Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 6:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] tentamen ondernemingrecht
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
3do






Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 47


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 14:06    Onderwerp: [UL] tentamen ondernemingrecht Reageer met quote Naar onder Naar boven

De vakgroep ondernemingsrecht heeft bij voorbaat de normering voor het tentamen op Blackboard gezet, gezien de zwakke presentatie van deze vakgroep een plusje. Als je de normering goed bekijkt, lijkt daar dezelfde denkfout in te zitten als vorig jaar bij IER. Misschien kan ons rekenwonder (bona fides) daar alvast zijn licht over laten schijnen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 20 mrt 2006 19:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha, ja ik zag het ook. Alleen ben ik bang dat het deze keer ook de bedoeling is van de staf, en dat de oorzaak niet ligt in onbenul van de conciërge, zoals bij inleiding europees recht. 39 uit 40 punten een 9. Tja waarom dat nou nodig is...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 15:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat ik maar veel in de wet moet gaan zoeken, ik heb zo'n beetje al mijn tijd gespendeerd aan het leren van staats en bestuurs omdat de her daarvan op lowlands vrijdag is...

die ene nieuwe 7 titel 13 (7:800 v.) staat trouwens in mijn vnw bundel. Zat ie er bij de kluwer nou niet in? En wat moet je er eigenlijk mee?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MZN schreef:
die ene nieuwe 7 titel 13 (7:800 v.) staat trouwens in mijn vnw bundel. Zat ie er bij de kluwer nou niet in? En wat moet je er eigenlijk mee?

Meenemen naar het tentamen. Die titel is nog geen wet, maar voor ons tijdens het tentamen wel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2006 20:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ow God ik was heel die regeling vergeten... volgens mij heeft iedereen full-time aan S&B-recht gezeten en probeert iedereen nu in 3 dagen nog even ondernemingsrecht erin te stampen...

ik iig wel, ach ik ga gewoon 25 punten te scoren met het i.e.-recht en 1 puntje te halen met ondernemingsrecht (een waterdicht plan Wink )

edit, oe kwam erachter dat je hoogstens maar 15 punten kan halen met i.e.-recht... daar gaat mijn plan Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Philip

Philip

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 43


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 11:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij staat die nieuwe regeling nog niet in de Kluwer.. Ik kan hem verder ook nergens vinden..

Gaan ze dit misschien als bijlage bij het tentamen erbij doen? Shocked
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A-Flex

A-Flex

Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

die 7.13 staat in je wetteksten reader
_________________
If God was a Dj, the whole world would be a jungle

www.Dmob.nl yuah baby
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Philip

Philip

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 43


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

thx!! Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 19:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uitwerkingen staan op blackboard.

Ik zie nu pas dat de TRIPS vraag vroeg welke voorwaarde geen deel uitmaakt van de drie-stappen-toets, ondanks de onderstreping... Antwoord D was nu net het antwoord waarvan ik zeker wist dat het niet zo'n stap was.

Maar over open vraag 1.1. De sleutel zegt dat NV A een structuurvennootschap is.
NV A heeft 500.000 euro op de balans als geplaatst kapitaal met reserves. Nu verwijst 2:153 lid 2 sub a naar een AMvB die (dacht ik) niet in de bundel zit voor het minimumbedrag voor een structuurvennootschap, maar ik dacht zeker te weten (en het 'boek' bevestigt dit) dat het om 16 miljoen ging. Aan de subs b en c wordt wel voldaan, maar de voorwaarden zijn cumulatief. Dus de structuurregeling is niet van toepassing lijkt me!
Mis ik iets??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 19:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had overigens 4 fout van de 25 mc.

Vraag 25. Het boek geeft aan dat art 5a van de Handelsnaamwet alleen gaat over het geval dat het merk ouder is. Tja, dat ligt op zich wel voor de hand.

Maar waarom mag de uitsluitend door J. Hendriksen opgezette en gedreven zaak niet "Hendriksen & Co." heten? Co is niet de naam van een ander (art 3). Wellicht art 5b, misleidende handelsnaam. Maar het voorbeeld van het boek is hier een onbetekenend eenmanszaakje onder de naam "Verenigde Polyester industrieën". Op basis daarvan trek ik niet de conclusie dat ook "Hendriksen & Co." het publiek op het verkeerde been zou kunnen zitten....

Wel stom, had eerst het goede antwoord A maar wijzigde het later in C toen ik niet goed kon inzien waarom art 5a niet over jongere merken zou gaan, gezien de formulering.

Verder had ik dus vraag 19 fout (de TRIPS vraag), vraag 6 (Rainbow, ik had D, moest B zijn... snap ik niet maar ok), vraag 1 (ik had B, moest A. Groepsmaatschappij gaat over daadwerkelijk uitgeoefende, beslissende zeggenschap? oh).

Bij het terugzoeken in het 'boek' merk je weer hoe gehandicapt je bent met een boek dat helemaal niet af is, geen inhoudsopgave met paginanummering, geen index. Niets is terug te vinden. Het maakte het leren ook al zo inefficiënt. Bagger.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 19:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik dacht zelf dat de voorwaarden voor de structuur niet cumulatief was, maar waarom kan ik niet onderbouwen. Ik ben er vanuit gegaan en daarom kwam ik een heel eind.

ik heb met wat van die open vragen bekeken te hebben op 22 punten blijven steken, jammer maar ik had 't wel verwacht met 3 dagen leren...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben ik nou gek? Ik heb de aankondiging wel gezien, maar die sleutel met antwoorden is nergens te vinden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 20:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah nu wel, kan ik ook even gaan kijken Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Dus de structuurregeling is niet van toepassing lijkt me!
Mis ik iets??

Nee, ik mis niets. De sleutel is intussen aangepast.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
milou



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: vr 24 mrt 2006 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoo dit is echt niet zo leuk Crying or Very sad Ik was helemaal in de veronderstelling dat ik het gehaald had..aangezien ik dus wel had dat de structuurregeling van toepassing was...en nu zie ik dat het is aangepast Shocked en het dus niet heb gehaald Shocked
ga ze echt aanklagen ofzo wegens het eerst mij heel blij maken omdat ik mijn tentamen haal en vervolgens toch weer heel verdrietig maken Crying or Very sad
Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds