Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 15:57
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Probleem met Internet Provider (ADSL / VoDSL)
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bazzdaciple








Berichten: 17


BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 21:54    Onderwerp: Probleem met Internet Provider (ADSL / VoDSL) Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb bij een provider een dienst afgenomen, namelijk een internetverbinding en bellen via ADSL (via de techniek VoDSL op precies te zijn).

Nu ben ik niet te spreken over de internetverbinding. Ik betaal voor een 24 MB aansluiting maar haal in de praktijk slechts een magere 10MB.

Daar heb ik niet zo'n probleem mee en daar gaat mijn vraag niet over maar geeft aan dat het produkt in zijn geheel niet voldoende is. Het bellen via de ADSL lijn verloopt namelijk zeer slecht. Echo's, wegvallende verbindingen. Te slecht voor woorden. Ik heb dit aangekaart bij de provider en na veel zeuren (?) hebben ze 1,5 maand geleden toegezegd dat we worden overgezet naar een betere teckniek. Namelijk VoIP. Met deze techniek zouden we een betere verbinding moeten krijgen. Daarna heb ik niets meer van ze vernomen. Ik heb meerdere malen hun dure helpdesk gebeld, a 70 cent per minuut en meerdere mails (tickets) gestuurd. Na de toezegging verneem ik nu ondertussen niets meer en betaal ik feitelijk voor een dienst waar ik niet tevreden over ben.

Vorige week is opnieuw mijn nieuwe abonnenemtsgeld via automatische incasso afgeschreven. Ik heb dit bedrag laten storneren en direct een ticket gestuurd naar de provider met de mededeling dat ik absoluut graag wil betalen voor het produkt maar dat het dan op zijn minst moet voldoen aan datgene waar ze voor adverteren. Tenslotte is het in het dagelijkse leven toch altijd zo dat je wilt krijgen waar je voor betaald? Als ik betaal voor een kilo kaas en ik kom er thuis achter dat ik maar de helft heb gekregen, laat ik het er toch ook niet bij zitten??

De provider heeft nu een mededeling teruggestuurd waarin staat dat als ik de betaling opschort, ze de gehele internetdienst stopzetten.

Mijn vraag: wat moet ik doen? In hoeverre kan ik een provider (juridisch) houden aan het contract? Hebben ze een leveringsverplichting of sta ik machteloos? Is hier geen jurisprudentie over?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 22:01    Onderwerp: Re: Internet providers Reageer met quote Naar onder Naar boven

bazzdaciple schreef:
Ik heb bij een provider een dienst afgenomen, namelijk een internetverbinding en bellen via ADSL (via de techniek VoDSL op precies te zijn).

Nu ben ik niet te spreken over de internetverbinding. Ik betaal voor een 24 MB aansluiting maar haal in de praktijk slechts een magere 10MB.

Daar heb ik niet zo'n probleem mee en daar gaat mijn vraag niet over maar geeft aan dat het produkt in zijn geheel niet voldoende is. Het bellen via de ADSL lijn verloopt namelijk zeer slecht. Echo's, wegvallende verbindingen. Te slecht voor woorden. Ik heb dit aangekaart bij de provider en na veel zeuren (?) hebben ze 1,5 maand geleden toegezegd dat we worden overgezet naar een betere teckniek. Namelijk VoIP. Met deze techniek zouden we een betere verbinding moeten krijgen. Daarna heb ik niets meer van ze vernomen. Ik heb meerdere malen hun dure helpdesk gebeld, a 70 cent per minuut en meerdere mails (tickets) gestuurd. Na de toezegging verneem ik nu ondertussen niets meer en betaal ik feitelijk voor een dienst waar ik niet tevreden over ben.

Vorige week is opnieuw mijn nieuwe abonnenemtsgeld via automatische incasso afgeschreven. Ik heb dit bedrag laten storneren en direct een ticket gestuurd naar de provider met de mededeling dat ik absoluut graag wil betalen voor het produkt maar dat het dan op zijn minst moet voldoen aan datgene waar ze voor adverteren. Tenslotte is het in het dagelijkse leven toch altijd zo dat je wilt krijgen waar je voor betaald? Als ik betaal voor een kilo kaas en ik kom er thuis achter dat ik maar de helft heb gekregen, laat ik het er toch ook niet bij zitten??

De provider heeft nu een mededeling teruggestuurd waarin staat dat als ik de betaling opschort, ze de gehele internetdienst stopzetten.

Mijn vraag: wat moet ik doen? In hoeverre kan ik een provider (juridisch) houden aan het contract? Hebben ze een leveringsverplichting of sta ik machteloos? Is hier geen jurisprudentie over?

Allereerst is er geen enkele provider die je een ADSL2+ snelheid garandeert; alle providers geven duidelijk aan dat de werkelijke snelheid afhankelijk is van afstanden etc. En wat je telefonie betreft: wanneer je een nieuwe techniek afneemt heb je een zwaardere onderzoeksplicht, afhankelijk van de mededelingen van de verkoper.

Zomaar het hele abonnementsgeld niet betalen kun je niet maken en de provider staat dan ook, ongetwijfeld conform het contract, in zijn recht niet alleen de dienst af te sluiten, maar ook de resterende termijnen op jou te verhalen.

De eerste stap in een geval als dit is de provider schriftelijk (dus aangetekende brief ofzo) in gebreke te stellen en een termijn te geven om de problemen op te lossen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 22:24    Onderwerp: Re: Internet providers Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
En wat je telefonie betreft: wanneer je een nieuwe techniek afneemt heb je een zwaardere onderzoeksplicht, afhankelijk van de mededelingen van de verkoper.

Nou, telefonie behoort gewoon feilloos te werken. Telecombedrijven hanteren van oudsher zeer hoge kwaliteitseisen. Ik zie niet in wat hieraan te onderzoeken valt. Als een provider een dienst aanbiedt onder de noemer telefonie, dan is vrijwel iedere storing van die dienst een tekortkoming (tenzij expliciet voor die storingen is gewaarschuwd, maar zelfs dan...).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 23:27    Onderwerp: Re: Internet providers Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
StevenK schreef:
En wat je telefonie betreft: wanneer je een nieuwe techniek afneemt heb je een zwaardere onderzoeksplicht, afhankelijk van de mededelingen van de verkoper.

Nou, telefonie behoort gewoon feilloos te werken. Telecombedrijven hanteren van oudsher zeer hoge kwaliteitseisen. Ik zie niet in wat hieraan te onderzoeken valt. Als een provider een dienst aanbiedt onder de noemer telefonie, dan is vrijwel iedere storing van die dienst een tekortkoming (tenzij expliciet voor die storingen is gewaarschuwd, maar zelfs dan...).

Wat jij nu beschrijft is wat je van klassieke operators gewend bent. En wanneer dan iemand tegen jou zegt 'je krijgt gratis een telefonie-aansluiting via een nieuwe technologie' ga je er dan blind vanuit dat de kwaliteit hetzelfde is ?

Eén keer 'vodsl' intikken in google en je weet dat het niet zo makkelijk in elkaar steekt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: zo 09 apr 2006 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb niets toe te voegen aan StevenK, VoDSL staat inderdaad nog (relatief) in de kinderschoenen.
VoIP is al meer doorontwikkeld, maar ja als je tóch wilt bellen via het net gebruik dan Skype of iets dergelijks, ongetwijfeld goedkoper.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 0:19    Onderwerp: Re: Internet providers Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Wat jij nu beschrijft is wat je van klassieke operators gewend bent. En wanneer dan iemand tegen jou zegt 'je krijgt gratis een telefonie-aansluiting via een nieuwe technologie' ga je er dan blind vanuit dat de kwaliteit hetzelfde is ?

Als consument wel, ja.

Als iets als telefonie wordt aangeboden, verwacht ik als consument telefonie. Als consument hoef ik niet te weten van pakketjes en dat men kennelijk niet in staat is om die op tijd in de juiste volgorde aan te laten komen. Bij vooruitgang denkt een consument toch niet aan achteruitgang?!

Het zou me hooglijk verbazen als een rechter vaststelt dat de ontevreden consument in google maar VoIP had moeten intikken.

Verder is het natuurlijk niet gratis, dat weet ik als consument weer wel. Wat ook meespeelt is dat een consument doorgaans zijn goed werkende (klassieke) telefoonlijn ervoor inlevert. Als het gaat om een gratis mobieltje moet je inderdaad niet te veel klagen, maar het is wat anders als je niet meer fatsoenlijk van je eigen telefoon gebruik kunt maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 7:28    Onderwerp: Re: Internet providers Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Het zou me hooglijk verbazen als een rechter vaststelt dat de ontevreden consument in google maar VoIP had moeten intikken.

Dat zal eraan liggen wat de verkoper heeft gecommuniceerd daaromtrent.
Quote:

Verder is het natuurlijk niet gratis, dat weet ik als consument weer wel. Wat ook meespeelt is dat een consument doorgaans zijn goed werkende (klassieke) telefoonlijn ervoor inlevert.

Bij de meeste VoDSL aanbieders is dat juist niet het geval; vanwege het KPN koper-monopolie is dat namelijk niet interessant. (T.dsl had wel een tijdje een actie dat je geen niet-linesharing kosten hoefde te betalen, maar normaal gesproken is een xDSL verbinding op een lijn waar geen telefonie meer op zit 9,60 duurder, omdat KPN dat aan de provider in rekening brengt)

Quote:

Als het gaat om een gratis mobieltje moet je inderdaad niet te veel klagen, maar het is wat anders als je niet meer fatsoenlijk van je eigen telefoon gebruik kunt maken.

Zie boven: VoDSL / VoIP zijn technieken waarmee je heel goedkoop of gratis kunt bellen en wanneer je daar dezelfde kwaliteit van verwacht, is dat net zoiets als bij een Hyundai dealer klagen dat de afwerking van je net gekochte 10 jaar oude Sonata niet hetzelfde is als die van de nieuwe Audi van je buurman.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 10 apr 2006 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

VoDSL / VoIP worden door de ADSL providers in de martk gezet als de technieken van de toekomst, niet als een 10 jaar oude Sonata.

Wanadoo schreef:
* Nu voor alle Wanadoo ADSL-abonnees
* Onbeperkt bellen naar alle vaste telefoon-nummers in Nederland vanaf € 5,- per maand
* GEEN aansluitkosten voor Telefonie t.w.v.
€ 24,95

KPN blijft nodig, men adviseert over te gaan op KPN BelBudget. Zo'n belbudget abonnement is niet bedoeld om nog actief te gebruiken.

Quote:
7. Is Wanadoo Telefonie precies hetzelfde als bellen via mijn bestaande vaste aansluiting?

Bellen en gebeld worden werkt bij Wanadoo Telefonie niet anders dan u gewend bent. De kwaliteit van spraak over internet (VOIP) is inmiddels zeer grondig getest en akkoord bevonden. Maar er zijn ook kleine verschillen met wat u gewend bent. Zo klinkt de kiestoon bij Wanadoo Telefonie anders. Zo weet u altijd dat u belt met Wanadoo Telefonie. Daarnaast biedt Wanadoo geen wisselgesprek. Daarentegen biedt Wanadoo weer wél de mogelijkheid om gratis uw voicemail door te sturen naar uw e-mail adres. En natuurlijk het belangrijkste verschil... Bellen met Wanadoo Telefonie is voordelig!

En wie zou serieus iets anders verwachten (zonder alle technische ins en outs te kennen)? Als je elektriciteitsbedrijf je aanbiedt om tegen een voordelig tarief vanaf nu ook je water te leveren, verwacht je toch ook geen slootwater?

Skype is een ander verhaal, dat wordt niet neergezet als een vervanging van je telefoonaansluiting. Dat Skype technisch gezien ook VoIP is, heeft er maar weinig mee te maken. De verpakking is veel belangrijker, want die bepaalt wat een consument ervan mag verwachten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MartinJan



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 169


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 11:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tele2 is ook al op zijn vingers getikt zie de rectifikatie link http://www.tele2.nl/webwinkel/telefonie/, echter ben ik er ook ingestonken, want ik heb nu Tele2 compleet, telefoon werkt, fax werkt, ADSL werkt, maar inbellen met mijn modem naar de postbank dat werkt niet meer, de postbank melde mij dat ik het nu maar via internet moet gaan doen? oké das een alternatief (zelf uitgezocht), maar ik dacht ook dat gewoon werkte omdat ik er vanuit ging dat het de gewoone telefoonlijn verving, nu blijk ik dus idd ook Voip te hebben Crying or Very sad

[edit] Nog even de specs van tele2 http://www.tele2.nl/webwinkel/compleet/adsl-en-telefonie/specs.xml
leek mij niet overbodig om dat even later toe te voegen voor de volledigheid Wink [/edit]
_________________
illegitimis nil carborundum!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: di 11 apr 2006 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Overigens ben ik net overgestapt van VoDSL (tweakdsl) naar VoIP (Budgetphone, ADSL via Wanadoo) en de geluidskwaliteit is met VoIP veel beter...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bazzdaciple








Berichten: 17


BerichtGeplaatst: wo 12 apr 2006 21:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ok, dank voor alle info en advies.

Ik heb de provider vandaag een brief gestuurd waarin ik mededeel erg graag dit probleem op te willen lossen en ook zeer bereid te zijn om aan mijn verplichting te voldoen. Maar alleen als van hun kant dezelfde bereidwilligheid wordt getoond en ze ons leveren waar we voor betalen. Ook heb ik in de brief aangegeven dat we hun incasso hebben gestorneerd (had ik al geschreven dat hun antwoord was dat ze dan de internetdienst zullen stopzetten??).

Ik kan dus nu alleen nog maar wachten op hun reactie. Maar stel dat ze over een poosje inderdaad overgaan tot afsluiting van de internetverbinding, wat moet ik dan doen? Ik ga absoluut niet betalen want dan weet ik nu al wat er gaat gebeuren, namelijk dat het nog een paar maanden aanmoddert en ik dan wel de goede kwaliteit ontvang maar tot die tijd betaal voor een halve dienst. Ik wil gewoon krijgen waar ik recht op heb. Echt geen millimeter meer.

Wat moet ik doen als ze de boel afsluiten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds