Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Aanbetaling kwijt bij niet nakomen overeenkomst?
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: ma 15 okt 2012 2:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Edit: laat ook maar.

Ik heb hier al eerder aangegeven dat de uitkomst mogelijk zuur is voor de verkoper. Echter gezien hoe hij hier reageert begin ik daar steeds minder moeite mee te krijgen.

Ik doe moeite je te overtuigen van je ongelijk, maar zelfs als ook anderen je dat proberen duidelijk te maken, wil je daar niet aan.
Wie ben jij om jezelf boven de wet te verheffen?

Ik wil er nog wel even een slecht argument tegenaan gooien dan.
Jij wist ook net zo goed dat ik een risico liep mbt mijn werk.
Dus als jij wilt stellen dat ik verantwoordelijk ben voor jouw financiele situatie en daarvan wist, dan stel ik daartegenover dat jij mijn situatie ook wist. En dat je daarmee ook een risico hebt genomen.

Via deze weg doe ik eenmalig het aanbod van 50 Euro (als schadevergoeding/kosten die je hebt gehad) om de zaak te sluiten. In waardedaling van de auto geloof ik niet (het is geen standaard auto die je zo elders ook kan kopen) en dan nog is dat niet aan mij om dat aan te tonen. Het bod staat tot zondag 21 oktober.

Owja misschien dat je het niet duidelijk gelezen hebt, maar je houdt momenteel zonder grond mijn geld achter. Niet alleen omdat je ongelijk hebt, maar zelfs als we jouw redenering volgen, mis ik tot op de dag van vandaag de onderbouwing van de genoemde bedragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: di 23 okt 2012 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goed, geen reacties meer.
Dan ga ik deze week maar eens beginnen met een aangetekende brief.
Dat onderling oplossen zal toch wat lastig gaan als iemand vast blijft houden aan standpunten terwijl ie er op gewezen is dat hij er naast zit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: vr 21 dec 2012 22:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Opmerkelijk in deze kwestie is wat er deze week is gebeurd.
Het is allemaal fout gegaan toen mijn werkgever heeft besloten studiekosten met mijn laatste loon te verrekenen. Zonder specifiek te zijn, maar het ging om een 4 cijferig bedrag, dus dat hakt er wel in.
Vreemd genoeg na nog wat contact met de werkgever de laatste tijd heeft hij besloten dit besluit terug te draaien.
Het is leuk dat ik dat geld dus alsnog krijg, maar ik heb er wel een dubbel gevoel bij. Nu 5 maanden later lost dat voor mij het probleem dat daardoor is ontstaan natuurlijk niet meer op.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: za 20 apr 2013 20:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb inmiddels een incassobureau op de zaak gezet.
Niet geheel verrassend houdt de tegenpartij voet bij stuk.
De incassoprocedure is nu doorlopen en ik sta op het punt een voorschot te betalen om het naar de rechtbank te sturen.

Wat me opvalt op dit punt is dat het erg pijnlijk kan aflopen. Er kan zomaar eens een Eurootje of 600 bij gaan komen aan kosten. In verhouding gezien is dat natuurlijk best fors op een bedrag van 1000 Euro.

Er is mij gewaarschuwd dat als er niets te verhalen valt dat dit een risico kan zijn.
Naar mijn weten heeft tegenpartij een eigen zaak (was het geen eenmanszaak?), dus zouden de verhaalmogelijkheden ook tot die zaak kunnen strekken.
Dan kan zo'n geintje als dit voor de tegenpartij dus een behoorlijke impact hebben.

Het is in geen enkel stadium mijn bedoeling geweest om de tegenpartij welbewust te schaden, echter gezien tegenpartij in het gehele traject nergens openstond voor een compromis of enige andere visie dan de zijne, gaat ie het straks aan zichzelf te danken hebben dat eea minder prettig gaat aflopen.
Ik heb zelfs in december dacht ik nog een voorstel gestuurd de zaak 50/50 te doen zodat we het allebei konden sluiten en schoon het nieuwe jaar in konden gaan. Geen antwoord gehad.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: ma 10 mrt 2014 14:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En up!

Inmiddels is de laatste ronde ingegaan als ik het goed heb. Ik mag nog eenmaal reageren onder 'dupliek reconventie'.
Ook hier is de procedure verzand in ouderwets modder smijten. Aangevuld met onwaarheden, verdraaiingen van de werkelijkheid en simpelweg zaken roepen die totaal niet juist zijn. Dat laatste is me echt een doorn in het oog en we moeten oppassen dat een rechter daar niet teveel in meegaat.
Mooi om te zien hoe ooit goed contact uitmondt in totale puinhoop. Erg jammer eigenlijk.

Maar goed we gaan het zien. Tot 31 maart heb ik de tijd om te reageren.
Dus ergens in april zal wel een uitspraak volgen? Of gaat dat nog langer duren?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 11 mrt 2014 17:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jpst schreef:
Maar goed we gaan het zien. Tot 31 maart heb ik de tijd om te reageren.
Dus ergens in april zal wel een uitspraak volgen? Of gaat dat nog langer duren?


April 2015 bedoel je? Ja hoor tegen die tijd is er wel een uitspraak... ;-)

Als er een comparitie is geweest, wil een rechter nog wel eens wat sneller vonnissen, maar houd anders toch wel rekening met een doorlooptijd van 6-12 maanden. Alhoewel dat per rechtbank nog wel eens wil verschillen...
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: vr 04 apr 2014 19:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

DENNIS79 schreef:
jpst schreef:
Maar goed we gaan het zien. Tot 31 maart heb ik de tijd om te reageren.
Dus ergens in april zal wel een uitspraak volgen? Of gaat dat nog langer duren?


April 2015 bedoel je? Ja hoor tegen die tijd is er wel een uitspraak... Wink

Als er een comparitie is geweest, wil een rechter nog wel eens wat sneller vonnissen, maar houd anders toch wel rekening met een doorlooptijd van 6-12 maanden. Alhoewel dat per rechtbank nog wel eens wil verschillen...


Ik heb reactie van de rechtbank waarin staat dat het vonnis (in beginsel) eind deze maand wordt uitgesproken. Er staat toch echt 2014. Mocht het eerder gereed zijn, dan eerder.
Dus zo lang hoeven we niet meer te wachten. Ben wel benieuwd of de reageerders hier een beetje in de buurt zaten met hun idee hierover.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: do 01 mei 2014 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het vonnis is uitgesproken.
En voor sommigen hier zal het resultaat weinig verrassend zijn.

Hieronder de beoordeling, waarbij ik de echte namen even heb omgezet naar de forumnamen.


Quote:

De beoordeling van de geschillen
in conventie
12. De vordering van jpst tot terugbetaling van € 1.000,00 wordt toegewezen en de kantonrechter overweegt daarover het volgende.
13. Partijen zijn het eens over de inhoud van de door hen gesloten koopovereenkomst, waarbij een betaling in termijnen is afgesproken. Verder staat vast dat jpst zich niet aan deze betaalafspraak heeft gehouden.
14. PTPT stelt tot zijn verweer dat hiermee sprake is van een tekortkoming van jpst die ontbinding van de overeenkomst rechtvaardigt, en waardoor jpst aansprakelijk is voor door PTPT geleden schade, die hoger is dan het door jpst betaalde bedrag van € 1.000,00. Pas wanneer sprake is van verzuim aan de zijde van de jpst kan het niet tijdig betalen worden gekwalificeerd als een tekortkoming, op grond waarvan ontbinding
en/of schadevergoeding mogelijk is. Tenzij nakoming tijdelijk of blijvend onmogelijk is, maar dat is in deze zaak niet gesteld of gebleken. De bewijslast van het in verzuim zijn van jpst rust op PTPT.
15. Uitgangspunt is dat het verzuim intreedt na ingebrekestelling (artikel 6:82 BW), tenzij sprake is van een uitzondering als bedoeld in artikel 6:83 BW. Ratio van het ingebrekestellingsvereiste en het verzuim is gelegen in de vraag tot welk moment de schuldenaar nog zonder meer, schadevrij bevrijdend kan presteren. De ingebrekestelling is in dat verband op te vatten als een laatste waarschuwing aan de schuldenaar. Vaststaat dat geen
ingebrekestelling van jpst heeft plaatsgevonden. Volgens PTPT is dat ook niet nodig omdat sprake is van de situatie als bedoeld in artikel 6:83 onderdeel a en c BW. De kantonrechter volgt PTPT hierin niet.
16. Uit de stukken, waaronder met name het door PTPT zelf in een e-mail van 15 maart 2013 gegeven feitenrelaas (productie 2 bij dagvaarding), blijkt dat PTPT tot twee maal toe uitstel heeft gegeven voor de betaling van de achterstand van € 600,00. De eerste keer heeft PTPT een week extra aan jpst gegeven, de tweede keer heeft PTPT aan jpst gevraagd of hij even kon laten weten wanneer hij kon betalen, of hoe hij het anders zou willen of kunnen oplossen. PTPT geeft ook in zijn e-mail van 17 augustus 2012 geen concrete nadere termijn aan jpst voor nakoming van zijn betalingsverplichting. Onder deze omstandigheden is geen sprake van een voor de voldoening bepaalde termijn als bedoeld in artikel 6:83 onder a BW, waarbij het verzuim intreedt zonder ingebrekestelling wanneer niet binnen deze termijn betaald wordt.
17. Verder is de kantonrechter van oordeel dat de e-mail van jpst d.d. 17 augustus 2012, waarin jpst aangeeft dat hij geen enkele garantie kan geven of en wanneer iets betaald kan worden, niet gekwalificeerd kan worden als een uitdrukkelijke mededeling dat jpst niet zou gaan nakomen als bedoeld in artikel 6:83 onder c BW. Te meer gezien de reactie daarop diezelfde dag van PTPT, waarin hij zijn dilemma's aan jpst voorlegt en besluit met de opmerking dat partijen het later nog maar eens moeten bespreken.
18. PTPT heeft vervolgens de auto verkocht aan een derde, waardoor de overeenkomst met jpst is ontbonden. Dit stond PTPT gelet op het voorgaande niet vrij. PTPT had jpst eerst in gebreke moeten stellen, door hem schriftelijk aan te manen en een redelijke termijn voor nakoming te geven, of in elk geval schriftelijk mee te delen dat jpst voor het uitblijven van de betaling aansprakelijk wordt gesteld. Dit is niet gebeurd en daarmee is jpst niet in verzuim geraakt, zodat geen sprake is van een tekortkoming die PTPT het recht gaf de overeenkomst te ontbinden. Daarmee is niet relevant de discussie die partijen voeren over de vraag of de auto op 10 dan wel 12 september 2012 aan een derde is verkocht.
19. Doordat PTPT de auto aan een derde heeft verkocht en de overeenkomst met jpst is ontbonden ontstaat voor partijen een verbintenis tot ongedaan making van reeds ontvangen prestaties, en dus tot terugbetaling aan jpst van het door hem betaalde bedrag van € 1.000,00. Het verweer van PTPT dat daarmee verrekend moet worden de door hem geleden schade van € 1.230,00 slaagt niet. Zoals hiervoor al is overwogen is jpst niet in verzuim geraakt, zodat geen sprake is van een tekortkoming op grond waarvan jpst gehouden is tot vergoeding van schade aan PTPT.
20. De wettelijke rente over€ 1.000,00 wordt toegewezen zoals gevorderd, omdat niet is bestreden dat PTPT dit bedrag, ondanks herhaalde aanmaning onbetaald heeft gelaten en daarmee is verzuim is gekomen.
21. Verder maakt jpst aanspraak op € 181,50 (inclusief btw) voor buitengerechtelijke incassokosten. De kantonrechter stelt vast dat het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten (hierna: het Besluit) van toepassing is, omdat het verzuim na 1 juli 2012 is ingetreden. De gemachtigde van jpst heeft aan PTPT een aanmaning gestuurd die voldoet aan de eisen van artikel 6:96 lid 6 BW, en voldoende gesteld
en onderbouwd dat buitengerechtelijke incassowerkzaamheden zijn verricht. Het gevorderde bedrag aan buitengerechtelijke incassokosten komt overeen met het in het Besluit bepaalde tarief en wordt toegewezen.
22. Op hetgeen partijen verder hebben aangevoerd zal de kantonrechter niet ingaan, omdat dit niet tot een andere beslissing leidt.
in reconventie
23. Onder verwijzing naar hetgeen in conventie is overwogen en beslist is niet toewijsbaar de vordering van PTPT tot betaling van (het na verrekening in conventie resterende deel van de) door PTPT geleden schade.
in conventie en in reconventie
24. De proceskosten komen voor rekening van PTPT als de in het ongelijk gestelde partij, terwijl de proceskosten in reconventie wegens de nauwe samenhang van de zaak in conventie en die in reconventie worden vastgesteld op nihil. Daarbij wordt PTPT ook veroordeeld tot betaling van € 50,00 aan nasalaris, voor zover daadwerkelijk nakosten door jpst worden gemaakt.
Dc beslissing
De kantonrechter:
in conventie
Veroordeelt PTPT om aan jpst tegen kwijting te betalen € 1.211,26, te
vermeerderen met de wettelijke rente over € 1.000,00 vanaf 30 augustus 2013 tot de dag van betaling.
Wijst af het meer of anders gevorderde.
in reconventie
Wijst de vordering af.
in conventie en in reconventie
Veroordeelt PTPT in de proceskosten, die tot heden voor jpst worden vastgesteld op een bedrag van € 505,81 (€ 92,81 aan dagvaardingskosten, € 213,00 aan griffierecht en
een bedrag van € 200,00 voor salaris van de gemachtigde van jpst), en een bedrag van € 50,00 voor nasalaris, voor zover daadwerkelijk nakosten door jpst worden gemaakt.
Verklaart deze veroordeling(en) uitvoerbaar bij voorraad.
Dit vonnis is gewezen door mr. P.J. Jansen, kantonrechter, bijgestaan door de griffier en op
28 april 2014 in het openbaar uitgesproken.


Kortom, áltijd in gebreke stellen, zodat daar geen onduidelijkheid over bestaat. Je zou dus kunnen zeggen dat een iets te coulante houding je de nek kan omdraaien.


Laatst aangepast door jpst op zo 15 mrt 2015 19:43, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: di 10 jun 2014 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ennnnn we zijn er nog niet.
Wederpartij is op de hoogte gesteld van het vonnis en gesommeerd te betalen.
Echter geeft deze aan geen geld te hebben, rood te staan, geen werk te hebben en enkel een bed en kleren te bezitten.

Dan komen we op het punt van wat nu?
Ik kan de deurwaarden natuurlijk inschakelen, maar wat gaan de gevolgen daar van zijn?
Fijn ook als je een eigen bedrijf meent te hebben, dat kan je dan ook wel direct sluiten als ik de deurwaarder langs stuur.

Wel een beetje kinderachtig van de wederpartij deze opstelling. Destijds zelf roepen dat ik meer moeite moest doen werk te vinden, maar nu hij zelf aan de beurt is zielig gaan lopen doen.
Ik heb even wat zoekwerk voor hem gedaan en daar kwam uit voort dat er in zijn regio wel degelijk werk is op dit moment. Al was het maar ongeschoold vakantiewerk of ander tijdelijk werk.
Het is wel erg makkelijk roepen geen inkomen of bezit te hebben.
Ga lekker een paar weken vakkenvullen ofzo, neem een krantenwijk. Dat is tenminste iets.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: di 10 jun 2014 20:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hartelijk dank voor het plaatsen van het vonnis en goed om te zien dat de analyse van de juristen op dit forum heeft standgehouden.

Mijns inziens vliegt de kantonrechter in r.o. 18 wel een klein beetje uit de bocht: "PTPT heeft vervolgens de auto verkocht aan een derde, waardoor de overeenkomst met jpst is ontbonden. Dit stond PTPT gelet op het voorgaande niet vrij." De verkoop aan een derde brengt niet noodzakelijkerwijs de ontbinding van de koop met jpst mee. De levering aan een derde maakt nakoming door PTPT onmogelijk, zodat jpst mag ontbinden. Kennelijk leest de kantonrechter in het geheel van de feiten de door jpst gewenste ontbinding.

De opmerking dat het PTPT niet vrijstond de auto te verkopen aan een derde is onjuist. Iedereen mag een zaak twee keer verkopen, maar je kunt goederenrechtelijk slechts één keer leveren. Als iemand een zaak twee keer verkoopt, is wanprestatie in een van de overeenkomsten onvermijdelijk. Het plegen van wanprestatie is echter niet verboden; het stond PTPT wel degelijk vrij de auto te verkopen aan een ander.

Omdat PTPT dit bericht mogelijk ook leest, stuur ik u mijn aanbeveling voor het vervolgtraject in een privébericht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: ma 15 sep 2014 0:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inmiddels heb ik al weer wat contact gehad met PTPT.
Daaruit blijkt dat een deurwaarder langs sturen op dit moment niet loont.
PTPT heeft nog een schuld bij de belastingdienst, dat zal altijd voorrang krijgen bij een beslag.
Om voor beide partijen de kosten niet uit de hand te laten lopen wacht ik de situatie een tijdje af.
Weliswaar kan ik de deurwaarderkosten op hem verhalen, maar ik moet ze hoe dan ook eerst voorschieten. Niemand heeft er dus belang bij dat dit traject op dit moment wordt ingezet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: zo 15 mrt 2015 19:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een update.
Tot op heden nog steeds geen geld ontvangen. Ook geen reactie meer op e-mail. Recent een brief verzonden, waar ook geen reactie op is ontvangen.
Lekkere houding ook, ik probeer me coulant op te stellen gezien de situatie van PTPT. Het minste dat ik dan verwacht is op de hoogte gehouden worden.

Er zit dus helaas niets anders op om toch een deurwaarder opdracht te geven en dan zien we wel verder.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: di 21 feb 2017 14:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

PTPT lijkt nog steeds op geen enkele wijze uit zichzelf tot een oplossing te willen komen.

Zomer vorig jaar gaf hij aan in het buitenland te verblijven en nog een belastingschuld te hebben.

Tevens
Quote:
Het zou fijn zijn als de eisende partij het bedrag aanzienlijk kan verlagen. Ik moet het hier doen met een bedrag (omgerekend naar euro's) van ~€6,50 per dag; dat is hier best veel


Dat had hij dan eerder moeten bedenken, zoals toen we nog onderling in conclaaf waren over het geschil.

Ik ga niets verlagen. Inmiddels heb ik een voorschot voldaan voor een deurwaarder, zodat deze kan overgaan tot executie van het vonnis. Vanuit daar zien we wel weer verder of meneer PTPT vindbaar is en hoe hij er voor staat.
De schuld is op dit moment ca. 1266 euro excl bijkomende kosten. Dat had allang middels een regeling opgelost kunnen zijn. We zijn bijna 3 jaar verder, met 4 tientjes in de maand (voor iemand die toen nog thuis woonde) had hij er al van af geweest zelfs.
Dit is gewoonweg puberaal wegloopgedrag voor problemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
martinstuurman



Leeftijd: 74
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 05 jul 2017 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je bent veels te hard tegen die jongen. Mensen hebben het al zwaar genoeg. Als iemand nog bij zijn ouders woont, dan is dat al vervelend genoeg. Ik ga er vanuit dat hij al ouder dan 30 is, dus hij zal vast wel beseffen dat hij wat fout doet. Als je dan van 6,50 per dag moet leven, dan zit hij misschien wel in de schuldsanering. Ben je nog niet benaderd door de desbetreffende instantie die de schuldenaars laat schikken?

Misschien kan hij wel een tegenprestatie uitvoeren voor je, betaling in natura is een gemeenschappelijk geaccepteerde oplossing. Dat is mogelijk beter dan schikken.

Denk eens verder dan je neus lang is. Dat gierige hebberigheid van tegenwoordig maakt de wereld kapot.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: do 06 jul 2017 7:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb je niet iets beters te doen dan mij overal te achtervolgen?

Deze persoon heeft het volledig aan zichzelf te wijten dat het zo is gelopen.
Die hebberigheid en gierigheid is precies waarom het zo heeft moeten lopen. Hij heeft alle ruimte gehad dit in beginsel onderling op te lossen en dit volledig dwars gelegen ondanks de adviezen hier.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 4 van 5 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds