Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 11:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

schulden die aanstaande ex maakt
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
alfanikki



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 21:23    Onderwerp: schulden die aanstaande ex maakt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Hierbij een vraag van mij ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.
Ik lig in scheiding en die wordt eerdaags uitgesproken.
Mijn aanstaande ex blijft maar schulden maken door onder andere met zijn gsm onwijs veel te gaan bellen met zijn nieuwe vriendin, etc , etc.
wij hebben al genoeg financiele problemen en door wat hij er bij maakt kom ik nooit uit de schulden Embarassed .
In hoevere kan ik hem daar voor aansprakelijk stellen want ik ga nu mee betalen voor zijn plezier die hij maakt met zijn nieuwe vriendin(uitgaan, winkelen, etc.)

alvast bedankt voor de reactie

Monique
Bekijk profiel Stuur privé bericht
business1



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 49


BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

een antwoord geven is moeilijk, is er een wettelijke gemeenschap van goederen, of een beperkte gemeenschap van goederen? Het is in beide gevallen mogelijk om afstand te doen van de gemeenschap. Art. 1:103
1.
Ieder der echtgenoten heeft het recht van de gemeenschap afstand te doen; alle daarmede strijdige overeenkomsten zijn nietig.

2.
Het deel der gemeenschap waarvan afstand wordt gedaan, wast aan bij het deel van de andere echtgenoot
zoals lid 2 aangeeft, je bent dan wel jouw aanspraken op de gemeenschap krijgt, dus daty is iets wat je goed moet beseffen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: vr 07 apr 2006 23:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi

Probeer aantoonbaar te maken dat je (bijna) ex bezig is om jou financiëel uit te kleden. Bewijzen kan je krijgen door telefoonafrekeningen, bonnetjes van kleding e.d.. Misschien dat getuigeverklaringen waaruit blijkt dat je (bijna) ex willens en wetens veel geld aan zijn nieuwe vriendin en zichzelf uitgeeft en jou daarmee in de problemen brengt ook zinvol kan zijn.

Volgens mij zijn er ook bepalingen die speciaal gelden als mensen die in gemeenschap van goederen een overeenkomst hebben en 'in scheiding' zijn, de partijen behoedt voor de gevolgen van handelingen die een der partijen willens en wetens pleegt.

Kundiger antwoorden laat ik aan de meer juristen onder ons over.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
nieky



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

...scheiding en die wordt eerdaags uitgesproken...
Mijn aanstaande ex blijft maar schulden maken..

Tja, als je niets hebt afgesproken over de peildatum, dan geldt als peildatum die van de inschrijving van de echtscheiding in het gemeentelijke register.
Hij kan dus tot die datum inderdaad op jullie gezamenlijke kosten bellen. Dat was niet nodig geweest!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
business1



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 49


BerichtGeplaatst: di 18 apr 2006 21:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zoals eerder aangegeven kan je afstand doen van de gemeenschap
Bekijk profiel Stuur privé bericht
alfanikki



Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 14


BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 11:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

inmiddels is de scheiding uitgesproken.
hij heeft totaal geen begrip voor de financiele situatie.
ben nu druk bezig om alles op één naam te krijgen en niet op onze beide namen maar ja dat lukt jammer genoeg niet met alles.
snap niet alle antwoorden die jullie hebben gestuurd maar dat zal denk ik wel komen door hoe ik me nu voel.
in ieder geval bedankt voor jullie reactie´s

het enige wat ik wel weet maar misschien zit ik er helemaal naast is dat mijn dochter sinds ze weet dat haar vader een ander heeft ze met haar gezondheid kwakkelt misschien speelt ze het misschien ook niet maar vreemd is het wel


groetjes,

monique
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieky



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 19 apr 2006 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

alfanikki schreef:

...
snap niet alle antwoorden die jullie hebben gestuurd
...
monique


Ja, Business, dat verhaal van dat afstand doen van een deel van de huwelijksgemeenschap, snap ik ook niet.
Wat ik van monique begrijp, is dat zij juist wil dat haar a.s. ex (de scheiding moet, begrijp ik, nog ingeschreven worden) met zijn poten afblijft van haar deel van de boedel. Leg eens uit hoe je dan voor elkaar krijgt door juist afstand te doen.

Je kan de zaak nog bespoedigen door hem een acte van berusting te laten tekenen. Dat betekent dat hij dan geen hoger beroep zal aantekenen. De echtscheiding kan dan snel (in plaats van over 3 maanden) worden ingeschreven en het verkwisten van geld komt vanaf dat moment voor 100% voor zijn eigen rekening.

Monique, begrijpelijk dat je dochter last heeft van deze stressvolle situatie. Er zijn allerlei zelfhulpgroepen voor echtscheiding, waar je veel kunt leren. Ook op internet kun je veel hierover vinden. Verder maken commerciele bureaus voor echtscheidingsbemiddeling een sterke opmars, zij pakken het hele gebeuren projectmatig aan en houden het niet, zoals een advocaat, bij alleen een juridisch aspect. Zij hadden je goed door deze moeilijke tijd kunnen heenloodsen.
Heel veel sterkte gewenst.

Nieky
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds