Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 11:19
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Tentamen keuzevak Europese Codificatie-GS
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Aart



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: wo 06 jul 2005 20:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt het vak denk ik niet gevolgd. Ik had wel een hoger slagingspercentage verwacht aangezien het meeste letterlijk in de hoorcolleges behandeld is. Ik had overigens een 8.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: do 07 jul 2005 12:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aart schreef:
Je hebt het vak denk ik niet gevolgd. Ik had wel een hoger slagingspercentage verwacht aangezien het meeste letterlijk in de hoorcolleges behandeld is. Ik had overigens een 8.


Maar dan moet je dus wel alle of de meeste colleges volgen en 't onthouden/opschrijven/leren. Dat is natuurlijk iets wat niet iedereen doet, dus dan heb je er toch altijd weer een zootje tussenzitten die 't verprutsen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
NN




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2005 21:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aart schreef:
Je hebt het vak denk ik niet gevolgd. Ik had wel een hoger slagingspercentage verwacht aangezien het meeste letterlijk in de hoorcolleges behandeld is. Ik had overigens een 8.



ik heb het vak wel gevolgd en heb ook hetzelfde cijfer als jij!! Beer
het is trouwens meestal zo dat de stof op de hoorcolleges behandeld wordt Razz
ach ja je hebt er altijd van die mensen tussen zitten die er niets van begrijpen Bonk
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Aart



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 34


BerichtGeplaatst: vr 08 jul 2005 22:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
het is trouwens meestal zo dat de stof op de hoorcolleges behandeld wordt


Ja oke, maar bij dit vak was het bijna alleen maar, het boek lezen was dan ook niet noodzakelijk (heb ik verder ook niet gedaan). Zaken onthouden van de hoorcolleges en een Joho'tje erbij (Zwalve zou me hiervoor killen denk ik Razz) and that's it. Niet dat ik er verder over klaag Razz.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MZN

MZN

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 68


BerichtGeplaatst: za 09 jul 2005 11:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hmm, ik heb wel veel gelezen Smile maarja who cares. Mijn cijfer wordt er niet minder mooi op....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
J.C.

J.C.

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 55


BerichtGeplaatst: za 10 sep 2005 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebben jullie het vak als keuzevak? Ik volg het verplicht in het 1e semester van de propedeuse, in de vorm van Rechtsgeschiedenis 1. De (hoor)colleges krijg ik van prof. mr. L.H.A. Lokin zelf. Overigens, het is - zonder het volgen van de (hoor)colleges - best een pittig vak, in die zin... dat je je er wel in moet verdiepen. Het tentamen heb ik voorlopig nog niet maar aan jullie resultaten te zien, constateer ik dat het best te doen is.
_________________
Tony Montana (Scarface) - 'I always tell the truth, even when I lie'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Matthijs

Matthijs




Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 58


BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005 18:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is een keuzevak in Leiden, ja. Als je elke week naar de colleges gaat, is het zeker te doen. Overigens, heb jij voor dit vak maar 1 docent? Wij hadden er 2 (prof. mr. Zwalve en ...).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Maarten Hemmes






Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005 19:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Matthijs schreef:
Het is een keuzevak in Leiden, ja. Als je elke week naar de colleges gaat, is het zeker te doen. Overigens, heb jij voor dit vak maar 1 docent? Wij hadden er 2 (prof. mr. Zwalve en ...).


Ja volgens mij hebben wij (RUG) alleen hoorcollege's van prof. mr. Lokin.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: zo 11 sep 2005 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens heeft Leiden in de propedeuse het vak Romeins Recht, wat natuurlijk ook een deel van de rechtsgeschiedenis is...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Matthijs

Matthijs




Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 58


BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2005 0:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

True, maar het behalen van de een is absoluut geen garantie voor het halen van de ander!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
J.C.

J.C.

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 55


BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2005 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Matthijs schreef:
Als je elke week naar de colleges gaat, is het zeker te doen.


Morgen het tweede hoorcollege van prof. mr. Lokin (wat betreft Rechtsgeschiedenis 1). De hoorcolleges zijn opzich ook wel duidelijk en meer dan goed te volgen maar het boek - Hoofdstukken van de Europese codificatie geschiedenis - is nog wel eens onduidelijk en ingewikkeld.

Matthijs schreef:
Overigens, heb jij voor dit vak maar 1 docent?


Voor zover ik weet worden de hoorcolleges alleen gedoceerd door prof. mr. Lokin - tenminste tot nu toe. En wat betreft de werkcolleges, die worden gegeven door een student-assistent... dat is wat minder, want die schijnt er - vooral bij bepaalde vragen - niet altijd evenveel van te weten.
_________________
Tony Montana (Scarface) - 'I always tell the truth, even when I lie'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: ma 12 sep 2005 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Matthijs schreef:
True, maar het behalen van de een is absoluut geen garantie voor het halen van de ander!


True, maar mijn mededeling was dan ook gericht aan J.C. die, althans zo vatte ik het op, verbaasd was over het feit dat Europese Rechtsgeschiedenis bij ons een keuzevak is, daarom wees ik hem er even op dat er ook gewoon een verplicht rechtsgeschiedenis vak in de propedeuse in Leiden zit, nl. Romeins Recht... dus...
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
J.C.

J.C.

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 55


BerichtGeplaatst: wo 14 sep 2005 11:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MiriamvL schreef:
Matthijs schreef:
True, maar het behalen van de een is absoluut geen garantie voor het halen van de ander!


True, maar mijn mededeling was dan ook gericht aan J.C. die, althans zo vatte ik het op, verbaasd was over het feit dat Europese Rechtsgeschiedenis bij ons een keuzevak is, daarom wees ik hem er even op dat er ook gewoon een verplicht rechtsgeschiedenis vak in de propedeuse in Leiden zit, nl. Romeins Recht... dus...


Rechtsgeschiedenis 1 hebben wij verplicht in het propedeusejaar. En Rechtsgeschiedenis 2 (Romeins Recht) komt aan bod in het 1e semester van bachelorjaar 2, ook verplicht uiteraard.
_________________
Tony Montana (Scarface) - 'I always tell the truth, even when I lie'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 15 sep 2005 9:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goh... wat jullie in het tweede jaar doen doen wij al in het eerste... Razz Wij krijgen in het derde jaar nog Geschiedenis van het Europees privaat-/ publiekrecht (kiezen tussen privaat of publiek)... Maar http://www.studiegids.leidenuniv.nl/index.php3?m=25&c=92#bama hier kan je ons volledige studieprogramma doornemen...[/quote]
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
J.C.

J.C.

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 55


BerichtGeplaatst: vr 16 sep 2005 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha... toch vreemd dan dat jullie Rechtsgeschiedenis (1) als keuzevak hebben i.p.v. verplicht vak Confused Daarnaast heb ik begrepen dat Leiden er sowieso barslecht is uitgekomen wat betreft de laatste onderwijsvisitatie Laughing
_________________
Tony Montana (Scarface) - 'I always tell the truth, even when I lie'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds