Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 8:52
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aanvullende afspraken arbeidsovereenkomst
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Frits0051



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 04 sep 2016 10:11    Onderwerp: Aanvullende afspraken arbeidsovereenkomst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumleden,

Ik zit met de volgende situatie.
Mijn werkgever(beveiligingsbedrijf) is van plan mij over te plaatsen naar een object in mijn woonomgeving. Ik werk nu namelijk in Amsterdam, 100km van huis.

Ik heb voordat ik overgeplaatst werd naar Amsterdam, een mondelinge afspraak gemaakt met de rayonmanager mbt mijn werkrooster. Ik zou alleen in de weekenden werken vanwege een andere baan doordeweeks. Deze afspraak is ooit in een gespreksverslag door de HR-manager naar mij verzonden. Deze brief kan ik niet terugvinden. Ook kunnen zij deze niet meer in het dossier terugvinden.

De situatie is nu dat ze een object bij me in de buurt hebben gevonden, maar ze willen mij op doordeweekse dagen laten werken. (voor mij onmogelijk vanwege ander werk).

Een belangrijk detail: de arbeidsovereenkomst die ik heb ontvangen bij mijn overplaatsing naar Amsterdam heb ik nooit ondertekend. Wellicht speelt dit een belangrijke rol, omdat ik nooit arbeidsduur en werktijden ben overeengekomen. Ik heb 4 jaar lang in Amsterdam gewerkt en altijd hetzelfde rooster gehad.

Graag zou ik willen weten wat mijn rechtspositie in deze situatie is. Ik ben overigens geen lid van een vakbond.

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: wo 07 sep 2016 11:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je geeft aan overgeplaatst te worden naar iets dichter bij huis, werkt momenteel al 4 jaar in amsterdam maar "de arbeidsovereenkomst die je hebt ontvangen bij jouw overplaatsing naar Amsterdam heb je nooit ondertekend".

Heb je hiervoor dan nog ergens anders getekend?
Ik ben geen jurist, maar als je al een AO had en een nieuwe voor amsterdam niet hebt getekend (er is iig geen getekend exemplaar in het bezit van de werkgever) dan lijken mij de 'oude' AO-en van toepassing.

Mochten hier bepaalde wijzigingen in staan die van belang waren voor de werkgever had deze daar maar bovenop moeten zitten.

Zomaar een nieuwe AO aan te bieden en zonder handtekening er onder lijkt me niet geldig en kan dus ook niet op worden teruggevallen. Is het een positieve AO voor de werknemer en staat er al wel een handtekening van de werkgever onder dan is het gewoon een kwestie van tekenen ( ook 4 jaar na dato) en doen alsof je neus bloed als de werkgever vervolgens zegt dat niet in het dossier te hebben.

Ze beweren tenslotte nu ook dat ze de mondelinge afspraak niet hebben terwijl je daar zelf een brief van hebt ontvangen.
Dat je deze nu niet meer hebt en de werkgever deze ook niet zegt te hebben maakt het een 'hun woord tegen het mijne' verhaal.
Maar als daar iets in staat wat jouw kan benadelen kan een dergelijke brief in een rechtzaak natuurlijk boven water komen.
Als het nadelig voor de werkgever is en de wederpartij (jij dus) geen bewijs hebt dan ben je wel een beetje dom als werkgever om die brief alsnog te openbaren.

Een modelinge afspraak lijkt me verder ook wel rechtsgeldig, maar je moet dan wel een getuige hebben die dat kan bevestigen. Als de tegenpartij blijft ontkennen heb je geen poot om op te staan in je eentje.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds