Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

(OU) Studiemethodes
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
watson



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 22


BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 18:38    Onderwerp: (OU) Studiemethodes Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik studeer aardig chaotisch, waardoor ik vaak voor een tentamen in tijd nood kom. Volgens mij is mijn aanpak van de studie niet echt efficient.
Welke studie methoden gebruiken jullie?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JetKroket

JetKroket

Leeftijd: 104
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1635


BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 18:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je aan de OU studeert, heb je bij aanvang van de studie de cursus 'Doelgericht Studeren' ontvangen. Ik raad je aan deze te bestuderen. Hiernaast kun je eens op deze sites kijken. Snuffel ook even verder (ook op deze sites).
http://www.leren.nl/cursus/leren_en_studeren/
http://www.leidenuniv.nl/ics/sz/so/checktent/checktnt.html
_________________
'Sorry, onze bar is gesloten. Wilt u misschien iets drinken in afwachting dat ze opengaat?'
- Wiet van Broeckhoven
Bekijk profiel Stuur privé bericht
watson



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 22


BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 19:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naar algemene studiemethoden ben ik niet geintereseerd.
Ik vraag me alleen af welke studiemethoden rechen studenten aan de OU gebruiken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 19:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die gebruiken vast en zeker algemeen bruikbare studiemethoden.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

watson schreef:
Ik vraag me alleen af welke studiemethoden rechen studenten aan de OU gebruiken.
Dat zal toch weinig verschillen van studenten aan andere universiteiten?

Als jij in tijdnood komt, dan lijkt me de oplossing al heel makkelijk.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
M




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 275


BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 21:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, wat de een gebruikt hoeft voor de ander niet te werken he...

Wat ik zelf doe is aan het begin van het "jaar" een planning maken voor de rest van het jaar en dan plan ik de periodes in wanneer ik welke modules wil oppakken. Daarbij let ik op tentamen periodes, op beschikbare tijd van mijn kant en op de vereiste voorkennis. In principe probeer ik grotendeels houvast te vinden in de voorgestelde planning van de OU, en varieer daar eventueel op als dat mij beter uit komt.

Daarnaast maak ik per vak ook een planning en schrijf ik meestal per leerkern een deadline op die wel realistisch genoeg moet zijn. Mijn eind-deadline is dan het tentamen en ik probeer altijd alle andere deadlines net even iets ruimer aan te houden (dus dat ik minder tijd nodig zal gaan hebben, dan wat ik gepland had). Ook maak ik een samenvatting die ik achteraf amper meer gebruik, maar het is meer een manier om de stof beter te doen bezinken.

En verder is het voornamelijk een kwestie van zelfdiscipline en ook daadwerkelijk aan de slag gaan. Als ik merk dat ik iets te veel verslons, dan wil ik in een weekend nog wel eens weer een nieuwe planning voor dat weekend indelen voor mijn vrije tijd en studeertijd. Ik ga er redelijk soepel mee om, maar hou me er toch redelijk aan ook. Je moet je dan dus echter wel weer aan je eigen planning WILLEn houden.

Het is echt aan te raden om ook algemene studiemethodes na te pluizen om te kijken of er iets in te vinden valt wat voor jou werkt. Gewoon eens goed doorlezen en kijken of jij het in jouw leven kunt inpassen en of het een methode is die je ligt. Het is en blijft toch heel erg persoons-gebonden. Maar zelfdiscipline ga je sowieso nodig hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: vr 31 aug 2007 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor mij is het eigenlijk simpel. Ik kies uit de lijst van de opleiding telkens twee cursussen, een van 2 modules en een van 1 module, en die lees/leer/doe ik dan. Ik ben dan ook echt actief bezig met de stof. Ik zoek er dingen over op, ik lees er extra over, ik probeer er over te praten, over te doceren zelfs (aan wie het maar wil horen), en herhaal alles wat ik lees/leer/doe in mijn hoofd. Ik probeer de modules zo uit te kiezen dat ze bijelkaar passen of dat ze aansluiten op de vorige modules. Ik doe straks tentamen inl. privaatrecht en inl. internationaal en heb overeenkomstenrecht en europakunde voor erna gepland.

Eigenlijk doe ik het niet veel anders dan met mijn eerste studie, al had ik toen veel meer tijd om met de stof bezig te zijn. Maar goed, voor mij is vooral nodig dat ik er druk mee ben, dat ik elke dag er iets aan doe en dat ik mijn kennis tracht te toetsen. En ik ben niet bang iets achterlijks te roepen tegenover mensen die er meer van weten, daar leer je alleen maar van. Nou, dat dus.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds