|
Auteur |
Bericht |
mattjeu
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 128
|
Geplaatst: di 13 mrt 2012 11:08 Onderwerp: tegemoetkoming voor ongemak, geen netwerkbereik |
|
|
Beste,
Ik wil graag weten of er bij iemand iets bekend is over een tegemoetkoming voor het ongemak van het niet kunnen bellen/internetten in het buitenland. Door misleiding van een telecomprovider heb ik geen ontvangst in het buitenland, en ik wil hier een schadevergoeding voor. nu kan ik geen smartengeld eisen, maar wel een tegemoetkoming voor het ongemak. nu is hier echter zeer weinig over bekend, en lijkt de vergoeding in de meeste gevallen nergens op. bijvoorbeeld; als je 4 uur zonder gas/electriciteit zit krijg je 35 euro, en dat loopt door voor elke volgende 4 uur. (ook in de luchtvaart is nu een vaste vergoeding voorzien, en er zijn nog meer voorbeelden, zoals ns geld terug bij vertraging) nu is telefonie niet zo belangrijk als gas/electriciteit maar het is zeker ook niet meer een luxe zoals het in het begin was. ik vind het dan ook vreemd dat er nog nergens een uitspraak is te vinden over een tegemoetkoming hierin, terwijl je wel heel veel ongemak hebt van nalatigheid en misleiding door telecomproviders. (ook internet) echte kosten kun je ook niet verhalen als schade, want een rekening voor gemiste afspraken, verjaardagen, belangrijke mededelingen of het gemakt van de weg vinden met navigatie ipv zonder waardoor je 3 uur eerder op bestemming bent is er niet. ook kun je moeilijk rekeningen krijgen van gesprekken die je op iemand anders zijn telefoon moet voeren etc.. weet iemand iets? |
|
|
|
|
dr.dunno
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UU Studieomgeving (MA): UU Berichten: 774
|
Geplaatst: za 17 mrt 2012 20:01 Onderwerp: Re: tegemoetkoming voor ongemak, geen netwerkbereik |
|
|
mattjeu schreef: | Beste,
Ik wil graag weten of er bij iemand iets bekend is over een tegemoetkoming voor het ongemak van het niet kunnen bellen/internetten in het buitenland. Door misleiding van een telecomprovider heb ik geen ontvangst in het buitenland, en ik wil hier een schadevergoeding voor. nu kan ik geen smartengeld eisen, maar wel een tegemoetkoming voor het ongemak. nu is hier echter zeer weinig over bekend, en lijkt de vergoeding in de meeste gevallen nergens op. bijvoorbeeld; als je 4 uur zonder gas/electriciteit zit krijg je 35 euro, en dat loopt door voor elke volgende 4 uur. (ook in de luchtvaart is nu een vaste vergoeding voorzien, en er zijn nog meer voorbeelden, zoals ns geld terug bij vertraging) nu is telefonie niet zo belangrijk als gas/electriciteit maar het is zeker ook niet meer een luxe zoals het in het begin was. ik vind het dan ook vreemd dat er nog nergens een uitspraak is te vinden over een tegemoetkoming hierin, terwijl je wel heel veel ongemak hebt van nalatigheid en misleiding door telecomproviders. (ook internet) echte kosten kun je ook niet verhalen als schade, want een rekening voor gemiste afspraken, verjaardagen, belangrijke mededelingen of het gemakt van de weg vinden met navigatie ipv zonder waardoor je 3 uur eerder op bestemming bent is er niet. ook kun je moeilijk rekeningen krijgen van gesprekken die je op iemand anders zijn telefoon moet voeren etc.. weet iemand iets? |
Wat een warrig verhaal. Wat is nu precies je vraag? Hoe een vordering wegens wanprestatie uit hoofde van een overeenkomst werkt?
Alles is verhaalbaar, zolang je het maar goed genoeg weet te onderbouwen aan de hand van wet en jurisprudentie. _________________ Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane! |
|
|
|
|
mattjeu
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 128
|
Geplaatst: zo 18 mrt 2012 13:37 Onderwerp: |
|
|
ik heb inmiddels via uitspraken van de geschillencommissie telecommunicatie vernomen dat een bedrag van 25 gulden per dag (ongeveer 11,50) vergoed wordt bij onterechte afsluiting |
|
|
|
|
hilde12
Leeftijd: 124 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: zo 18 mrt 2012 15:18 Onderwerp: |
|
|
maar er is hier toch geen sprake van afsluiting? |
|
|
|
|
bona fides
Geslacht:
Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 22889
|
Geplaatst: zo 18 mrt 2012 17:40 Onderwerp: |
|
|
Vergooi je tijd niet aan zulke dingen. _________________ Hanc marginis exiguitas non caperet. |
|
|
|
|
StevenK Moderator
Leeftijd: 51 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): OU Studieomgeving (MA): OU Berichten: 4108
|
Geplaatst: zo 18 mrt 2012 18:50 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Vergooi je tijd niet aan zulke dingen. |
+1 |
|
|
|
|
mattjeu
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 128
|
Geplaatst: zo 18 mrt 2012 21:27 Onderwerp: |
|
|
bona fides schreef: | Vergooi je tijd niet aan zulke dingen. |
kheb toch niks beters te doen dan malafide telecombedrijven voor de rechter te dagen... |
|
|
|
|
hilde12
Leeftijd: 124 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): UL Studieomgeving (MA): UL Berichten: 1572
|
Geplaatst: zo 18 mrt 2012 22:26 Onderwerp: |
|
|
Dan moet je wel op zoek naar jurisprudentie die te maken heeft met de situatie die je aangeeft. Niet naar jurisprudentie die op totaal iets anders slaat.
(onrechtmatige afsluiting is iets anders als geen bereik in buitenland) |
|
|
|
|
cvb
Leeftijd: 71 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 1159
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2012 8:14 Onderwerp: Re: tegemoetkoming voor ongemak, geen netwerkbereik |
|
|
mattjeu schreef: | Door misleiding van een telecomprovider heb ik geen ontvangst in het buitenland, en ik wil hier een schadevergoeding voor. nu kan ik geen smartengeld eisen, maar wel een tegemoetkoming voor het ongemak. nu is hier echter zeer weinig over bekend, en lijkt de vergoeding in de meeste gevallen nergens op. bijvoorbeeld; als je 4 uur zonder gas/electriciteit zit krijg je 35 euro, en dat loopt door voor elke volgende 4 uur. (ook in de luchtvaart is nu een vaste vergoeding voorzien, en er zijn nog meer voorbeelden, zoals ns geld terug bij vertraging) nu is telefonie niet zo belangrijk als gas/electriciteit... | Het verschil is, lijkt me, dat er in de genoemde voorbeelden afspraken zijn gemaakt voor provider-falen in tegenstelling tot in het geval van TS.
Volgens hem is hier m.i. sprake van een onrechtmatige daad, waarvoor de rechter, net zoals Hilde12 zegt, pas in aktie kan komen, nadat TS relevante jurisprudentie heeft aangereikt. |
|
|
|
|
mattjeu
Leeftijd: 44 Geslacht: Sterrenbeeld: Studieomgeving (BA): EUR
Berichten: 128
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2012 8:21 Onderwerp: |
|
|
hallo
misschien dat ik nog niet duidelijk genoeg ben geweest.
het gaat niet om geen bereik omdat er iets mis is, het gaat om doelbewust alle services in het buitenland blokkeren.
later ook in nederland, zonder voorafgaande waarschuwing of aankondiging. men wil alleen deblokkeren indien een borg van 200 euro wordt betaald. een reden hiervoor zou in het contract staan maar dat is niet zo. |
|
|
|
|
cvb
Leeftijd: 71 Geslacht: Sterrenbeeld:
Berichten: 1159
|
Geplaatst: ma 19 mrt 2012 10:41 Onderwerp: |
|
|
mattjeu schreef: | hallo,
misschien dat ik nog niet duidelijk genoeg ben geweest.
het gaat niet om geen bereik omdat er iets mis is, het gaat om doelbewust alle services in het buitenland blokkeren.
later ook in nederland, zonder voorafgaande waarschuwing of aankondiging. men wil alleen deblokkeren indien een borg van 200 euro wordt betaald. een reden hiervoor zou in het contract staan maar dat is niet zo. | Geen 'provider-falen'? |
|
|
|
|
|