Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

4e contract - verschillende functies?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Arecht



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 17 dec 2014 21:41    Onderwerp: 4e contract - verschillende functies? Reageer met quote Naar onder Naar boven

- deze vraag heb ik ook elders gesteld, ik denk dat hij hier beter thuishoort -

Hierbij mijn situatie, de vragen die ik heb staan onderaan. Alvast bedankt voor de moeite om dit even door te lezen!

In mei heb ik twee contracten getekend bij een uitzendbureau. Dit omdat er een zomertarief was bij het uitzendbureau waardoor ik goedkoper was voor het bedrijf waarvoor ik zou komen te werken;
- 1e reguliere contract liep van 6-5-2014 t/m 30-5-2014
- 2e “zomertarief”-contract van 02-6-2014 t/m 29-08-2014

Dit waren contracten met het uitzendbureau. Ik kwam toen te werken op de afdeling administratie en moest klachten en bezwaarschriften behandelen. Voor mij was dit één functie die duurde van 6-5-2014 t/m 29-8-2014 en was ik voor mijn gevoel werkzaam voor het uitzendbureau en niet voor het bedrijf zelf.

Per 1-9-2014 heb ik toen een nieuw contract getekend bij het bedrijf zelf. Dit was een halfjaarcontract van 1-9-2014 t/m 28-2-2015. Dit is een functie op een hele andere afdeling, totaal andere werkzaamheden en (voor wat het waard is) in een andere plaats. Dus wel bij het zelfde bedrijf, maar nu als vastgoedbeheerder. (CAO woondiensten..)

Nu heb ik gesolliciteerd op de vorige afdeling, de administratie, en heb ik te horen gekregen dat ik ben aangenomen. Nog geen contract getekend, het zou gaan om een contract van 2-1-2015 t/m 31-12-2015. Helaas ben ik twee dagen na het goede nieuws gebeld dat ze mij toch niet kunnen aannemen op de nieuwe afdeling. Reden hiervoor is dat ze mij dan een vast contract moeten geven, dit zou namelijk mijn 4e contract worden bij het bedrijf.

Nu voelt dit natuurlijk heel vreemd, voor mijn gevoel ben ik nu bezig met mijn 2e functie bij het bedrijf en zou dit mijn 3e contract worden. Helaas kwam ik er achter dat ik inderdaad 2 contracten heb gehad bij het uitzendbureau en dat dit blijkbaar meetelt in deze wet/regeling, klopt dit?

Mocht dit kloppen, dan kan ik daar niets aan doen. Maar nu hoorde ik wat over opvolgend werkgeverschap. Dit zou inhouden dat ik géén vast contract zou moeten/hoeven te krijgen, omdat ik totaal andere functies heb gehad binnen het bedrijf. Voor de duidelijkheid: Ik ben dus uit op de jaarfunctie en niet op een vast contract, want dat ga ik toch niet krijgen.

Vraag 1: Is er inderdaad sprake van géén opvolgend werkgeverschap? Als dit zo zou zijn dan kan ik wél gewoon aangenomen worden in mijn nieuwe functie.

Vraag 2a: Kan het zou zijn dat de twee contracten die ik heb gehad bij het uitzendbureau tellen als één contract?

Vraag 2b: Tellen de contracten bij het uitzendbureau überhaupt mee in deze telling?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds