Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:11
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Al vier maand op non actief
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Bendji



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 04 jan 2017 21:59    Onderwerp: Al vier maand op non actief Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

vanaf september 2016 zit ik thuis, op non actief gesteld door mijn werkgever.

Het verhaal is als volgt, ik ben loondienst van BV X en te werk gesteld als algemeen directeur bij BV Y van BV Y ben ik tevens bestuurder. vanuit mijn eigen beheer BV heb ik 6% aandelen in BV X de holding die boven BV Y staat.

Ik ben op non actief gesteld omdat mijn werkgever van mening is dat ik mijn concurrentie beding geschonden zou hebben. In mijn arbeidsovereenkomst staat als eerste geen concurrentiebeding. Alleen in de aandeelhouders overeenkomst staat een concurrentiebeding maar daarin sta ik niet als prive persoon maar staat mijn Beheer BV en is er getekend uit naam van mijn beheer BV.

Nou de case mijn vader die een kleine regionale winkel heeft waarin bepaalde producten het assortiment kruizen zoals wij die ook voeren wilde met een website beginnen en heeft mij om wat adviezen gevraagd. Hierin heb ik hem van wat algemeen advies voorzien m.b.t design / Google analytics / adwords en waar hij technisch rekening mee moet houden. geen zins heb ik informatie vanuit ons bedrijf gebruikt maar puur algemene kennis met mijn vader in de zin van een vader en zoon relatie gedeeld.

Op de een of andere manier is de investeringsmaatschappij die de rest van de aandelen 89% bezit hierachter gekomen. iemand van deze investerings maatschappij is ook de algemeen directeur van BV X. Voor hun was dit reden mij te schorsen. ( voor mijn gevoel waren ze al langer bezig om iets te vinden omdat ze van me af wilden zodat ze zelf hun eigen weg konden gaan )

Tijdens dat gesprek ben ik in een kamer gezet en onder grote druk gezet en werd er met alles gedreigd. Ik heb in dit gesprek aangeven dat ik in prive relatie met mijn vader hem inderdaad van wat algemeen advies heb voorzien.

In dat gesprek is mijn laptop mij afgenomen, ze wilde ook mijn zakelijke telefoons maar die had ik in mijn broekzak en dit weigerde ik in te leveren omdat ik er totaal niet mee eens was.

De dag erna heeft mijn advocaat de communicatie overgenomen, en is geprobeerd te zaak in de minne te schikken. over september ontving ik nog loon maar over oktober en november niet. Hierop heb ik een kortgeding aangespannen en vlak voor dat dit voor kwam maakte ze toch mijn loon over.

Nu willen hun om ontbinding vragen van mijn arbeidscontract voor de rechter, inmiddels zit ik 4 maand thuis en hebben ze alleen maar de boel bewust vertraagd en geïrriteerd. op mails van mijn advocaat werd niet gereageerd door hun en hun advocaat pas nadat het kortgeding om mijn loon bekend was kwam er weer reactie.

Hoe sta ik in deze zaak, is iemand zo lang thuis laten zitten zonder wat dan ook te doen geen slecht werkgeverschap ? Het begint inmiddels mij zoveel spanning en stress op te leveren dat het ten koste gaat van mijn gezondheid maar als ik zelf om ontbinding vraag ben ik bang dat ik mijn WW rechten verlies.

Wat kan ik het beste doen en mij hier tegen verwerken / van hun eisen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: do 05 jan 2017 19:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U kunt het beste uw eigen advocaat om advies vragen. Hij of zij heeft immers het meest complete inzicht in uw dossier. In het algemeen kunt u uw WW-rechten veiligstellen door een vaststellingsovereenkomst te sluiten waarin is vastgelegd dat uw werkgever het initiatief tot beëindiging heeft genomen en de opzegtermijn in acht wordt genomen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds