Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

antwoord gemeente hoelang wachten?
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sterretjeys



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012 10:55    Onderwerp: antwoord gemeente hoelang wachten? Reageer met quote Naar onder Naar boven

een vraag.

De gemeente heeft de WWIK uitkering van mijn dochter (o.i. onterecht) ingetrokken op 22 maart jl. (en terugbetaling gevorderd).
Hierop heeft zij op 11 april een bezwaarschrift ingediend bij de gemeente.
Op 20 juni is op uitnodiging van de gemeente een hoorzitting geweest over het bezwaarschrift.
Op 5 juli is er een kennisgeving van de gemeente bij mijn dochter gearriveerd met de bevestiging dat de aanvulling op het verslag van de hoorzitting is ontvangen.
Tevens is er gehoorgegeven aan het feit dat de afhandeling van het bezwaarschrift na terugkomst mijn dochter ivm vakantie (5 aug ) en van de afhandelende medewerker van de juridische zaken (gemeente) (16 aug) zal voortgezet worden.

Tot op heden hebben we nog altijd niets gehoord/vernomen van de gemeente.

Aan welke (tijds)procedures moet de gemeente zich houden?
Zij hebben toch niet de eeuwige tijd?

mvg mijn dochter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,


De beslistermijn voor het bestuursorgaan staat in art. 7:10 Algemene Wet Bestuursrecht:
- In beginsel bedraagt de termijn zes weken (lid 1).
- Het bestuursorgaan kan de beslissing voor ten hoogste vier weken verdagen (lid 3).
- Verdere verdaging is mogelijk met instemming van de indiener van het bezwaarschrift.


Als het bestuursorgaan te laat is, kunt u beroep indienen tegen het niet tijdig nemen van een besluit op bezwaar.


Met vriendelijke groet,

Marja
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012 12:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Marja, ik denk dat je een oud exemplaar hebt van de Awb. Door de Wet dwangsom zjin er wat bepalingen aangepast. De verwijzing naar 7:10 Awb klopt overigens wel.

De termijn om te beslissen op een bezwaar neemt de datum van het bestreden besluit tot uitgangspunt. In artikel 7:10 staan de termijnen (afhankelijk van de gekozen procedure: met of zonder commissie). Beroep is pas mogelijk nadat de gemeente een ingebrekestelling heeft gehad, zie 6:12 lid 2 Awb.

Aangezien het besluit in week 12 is genomen, mag ervan uitgegaan worden dat de beslistermijnen al zijn verstreken (tenzij de gemeente afspraken heeft gemaakt hierover). Je dient de gemeente een ingebrekestelling te sturen.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: do 27 sep 2012 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt gelijk. Ik val steeds door de mand. Misschien toch eens tijd om een nieuwe aan te schaffen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sterretjeys



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 20:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,
Als ik jullie goed begrijp had de gemeente 6 wk na het bezwaarschrift van mijn dochter op het besluit (11 april ingediend) moeten reageren (dat is 23 mei 2012). De gemeente had dit vervolgens met 4 wk kunnen verlengen. Dan komen we op de datum van 20 juni. Dus op de datum van 20 juni (hoorzitting) zat de gemeente eigenlijk al fout.
Immers er bestaan geen afspraken met de gemeente over het verlengen van de procedure , noch enige correspondentie. Of het verschijnen op een hoorzitting, georganiseerd door de gemeente, zou een verkapte instemming moeten zijn voor het verlenging van de procedure.
We zijn nu op 30 september 2012 aangeland en we hebben op het aangepast verslag van de hoorzitting (ingediend voor 5 juli) niets meer gehoord.

Wat stellen jullie voor:
1) een ingebrekestelling sturen, aangezien er geen enkele reactie is ontvangen en er geen besluit van de gemeente is op haar bezwaar (hierbij heb ik de vraag hoeveel tijd is er dan vervolgens nog eea te repareren door de gemeente? en kan 2) zie hieronder (met fictief beroep starten));
2) een ingebrekestelling sturen en tevens aankondigen dat er fictief beroep is ingesteld (maw. reparatie is niet meer mogelijk, juridische procedure (beroep) is gestart. );
3) alles aan een advocaat geven en die maakt van dit alles gehakt (dwz geen juridische kosten voor mijn dochter (tegenpartij wordt bij een procedure veroordeeld tot het betalen van de kosten).

met dank van mijn dochter
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een ingebrekestelling insturen en vervolgens twee weken wachten. Daarna kun je altijd nog vervolgstappen zetten.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
A.Verkerk



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 219


BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 10:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

marja.verstralen schreef:
Je hebt gelijk. Ik val steeds door de mand. Misschien toch eens tijd om een nieuwe aan te schaffen.


Of check je antwoorden even op wetten.nl.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds