Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 17:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Onderhandse verkoop huis met ex en ineens extra hypotheken
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dirk1968



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: do 12 apr 2018 19:34    Onderwerp: Onderhandse verkoop huis met ex en ineens extra hypotheken Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen,

Huis gekocht in 2010 in Nederland met ex, er was 75.000 euro beschikbaar op privé rekening voor de vervanging van de oude schuur en het plaatsen van paardenstallen.

Van deze rekening is een auto aangeschaft en de overige 50.000 euro is gebruikt voor de verbeteringen ten behoeve van ex zijn schuur (zzp activiteiten) & plaatsen paardenstal (hobby). Bij convenant is alles ten behoeve van zzp activiteiten toegewezen aan ex en ik dacht, verdeeld.

Bij onderhandse verkoop van de woning blijkt echter in concept notaris dat ex een tweetal extra hypotheken te hebben opgenomen voor een waarde van 87.000 euro. Mijn handtekening is vervalst, ben niet bij de bank geweest en is niet bij notaris gepasseerd.

Na opvraging van rekening uittreksels begin dit jaar blijkt toch zeker dat dit geld niet enkel voor bouwmaterialen is gebruikt, maar voor opleidingskosten zzp activiteiten, aanschaf grasmaaier, verzekeringen, inkoop zzp bedrijf, zelfs online shopping (heeeeel veel) & zelfs een weekendje weg van ex met haar familie zijn van deze hypotheken gegaan voor in totaal het mega bedrag van 68.000 euro.

U begrijpt, we zijn niet absoluut niet blij, want alle goederen zijn al via convenant verdeeld en kan niet meer betwist worden. De taxatiewaarde van het huis is ook 77.000 euro minder dan de woz waarde, wat dus al aangeeft dat de extra hypotheken niet voor de woning zijn gebruikt.
Taxatiewaarde 2018 is gelijk aan aanschaf woning 2010.

Bovendien is een verbouwing van een bestaande schuur en een paardenstal volgens mij niet toegelaten om op te nemen in een hypothecaire lening, staat los van de woning. En dan nog wel enkel rente, geen aflossing. Duur online shopping van ex dus.

Wat me hierin stoort is dat de bank ook niets heeft gecontroleerd, zelfs geen officieel taxatie rapport bij de 3e hypotheek aanvraag. Geen controle of de eerdere hypotheek goed is gebruikt en geen controle op de ondertekening (de bank heeft getekend en een aantal dagen later ex. waarbij overduidelijk is dat dat niet mijn handtekening is). Het is dus duidelijk niet ondertekend bij de bank zelf.

Concreet de vraag of, en zo ja, hoe we dit met de bank moeten regelen.

Dan de vraag of het vervangen van een schuur (los van de woning) en het plaatsen van een paardenstal (hobby) via een hypothecaire lening had mogen lopen? De overige goederen lijken me duidelijk niet geschikt voor een hypothecaire lening.

En dan zit ik met het probleem dat nu blijkt dat de rekening waar de 50.000 euro op stond voor de verbouwingen enkel naam ex blijkt te staan. Ik krijg dus geen info hierover maar vraag me nu stilaan wel af wat er met dat geld gebeurd is.

Met andere woorden, wat te doen, te laten of te ondernemen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds