Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 1:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[RuG] Staatsrecht in Groningen: vervelende-werkgroepen
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2005 12:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook bij Inl. staats- en bestuur werd er niet gecontroleerd.. Ook niet echt op aanwezigheid, volgens mij... En dat ligt idd aan het feit dat er anders met avondstudenten wordt omgegaan dan dagstudenten...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Lotte

Lotte

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 150


BerichtGeplaatst: wo 05 jan 2005 17:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan me zeker voorstellen dat er wat betreft gemaakte opgave soepeler wordt omgegaan met avondstudenten.
Het verschil tussen deel- en voltijd studenten. Is dat de meeste voltijd studenten volop genieten van hun studententijd, en pas net komen kijken in het echte leven. Weldat de meeste deeltijd studenten al werken, en dus ook echt gemotiveerd met hun studie bezig zijn.

Wat betreft de werkgroepen bij voltijdstudenten. Bij mij werden zowel bij staats- en bestuursrecht als bij encyclopodie gecontroleerd op aanwezigheid en enigsinds op gemaakte opgave (het was gelukkig niet zo schools dat je je schrift met opgaven moest laten zien). Maar overdag is het ook maar met ongeveer 20 studenten. Dus dat laat zich denk ik makkelijker controleren
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005 12:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geef inmiddels zelf het vak staatsrecht 1A aan de RuG (ik ben dit jaar begonnen als Promovendus) en nu snap ik iets meer van de massaliteit van recidivistenwerkgroepen. Er zijn volgens mij gewoon niet genoeg onderwijsuren (als in uren dat docenten les geven) beschikbaar om ook recidivisten in kleine groepen te stoppen. Men wil ook niet dat eerstejaars daar de dupe van worden, dus worden recidivisten bij elkaar in een grotere groep gestopt. Daarbij zij opgemerkt dat eerstejaarswerkgroepen bij ons gedurende het gehele jaar bij alle vakken samen zitten (wat voor recidivisten anders is).
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
J.C.

J.C.

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 55


BerichtGeplaatst: za 01 okt 2005 10:48    Onderwerp: Re: Staatsrecht in Groningen: vervelende-werkgroepen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thomas85 schreef:
Ik heb net het eerste semester van de propedeuse aan de RuG afgerond. We hadden een of ander persoon voor werkgroepen Staatsrecht - een jonge vent met een blauw briletje en behoorlijk mollig. Is deze persoon bekend bij iemand?

*EDIT*
Het is niet de bedoeling dat er hier gescholden wordt.
Volgende keer wordt je bijdrage verwijderd


Toen ik in het propedeusejaar zat had ik Staatsrecht 1A (werkgroep) van Prof. mr. Dölle. Ik vond hem, wat dat betreft, erg goed doceren. Het enige minpuntje is het beruchte boek 'Handboek van het Nederlandse staatsrecht', dat is niet altijd even duidelijk.
_________________
Tony Montana (Scarface) - 'I always tell the truth, even when I lie'


Laatst aangepast door J.C. op wo 26 okt 2005 22:12, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 04 okt 2005 13:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, het Van der Pot/Donner is zeker wat het eerste gedeelte betreft vrij lastig voor eerstejaars. Gelukkig wordt het makkelijker als het meer concreet over onze huidige staatsinstellingen gaat.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Thomas85



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 10:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Tja, het Van der Pot/Donner is zeker wat het eerste gedeelte betreft vrij lastig voor eerstejaars. Gelukkig wordt het makkelijker als het meer concreet over onze huidige staatsinstellingen gaat.
Waarom wordt er geen ander boek over staatsrecht gebruikt? Ik heb wel eens gehoord dat Groningen de enige uni is waar in de propedeuse Van der Pot/Donner wordt voorgeschreven. In Leiden hebben ze bijvoorbeeld Compendium Staatsrecht en in Nijmegen Constitutioneel recht. De eerste weken zorgen bij mij ook steeds voor de meeste fouten op het tentamen.
[off topic]Is de Donner uit Van der Pot/Donner familie van de minister?[/off topic]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
3do






Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 47


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 10:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="Thomas85"]
Quote:
[off topic]Is de Donner uit Van der Pot/Donner familie van de minister?[/off topic]

Ja, de vader.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Maarten Hemmes






Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2005 16:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Thomas85 schreef:
Quote:
Tja, het Van der Pot/Donner is zeker wat het eerste gedeelte betreft vrij lastig voor eerstejaars. Gelukkig wordt het makkelijker als het meer concreet over onze huidige staatsinstellingen gaat.
Waarom wordt er geen ander boek over staatsrecht gebruikt? Ik heb wel eens gehoord dat Groningen de enige uni is waar in de propedeuse Van der Pot/Donner wordt voorgeschreven. In Leiden hebben ze bijvoorbeeld Compendium Staatsrecht en in Nijmegen Constitutioneel recht. De eerste weken zorgen bij mij ook steeds voor de meeste fouten op het tentamen.
[off topic]Is de Donner uit Van der Pot/Donner familie van de minister?[/off topic]


Volgens mijn docent is dit ten eerste het "beste" boek en ten tweede vind de vakgroep het belangrijk om ons direct in het diepe te gooien qua begrijpend lezen enz.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds