Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 21:46
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Verbintenissenrecht tentamenbespreking UL 2ejaarsvak.
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
milou



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 13:51    Onderwerp: [UL] Verbintenissenrecht tentamenbespreking UL 2ejaarsvak. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat zijn jullie ervaringen met het tentamen...is er iemand die denkt dat hij een goede indicatie van de antwoorden kan geven?
Ben benieuwd...had namelijk niet echt geleerd maar vond het toch wel meevallen maar weet nu niet of ik het beetje goed gemaakt heb Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 14:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ach 't was best te doen... paar vage vragen als je het mij vraagt (met name vraag 4a onderdeel 1 en vraag 3 onderdeel 2)

Heb het alleen een beetje verknald bij vraag 2 van onderdeel 2. Gezien het feit dat Koster het wasmiddel niet in privesfeer maar bedrijfsmatig gebruikte kon de producent niet via 185 aangesproken worden.
Ik heb het toen over de R&B gegooid in plaats gebruik te maken van 6:162... stom stom!!!

maar heb em denk wel Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
milou



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ok ja dat had ik nog wel gezien...en wat had jij dan bij deel 1 vraag 4a? wat voor overeenkomst..wederkerig of koop?
en vraag 1a van deel 2?was karmijn bv aansprekelijk voor ghele schade?
en vraag 3 deel 2?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
jarno laman








Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik dacht aan de overeenkomst tot opdracht......
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
jarno laman








Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 14:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

en wat hadden jullie bij vraag 4b onderdeel 1?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

milou schreef:
wat voor overeenkomst..wederkerig of koop?
en vraag 1a van deel 2?


Ik dacht gemengde overeenkomst (koop & opdracht)...

Quote:
was karmijn bv aansprekelijk voor ghele schade?


In die eerste vraag kon er wellicht gematigd worden omdat die mevrouw ook wat eigen schuld trof (staat in 6:185 lid 2), maar in beginsel was Karmijn aansprakelijk.

En vraag 3, ging het daarbij niet om schuldeisersverzuim? 3b is dan dus dat Kraan die overeenkomst niet kan ontbinden (art. 6:266).

Beetje vervelend dat er bij mij geen lampje ging branden ook bij vraag 2 van onderdeel 2, dat het geen prive-gebruik enz... was, terwijl ik wel al verbaasd was vanwege praktisch dezelfde vraag die nogmaals gesteld werd Sad
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

milou schreef:
ok ja dat had ik nog wel gezien...en wat had jij dan bij deel 1 vraag 4a? wat voor overeenkomst..wederkerig of koop?
en vraag 1a van deel 2?was karmijn bv aansprekelijk voor ghele schade?
en vraag 3 deel 2?


4a heb ik maar gewoon op een koop ovk gegooid

1a Karmijn was naar mijn inziens aansprakelijk voor de gehele schade, zijn product vertoonde een gebrek wat je niet hoeft te verwachten 6:186. Producent aansprakelijk ogv 6:185 (tenzij clausules gaan niet op)

3 vond ik ook een vage vraag, ik heb het zelf huurders en verhuurders als voorbeeld gebruikt en koop ovk-en. heb wat stemmen richting volmacht gehoord though

4b Kacheltjes standpunt gaat niet op, kwalitatief recht, gaat over bij koop 6:251
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Beetje vervelend dat er bij mij geen lampje ging branden ook bij vraag 2 van onderdeel 2, dat het geen prive-gebruik enz... was, terwijl ik wel al verbaasd was vanwege praktisch dezelfde vraag die nogmaals gesteld werd Sad


ach ik heb waarschijnlijk net als jij 6:185 ev nog helemaal uitgeschreven, kwam gelukkig nog wel op het idee dat er iets niet klopte... Alleen 6:162 niet uitgeschreven en genoemd...

ach misschien nog 2 puntjes of zo Wink voor de moeite Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
jarno laman








Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mensen, bij de eerste vraag van deel 2 was Karmijn helemaal niet aansprakelijk aangezien de schade niet is veroorzaakt door EEN GEBREK in het product. Mevrouw G had de 10 % procent grens overschreden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vraag 3 deel 2 ging om dingen als curatele, voogdij, bewind, dat soort van dingen (ik heb curatele d'ruit gepikt in ieder geval). Bij deel 1 heb ik vertegenwoordiging volgens volmacht, al bedacht ik me later dat lastgeving misschien een beter voorbeeld was geweest... Naja Wink.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jarno laman schreef:
mensen, bij de eerste vraag van deel 2 was Karmijn helemaal niet aansprakelijk aangezien de schade niet is veroorzaakt door EEN GEBREK in het product. Mevrouw G had de 10 % procent grens overschreden.


Vind je het geen gebrek in een product als je wasmachine kapot gaat van wasmiddel? Het is hooguit niet de gehele schade die vergoed hoeft te worden omdat ze ook nog wel wat eigen schuld had (de overdosering), maar je wasmachine hoort per definitie niet kapot te gaan van wasmiddel, lijkt me. En al helemaal niet als dat niet is omdat je d'r emmers vol van hebt ingegooid, maar omdat je de maximumdosering met iets meer dan 10% hebt overschreden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
jarno laman








Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee bij vraag 3 deel 2 ging de eerste om vertegenwoordiging krachtens volmacht, omdat dit niet direct in de wet geregeld is, maar wel door een rechtshandeling gegeven kan worden. De tweede ging om lastgeving aangezien die wel in de wet geregeld is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Rikusu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jarno laman schreef:
nee bij vraag 3 deel 2 ging de eerste om vertegenwoordiging krachtens volmacht, omdat dit niet direct in de wet geregeld is, maar wel door een rechtshandeling gegeven kan worden. De tweede ging om lastgeving aangezien die wel in de wet geregeld is.


Nee, die valt ook in de eerste categorie (lastgeving dus). Check verbintenissen uit de wet en schadevergoeding nr. 276.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rikusu schreef:
jarno laman schreef:
mensen, bij de eerste vraag van deel 2 was Karmijn helemaal niet aansprakelijk aangezien de schade niet is veroorzaakt door EEN GEBREK in het product. Mevrouw G had de 10 % procent grens overschreden.


Vind je het geen gebrek in een product als je wasmachine kapot gaat van wasmiddel? Het is hooguit niet de gehele schade die vergoed hoeft te worden omdat ze ook nog wel wat eigen schuld had (de overdosering), maar je wasmachine hoort per definitie niet kapot te gaan van wasmiddel, lijkt me. En al helemaal niet als dat niet is omdat je d'r emmers vol van hebt ingegooid, maar omdat je de maximumdosering met iets meer dan 10% hebt overschreden.


om precies te zijn met 2ml de max dosering+10% overschreden. Ik zou het niet in mn wasmachine gooien iig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
jarno laman








Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 09 dec 2005 15:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

en het gaat bij dat artikel er juist om dat er door een gebrek in een product schade ontstaat. Er is helemaal geen gebrek. Schade kan wel ontstaan doordat je het product in buitenproportionele mate gaat gebruiken, maar dat heeft niets met een gebrek te maken
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds