Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 11:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[UL] Tentamen Encyclopedie Leidenuniv
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Zoveel antwoorden had ik goed
0-5
16%
 16%  [ 2 ]
6-15
0%
 0%  [ 0 ]
16-25
25%
 25%  [ 3 ]
26-35
50%
 50%  [ 6 ]
36-40
8%
 8%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 12

Auteur Bericht
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 0:53    Onderwerp: [UL] Tentamen Encyclopedie Leidenuniv Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kluts hier je ei over het tentamen en de normering!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 1:01    Onderwerp: Re: Tentamen Encyclopedie Leidenuniv Reageer met quote Naar onder Naar boven

saar schreef:
Kluts hier je ei over het tentamen en de normering!

Je zit zelf kennelijk in de categorie 16-25. Ik hoop maar dat je het gehaald hebt!?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lieke V



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 1:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vond het tentamen vrij pittig, maar op zich waren de meeste vragen wel goed te doen.
Maar de normering is belachelijk, ze kunnen nog wel een lesje wiskunde gebruiken zeg...
Met die 0,3 punt per vraag is hoger dan een 9 toch echt niet mogelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 2:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lieke V schreef:
Ik vond het tentamen vrij pittig, maar op zich waren de meeste vragen wel goed te doen.
Maar de normering is belachelijk, ze kunnen nog wel een lesje wiskunde gebruiken zeg...
Met die 0,3 punt per vraag is hoger dan een 9 toch echt niet mogelijk.

Ok, het tentamen bestond vermoedelijk uit 40 mc-vragen met 4 alternatieven (net als vorig jaar toen ik het deed).

Weet je alles, dan verdien je een 10. Weet je niets, dan verdien je een 1. Dus voor ieder antwoord dat je niet weet krijg je (10-1)/40 = 9/40 punt aftrek. Alleen: een antwoord niet weten is niet hetzelfde als een antwoord fout hebben.

Weet je het antwoord op een vraag, dan levert dit 1 goed antwoord. Weet je het antwoord op een vraag helemaal niet, dan levert dit gemiddeld 1/4 goed antwoord. Een vraag niet weten levert dus 3/4 fout antwoord. Ofte wel, een heel antwoord fout komt neer op 4/3 vragen die je niet weet.

Nu vermenigvuldigen: 1 vraag niet weten levert 9/40 punt aftrek. Dus 4/3 vragen niet weten levert 4/3 x 9/40 = 3/10 = 0,3 punt aftrek.

Dus inderdaad, 1 fout antwoord hoort 0,3 punten aftrek op te leveren Wink.

Het is inderdaad wel lastig om een 10 te halen nu 2 fout net op 9,4 uitkomt, maar je moet sowieso ook het deeltentamen nog meerekenen.

Overigens is een 10 met 1 fout zo gek nog niet. Vorig jaar bij Europees recht was 99 uit 100 punten nog een 9 (want 100 punten gaf 9,5).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 9:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Worden bij jullie ook de eerste zoveel goede antwoorden niet meegerekend in verband met de gokkans? (bij 40 vragen de eerste 10). Ik blijf dat toch een beetje zuur vinden.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Worden bij jullie ook de eerste zoveel goede antwoorden niet meegerekend in verband met de gokkans? (bij 40 vragen de eerste 10). Ik blijf dat toch een beetje zuur vinden.

Ik meen bij alle vakken behalve Romeins recht.

Bij Europees werd de gokkans zelfs berekend over de open vraag.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
saar

saar

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 12:38    Onderwerp: Re: Tentamen Encyclopedie Leidenuniv Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
saar schreef:
Kluts hier je ei over het tentamen en de normering!

Je zit zelf kennelijk in de categorie 16-25. Ik hoop maar dat je het gehaald hebt!?


Ja ik heb 25 (of 26) vragen goed, tzal net op het randje zitten, maar ik hoop het erg! want ik ben dit vak goed zat na 2 jaar!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Jasper

Jasper




Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 132


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 13:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
tikSimone schreef:
Worden bij jullie ook de eerste zoveel goede antwoorden niet meegerekend in verband met de gokkans? (bij 40 vragen de eerste 10). Ik blijf dat toch een beetje zuur vinden.

Ik meen bij alle vakken behalve Romeins recht.

Bij Europees werd de gokkans zelfs berekend over de open vraag.


Volgens mij hanteert alleen Cliteur met encyclopedie die belachelijke gokkans...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Lieke V



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: vr 16 dec 2005 17:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
berekening

Als het zo zou zijn als jij het hier zegt klopt het helemaal.
Op blackboard staat echter het volgende.
Van de 40 vragen tellen de eerste 10 goede niet mee.
Dus je houdt er 30 over.

Als je dan uitgaat van 0,3 per goed beantwoord antwoord heb je met 19(dus eigenlijk 29) goede antwoorden 19x 0,3 een 5,5.
Dit is was er op blackboard staat, ik weet ook wel dat 19x 0,3 een 5,7 is.

Maar goed met deze berekening kun je geen 10 halen want 30 (maximale score)x 0,3= 9.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had 11 fout. Volgens de berekening op het blackboard goed voor een 5,4. Met een 7,5 voor het deeltentamen heb ik dit vak dit jaar gelukkig wel gehaald.

Er zaten overigens best pittige vragen tussen!

Ben benieuwd wanneer we iets horen over de normering.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 15:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lieke V schreef:
bona fides schreef:
berekening

Als het zo zou zijn als jij het hier zegt klopt het helemaal.
Op blackboard staat echter het volgende.
Van de 40 vragen tellen de eerste 10 goede niet mee.
Dus je houdt er 30 over.

Als je dan uitgaat van 0,3 per goed beantwoord antwoord heb je met 19(dus eigenlijk 29) goede antwoorden 19x 0,3 een 5,5.
Dit is was er op blackboard staat, ik weet ook wel dat 19x 0,3 een 5,7 is.

Maar goed met deze berekening kun je geen 10 halen want 30 (maximale score)x 0,3= 9.

Ok dit is wat ik op blackboard vind:
Quote:
de eerste 10 goede antwoorden leveren geen punten op. Dit in verband met de kansfactor ( 1 op 4 is 25%)

Daarna blijven er 30 vragen over die, indien allemaal goed, een 10 als resultaat hebben. Daarom levert elk goed antwoord boven de eerste 25% 0,33333 punt op. Voor een voldoende heb je dus in totaal 27 goede antwoorden nodig. Onder voorbehoud.

De eerste zin lees ik als: met 10 goede antwoorden zit je nog steeds op een 1,0. Dan worden de overige 9 te behalen punten verdeeld over 30 goede antwoorden, dus 9/30=0,3 punt (bovenop de 1,0) per goed antwoord (boven de 10 goede antwoorden). Of anders gezien, 0,3 punt aftrek per fout antwoord. 25 goed is hier 5,5 dus een voldoende.

Maar het 2e stukje begint over 0,33333 punt. Als dat geen vergissing is, hebben ze kennelijk gesteld dat 10 goede antwoorden = 0,0. De overige 10 te behalen punten worden dan verdeeld over 30 goede antwoorden, dus 10/30=1/3=0,333333 punt per goed antwoord. In dat geval heb je inderdaad 27 goed nodig.

Dus als met 0,3 wordt gewerkt moet je de 1,0 waarmee je begint niet vergeten (die mist in jouw berekening). Met 29 goed kom ik zo uit op 1+19x0,3 = 6,7 of 19x0,33333333 = 6,333333. Dus voor jou is dit het verschil tussen een 7 en een 6.

Wat ik me afvraag: hoe kom je eigenlijk aan 0,3 punt aftrek? In wat ik op blackboard vind staat alleen 0,3333333. Misschien heb je die 0,3 uit een andere bron (docent zelf misschien)?

Ik weet vrij zeker dat vorig jaar gewerkt werd met 0,3 punt aftrek. Ik vind het ook weinig zinnig om én een gokcorrectie toe te passen én vanaf 0,0 te beginnen. Ik denk dat je even zult moeten afwachten om te zien wat het echt wordt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jasper schreef:
Volgens mij hanteert alleen Cliteur met encyclopedie die belachelijke gokkans...

Hmm bij bestuursrecht was het misschien wel anders ja. Bij strafrecht was het echter ook 0,3 punt aftrek per fout antwoord met 40 vragen totaal, dus gewoon een gokkanscorrectie (ik heb de normering nog op mijn pc, bij lage scores was het zelfs nog iets strenger, vreemd). Bij Europees werd ook een gokkanscorrectie toegepast (weliswaar op een totaal verkeerde manier).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 16:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb onze normering voor inleiding strafrecht (EUR) (30 mc-vragen, 3 antwoordkeuzes) net nog even nagekeken en die zit zo in elkaar:

Voor de eerste 8 goede antwoorden krijg je geen punten en dan begint men vanaf 1,2 te tellen. Maar daarbij wordt soms met 0,2 en soms met 0,3 punten gesprongen (zie onder). Enfin, ben allang happy, want mijn aanvankelijke berekening was dat ik 3,3 uit 6 punten had en dat kwam nu gelukkig hoger uit. Ik vermoed dat men de normering ietsje bijgesteld heeft op grond van hoe het gemaakt is. Het was echt een superlastig tentamen. 46% kwam er door .... o jee.....

Nu ja, ter leeringh ende vermaeck hieronder de puntenverdeling meerkeuzevragen:

0 t/m 8 0
9 1.2
10 1.5
11 1.7
12 1.9
13 2.1
14 2.4
15 2.6
16 2.8
17 3.0
18 3.3
19 3.5
20 3.7
21 4.0
22 4.2
23 4.4
24 4.6
25 4.9
26 5.1
27 5.3
28 5.5
29 5.8
30 6.0
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Lieke V



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 23


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:


Wat ik me afvraag: hoe kom je eigenlijk aan 0,3 punt aftrek? In wat ik op blackboard vind staat alleen 0,3333333. Misschien heb je die 0,3 uit een andere bron (docent zelf misschien)?

Ik weet vrij zeker dat vorig jaar gewerkt werd met 0,3 punt aftrek. Ik vind het ook weinig zinnig om én een gokcorrectie toe te passen én vanaf 0,0 te beginnen. Ik denk dat je even zult moeten afwachten om te zien wat het echt wordt.

Nou dat heb ik van blackboard.
Maar blijkbaar zijn ze erachter dat er niks van klopte en hebben ze het veranderd.
Helaas niet op de positieve manier voor mij, ik ga voor de berekening die jij maakte!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 17 dec 2005 19:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Simone, ik neem aan dat bij dit tentamen nog 4 punten te verdienen waren via open vragen. Ik vraag me af of je bij 8 goede mc-antwoorden echt maar 0,0 punten kreeg, of dat alles t/m 8 misschien 1,0 punten gaf?

Laten we nog eens rekenen. De eerste 30/4=7,5 goede antwoorden tellen dan niet mee. De overige 22,5 worden verdeeld over een range die eindigt bij 6,0. Het is hier niet zo duidelijk waar de range begint. Misschien bij 0,0, misschien bij 1,0, maar misschien wel bij 0,6 (=60% van de 1 waar je niet onder kunt als eindcijfer).

0,0: dan 6/22,5 = 0,26666666 aftrek per punt
0,6: dan 5,4/22,5 = 0,24 aftrek per punt
1,0: dan 5/22,5 = 0,22222222 aftrek per punt

Even narekenen waar je in deze gevallen dan op uitkomt met 9 goed / 21 fout.
0,0: 6 - 0,266666666 x 21 = 0,4
0,6: 6 - 0,24 x 21 = 0,96
1,0: 6 - 0,222222222 x 21 = 1,33333333

Helaas heb ik dus geen sluitende verklaring voor de puntenverdeling Sad. Maar de aftrek per fout antwoord ligt dus zo rond de 0,227.

Ik zou het wel vreemd vinden als het verschil tussen 8 en 9 echt 1,2 punt is op je eindcijfer. Al zullen er wel niet zo veel studenten zijn die zo laag zitten (en sowieso mogen die het opnieuw proberen).

Ah brainwave: misschien heeft men 8 goed gelijk gesteld aan 1,0. Dan zijn dus 6-1=5 punten verdeeld over 22 antwoorden, dwz 5/22=0,227272727 aftrek per fout antwoord. Nu klopt de tabel echt precies! (Reken zelf maar na, en rond steeds af op 1 decimaal.) Wel een te strenge gokcorrectie, want met gokken kom je gemiddeld niet op 8 goede antwoorden maar slechts op 7,5 goede antwoorden. En ja een half goed kan niet, maar we praten sowieso over statistische gemiddelden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds