Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 17:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aanvangshuurprijscheck Huurcommissie
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
terbregseplein



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 16 jan 2015 16:21    Onderwerp: Aanvangshuurprijscheck Huurcommissie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allen,

Ik heb sinds ongeveer 4,5 maand een kamer in een studentenhuis. Nu is mij recentelijk ter ore gekomen dat ik binnen 6 maand na aanvang van de huurovereenkomst de huurcommissie kan verzoeken om de aanvangshuurprijs te toetsen. Deze toets wordt gedaan op basis van de kale huurprijs, in mijn huurcontract is echter een all-in huurprijs overeengekomen. De huurcommissie kan de all-in huurprijs splitsen en zodoende en kale huurprijs vaststellen, voorwaarde is dat ik de verhuurder eerst zelf schriftelijk moet verzoeken tot splitsing van de huurprijs. Op de website van de huurcommissie staat het volgende:

'De huurder stuurt het voorstel ten minste twee maanden voordat de splitsing in moet gaan aan de verhuurder. Stuurt de huurder het voorstel bijvoorbeeld op 12 april naar de verhuurder, dan kan de splitsing op 1 juli ingaan.
De verhuurder heeft tot de voorgestelde ingangsdatum van de splitsing de tijd om te reageren op het voorstel. Gaat hij akkoord, dan is de splitsing per de voorgestelde ingangsdatum een feit.'

'Gaat de verhuurder niet akkoord met het voorstel of reageert hij niet dan kan de huurder de Huurcommissie vragen zijn voorstel tot splitsing van de all-inprijs te beoordelen. De huurder gebruikt hiervoor het verzoekschrift Splitsen all-inprijs. De huurder moet het verzoekschrift binnen zes weken na de voorgestelde ingangsdatum indienen bij de Huurcommissie.'


Nu zit ik dus met het volgende probleem: stel dat ik de verhuurder schriftelijk verzoek tot splitsing met ingangsdatum 1 april 2015 en hij hier niet op reageert, dan kan ik pas op 1 april 2015 de huurcommissie verzoeken tot beoordeling van het verzoek om splitsing, immers: 'De verhuurder heeft tot de voorgestelde ingangsdatum van de splitsing de tijd om te reageren op het voorstel.' . . Inmiddels zal dan de termijn van 6 maand als genoemd in art. 7:249 BW verstreken zijn. Toetsing van de huurprijs door de huurcommissie is dan nog wel mogelijk o.g.v. art. 7:254 BW, echter heeft de nieuwe vastgestelde huurprijs o.g.v. laatstgenoemde artikel geen terugwerkende kracht.

In het geval de huurder tijdig reageert op mijn verzoek ontstaan er (hopelijk) geen problemen. Bij instemming kan ik de kale huurprijs laten toetsen door de commissie en bij afwijzing kan ik de huurcommissie de all-in prijs laten vaststellen (wat klaarblijkelijk erg voordelig voor mij is).

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Mijn voorstel tot splitsing zal enerzijds een relatief hoge kale huurprijs moeten bevatten, aangezien op de kale huurprijs een eventuele vermindering zal kunnen plaatsvinden en niet op de servicekosten. Anderzijds moet het voorstel wel dermate redelijk zijn dat de verhuurder dit accepteert en het probleem als hierboven beschreven vermeden wordt. Wellicht is het slim een (zeer) onredelijk voorstel aan de verhuurder te zenden, waarop hij (hopelijk) afwijzend reageert. Na deze afwijzing kan ik de huurcommissie verzoeken tot beoordeling van de door mij voorgestelde splitsing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
terbregseplein



Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015 10:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Niemand ? Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds