Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 07 mei 2024 21:53
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

(Deels) Contributie terug krijgen van vereniging
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
just--mike



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2015 17:55    Onderwerp: (Deels) Contributie terug krijgen van vereniging Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Al een aantal jaren ga ik naar Nijmegen toe tijdens de Nijmeegse 4-daagse met een vereniging, daar bij hebben we 2 type leden, verzorgers wat ik dus ben en wandelaars.

Nu ging ik 2 weken voor dat we daar moesten verzamelen flink door mijn enkel waardoor ik een scheur hebt opgelopen in de enkelbanden. Ik ben er heen gegaan in de hoop dat ik wat kon doen. Helaas werd na 1 middag kleine stukjes lopen mijn enkel te pijnlijk om nog wat te doen.

Dus ik heb de voorzitter gesproken en gezegd dat ik niet mee kan doen want dat ik daar door mijn enkel nog erger zou belasten dan de bedoeling is.
Nou heb ik zelf een mail gestuurd met de vraag of ik mijn contributie terug kan krijgen, ik heb nul op het rekest gekregen. Met natuurlijk als woord dat het mijn eigen keuze is om te vertrekken en dat de kosten onafwendbaar zijn. Ik heb in het bestuur gezeten en ik weet dat er aan het einde van de rit (vrijwel) niks overblijft, toch is het zo dat als ik er niet had geweest het alsnog door was gegaan en door mijn fysieke gezondheid (enkel) kon ik niet anders dan niet mee gaan en van de voorzieningen die de vereniging beschikbaar stelt ik niet kon gebruiken.

Nu is de vraag kan ik alsnog (deels) van mijn contributie terug krijgen?

PS Hierbij de mail:
Beste M.,

Op de maandag in de vierdaagse week heb je, samen met R., aangegeven dat je wilde vertrekken uit de sporthal. Je gaf als reden je fysieke gezondheid op. Natuurlijk heb ik dit geaccepteerd. Het is immers je/jullie eigen keuze om wel of niet aanwezig te zijn. Tijdens het gesprek die maandag gaf je ook aan je contributie terug te willen. Ik heb je toegezegd dit met het bestuur te bespreken. En.. dat is ook tijdens de afgelopen bestuursvergadering gebeurd.

De conclusie is dat wij ons willen houden aan de bepalingen in het huishoudelijk reglement.

Gezien jouw bestuurshistorie ben je op de hoogte van de kosten die de vereniging maakt en het moment waarop deze kosten onafwendbaar zijn. We gaan er dan ook van uit dat je hier begrip voor zult hebben.

Je opzegging bij de vereniging zullen we respecteren. Je refereert naar diverse ontwikkelingen binnen de vereniging. Als bestuur kunnen we ons hier niet direct wat bij voorstellen. Ook in de enquetes hebben we geen feedback hieromtrent ontvangen. We laten deze opmerkingen dan ook bij jou tenzij je het belangrijk genoeg vindt om deze ontwikkelingen toe te lichten zodat we daar binnen het bestuur (en al dan niet met jou) een verdere analyse op kunnen doen.

Mocht je behoefte hebben aan een nadere toelichting, neem dan gerust contact met me op.

Met vriendelijke groet,

P.
Voorzitter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: ma 17 aug 2015 19:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U hebt geen recht op teruggave van de contributie tenzij statuten of andere regel dit bepalen.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds