Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:43
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

[OU] Welke module?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 17:05    Onderwerp: [OU] Welke module? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zit een beetje te dubben. Ik doe (tenminste, het is nog niet zeker) eind juni tentamen Recht en samenleving. Ik ben van mening dat voor mezelf de tijd te kort was en met wat prive-perikelen is de voorbereiding niet je van het. Ik kan ook eind augustus tentamen doen en als ik dat niet haal evt. volgend jaar.

Wat zouden jullie doen? Het tentamen is 28 juni. Het is zeker niet dat ik niet wil maar ik realiseer me dat de tijd gewoonweg te kort was. Als ik tentamen doe zak ik zeer waarschijnlijk en dan heb ik nog maar een (gratis) mogelijkheid. Wat me tevens op de vraag brengt. Mag ik na twee keer nog wel tentamen doen?

Ik vraag me af wat jullie zouden denken puur om mezelf wat inzicht te geven. De volgende mogelijkheid is 30 augustus.

Verder. Na dit komt Staatsrecht. Dat tentamen is 9 november. Dat mag niet teveel problemen opleveren omdat ik dit al op een, zij het lager niveau, gehad heb.

En dus wil ik nog een of twee vakken erbij doen dit jaar. Dat moet op zich goed kunnen. Zeker met mijn nieuwe baan straks waar ik meer tijd overhou. Dan ben ik om zes uur thuis ipv acht uur Smile.

De vraag is, welke vakken? Ga ik inleiding Privaat doen? Heb ik ook al gehad op de bestuursacademie dus zou makkelijk moeten zijn. Of ga ik strafrecht doen. Lijkt me ook erg leuk en het tentamen is op afspraak dus kan zelf bepalen wanneer.

Het gaat om de Open Universiteit trouwens. Dus wellicht heb jij wat meer inzicht Steven in hoe een en ander te doen is?
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl


Laatst aangepast door Hanifa op ma 12 jun 2006 15:52, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

O ja, juridische vaardigheden is een opdracht. Tentamendata volgens afspraak. Is dit iets om gewoon door de studie heen te doen? OFwel: als het klaar is kun je het inleveren toch?
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 20:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

JV1 bestaat uit drie opdrachten, je krijgt steeds de vorige nadat je er één ingeleverd hebt, dus die kun je door het hele jaar heen doen.

Recht en samenleving moet je sowieso proberen en zorgen dat je bij elke vraag een hele pagina vol schrijft met rechtssociologische B.S. Grote kans dat je daarmee een voldoende krijgt. De beoordeling van het tentamen is namelijk net zo vaag als de stof.

Voor de rest is het mij heel goed bevallen steeds in blokken de vakken te nemen die redelijk bij elkaar passen. Bijvoorbeeld inleiding staatsrecht en dan constitutioneel recht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 21:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ik toendertijd begrepen heb is het wel handiger als je al een aantal vakken hebt gehad voordat je JV1 gaat doen.

Nog een suggestie waar je aan kunt denken: Inleiding Internationaal Recht. Systentamen en tevens open boek tentamen. Vak is prima te doen tenzij je het volledig onderschat. Volledig onderschatten in de zin van "oh, open boek tentamen, dus ik zoek het wel even allemaal op tijdens het tentamen, hoef niet alles van te voren uberhaupt al gelezen te hebben".

Recht en Samenleving... tja... als je het niet gaat redden, doe dan inderdaad pas tentamen eind augustus. Maar ik meen dat je, als je eind juni tentamen zou gaan doen, dat je toch al ingeschreven moet staan voor het tentamen zelf? Die tentamenkans raakt verloren als je er geen gebruik van maakt, maar wel ingeschreven staat. Ervoor uitschrijven kan alleen als je een goede reden hebt en "er niet klaar voor zijn" is niet zo'n reden.

Dus gewoon proberen zou ik zeggen in dat geval. Ga vooral oude tentamens en de onderwerpen daarvan heel goed bestuderen als je in tijdnood zit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 21:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Nog een suggestie waar je aan kunt denken: Inleiding Internationaal Recht. Systentamen en tevens open boek tentamen. Vak is prima te doen tenzij je het volledig onderschat. Volledig onderschatten in de zin van "oh, open boek tentamen, dus ik zoek het wel even allemaal op tijdens het tentamen, hoef niet alles van te voren uberhaupt al gelezen te hebben".

Er zijn trefwoordenregisters van het boek en daarmee kun je echt zonder het boek vooraf opgeslagen te hebben het tentamen met een 8 halen Wink
Quote:

Recht en Samenleving... tja... als je het niet gaat redden, doe dan inderdaad pas tentamen eind augustus. Maar ik meen dat je, als je eind juni tentamen zou gaan doen, dat je toch al ingeschreven moet staan voor het tentamen zelf? Die tentamenkans raakt verloren als je er geen gebruik van maakt, maar wel ingeschreven staat. Ervoor uitschrijven kan alleen als je een goede reden hebt en "er niet klaar voor zijn" is niet zo'n reden.

Correct. Daarbij komt nog dat als je je in het nieuwe jaar minimaal 3 modules inschrijft, je automatisch voor alle niet gehaalde vakken weer 3 kansen krijgt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 22:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

He? Maar ik moet me toch aanmelden voor het tentamen? Als ik dat niet doe dan kan mijn tentamenkans toch nooit verloren gaan? Ofwel: ik zou dan evt. ook in augustus tentamen kunnen doen?
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 22:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe hebben jullie overigens die blokken ingedeeld dan? Steven, jij zegt, Inleiding Staatsrecht en inleiding constitutioneel recht kunnen goed samen? Staatsrecht moet sowieso in november dus ik zou inderdaad heel goed CR erbij kunnen doen.

Inleiding internationaal recht is een openb oek tentamen? Ik onderschat nooit iets want ik kan nooit wachten tot ik de boeken in kan duiken Laughing dus dat zou te doen moeten zijn zeggen jullie?

En dan, dan doe ik begin volgend jaar bestuursrecht (inleiding). Welk vak zou ik daar het beste naast kunnen doen dan?

Ik klink misschien dom Embarassed maar het is voor mij nog even erg wennen hoe ik het beste alles in kan delen. En ik wil ook niet maar 2 vakken per jaar doen zeg maar.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 23:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanief, waarom praat je niet even met een studieadviseur hierover en stel je samen met hem/haar een schema voor het komende jaar op?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: za 10 jun 2006 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb wel gesproken met studieadviseur maar ben daar niet zo veel verder mee gekomen helaas. Misschien nog maar eens proberen.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 8:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben eruit denk ik. Voor constitutioneel recht wordt aanbevolen inleiding staatrecht, inleiding internationaal recht en nog een te hebben afgerond. Dat is natuurlijk nog niet het geval. Bovendien wordt deze cursus uit het aanbod gehaald en vervangen. Maar de nieuwe is er pas in augsustus.

Ik ga dus voor internationaal recht (inleiding). Dan doe ik in augustus tentamen voor recht en samenleving. Ergens daartussen hoop ik ook internationaal recht in mijn koppie te hebben en dan in november inleiding staatsrecht. Dan zou ik al mooi drie vakken achter me hebben. Eens kijken of ik tussen staatsrecht en bestuursrecht nog een ander vak kan doen.

Ik vroeg me eigenlijk af he. Hoe delen jullie het studeren in? Niemand doet een vak per keer begrijp ik zo langzamerhand. Maar hoe doen jullie dat. 2 uurtjes studeren voor het een en dan de andere ook 2 uur? Of dag om dag?
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 8:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:
Ergens daartussen hoop ik ook internationaal recht in mijn koppie te hebben

Mag ik je dringend adviseren de voorbereiding voor dit vak te starten met het tentamen ?

Hou daarbij in gedachten dat 'open boek' betekent dat je alles mee mag nemen, dus ook het trefwoordenregister of andere dingen die je van Internet download.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 8:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hanifa schreef:
He? Maar ik moet me toch aanmelden voor het tentamen? Als ik dat niet doe dan kan mijn tentamenkans toch nooit verloren gaan? Ofwel: ik zou dan evt. ook in augustus tentamen kunnen doen?


Ja, maar je moet je voor een bepaalde datum opgeven wil je tentamen doen en dat is meestal zo'n +-4 weken voordat het tentamen daadwerkelijk is. Tenminste... voor de ingeplande datums geldt dat. Zie:
http://www.extranet.ou.nl/studie-alg-voorzieningen/service%20en%20informatie/procedures_regelgeving.htm#Tentamenaanmelding

Quote:

Tentamendata Aanmelden vóór:

7 nov t/m 9 nov 2005 12 okt 2005
23 jan t/m 25 jan 2006 21 dec 2005*
10 april t/m 12 april 2006 15 maart 2006
26 juni t/m 28 juni 2006 31 mei 2006
28 aug t/m 30 aug 2006 2 aug 2006


Voor systentamens moet je je minimaal 2 weken van te voren inschrijven voor een bepaalde systijd. Dat staat weer los van bovengenoemde datums. Maar R&S is een regulier tentamen, dus je had je voor 31 mei opgegeven moeten hebben als je eind juni tentamen had willen doen.


Laatst aangepast door M op zo 11 jun 2006 8:39, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 8:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe bedoel je dat Steven? De voorbereiding starten met het tentamen bedoel ik? Bedoel je eerst gewoon beginnen met proeftentamens maken en dan gaan lezen? Of begrijp ik je nu helemaal verkeerd?
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hanifa



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 693


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 8:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

M schreef:
Hanifa schreef:
He? Maar ik moet me toch aanmelden voor het tentamen? Als ik dat niet doe dan kan mijn tentamenkans toch nooit verloren gaan? Ofwel: ik zou dan evt. ook in augustus tentamen kunnen doen?


Ja, maar je moet je voor een bepaalde datum opgeven wil je tentamen doen en dat is meestal zo'n +-4 weken voordat het tentamen daadwerkelijk is. Tenminste... voor de ingeplande datums geldt dat. Zie:
http://www.extranet.ou.nl/studie-alg-voorzieningen/service%20en%20informatie/procedures_regelgeving.htm#Tentamenaanmelding

Quote:

Tentamendata Aanmelden vóór:

7 nov t/m 9 nov 2005 12 okt 2005
23 jan t/m 25 jan 2006 21 dec 2005*
10 april t/m 12 april 2006 15 maart 2006
26 juni t/m 28 juni 2006 31 mei 2006
28 aug t/m 30 aug 2006 2 aug 2006


Verhip. Daar heb ik heel niet meer aan gedacht. Nou, dan ga ik gewoon mijn formulier de deur uit doen voor augustus. Want dat is een meer dan redelijke termijn en dan moet ik het van mezelf achter mijn rug hebben.
_________________
*blaat blaat blaat blaat. Yadda Yadda Yadda. Bladibladiblaaaa*

www.galathilion.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: zo 11 jun 2006 8:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hij bedoelt dat je alleen tentamen moet doen en verder het boek niet eens inkijken. Dat je met behulp van trefwoordenlijsten op het tentamen er wel zult uitkomen. Ben ik het overigens niet mee eens, want de trefwoordenlijsten die ik gezien heb, waren wat mij betreft nog behoorlijk beknopt.

Steven, was jij niet degene die in de discussiegroep bij de OU zo anti- oefententamens was omdat mensen dan het vak niet meer probeerden te leren? Dan begrijp ik je geloof ik niet meer Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 5 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds