Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 15:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

tegemoetkoming voor ongemak, geen netwerkbereik
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mattjeu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: di 13 mrt 2012 11:08    Onderwerp: tegemoetkoming voor ongemak, geen netwerkbereik Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste,

Ik wil graag weten of er bij iemand iets bekend is over een tegemoetkoming voor het ongemak van het niet kunnen bellen/internetten in het buitenland. Door misleiding van een telecomprovider heb ik geen ontvangst in het buitenland, en ik wil hier een schadevergoeding voor. nu kan ik geen smartengeld eisen, maar wel een tegemoetkoming voor het ongemak. nu is hier echter zeer weinig over bekend, en lijkt de vergoeding in de meeste gevallen nergens op. bijvoorbeeld; als je 4 uur zonder gas/electriciteit zit krijg je 35 euro, en dat loopt door voor elke volgende 4 uur. (ook in de luchtvaart is nu een vaste vergoeding voorzien, en er zijn nog meer voorbeelden, zoals ns geld terug bij vertraging) nu is telefonie niet zo belangrijk als gas/electriciteit maar het is zeker ook niet meer een luxe zoals het in het begin was. ik vind het dan ook vreemd dat er nog nergens een uitspraak is te vinden over een tegemoetkoming hierin, terwijl je wel heel veel ongemak hebt van nalatigheid en misleiding door telecomproviders. (ook internet) echte kosten kun je ook niet verhalen als schade, want een rekening voor gemiste afspraken, verjaardagen, belangrijke mededelingen of het gemakt van de weg vinden met navigatie ipv zonder waardoor je 3 uur eerder op bestemming bent is er niet. ook kun je moeilijk rekeningen krijgen van gesprekken die je op iemand anders zijn telefoon moet voeren etc.. weet iemand iets?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: za 17 mrt 2012 20:01    Onderwerp: Re: tegemoetkoming voor ongemak, geen netwerkbereik Reageer met quote Naar onder Naar boven

mattjeu schreef:
Beste,

Ik wil graag weten of er bij iemand iets bekend is over een tegemoetkoming voor het ongemak van het niet kunnen bellen/internetten in het buitenland. Door misleiding van een telecomprovider heb ik geen ontvangst in het buitenland, en ik wil hier een schadevergoeding voor. nu kan ik geen smartengeld eisen, maar wel een tegemoetkoming voor het ongemak. nu is hier echter zeer weinig over bekend, en lijkt de vergoeding in de meeste gevallen nergens op. bijvoorbeeld; als je 4 uur zonder gas/electriciteit zit krijg je 35 euro, en dat loopt door voor elke volgende 4 uur. (ook in de luchtvaart is nu een vaste vergoeding voorzien, en er zijn nog meer voorbeelden, zoals ns geld terug bij vertraging) nu is telefonie niet zo belangrijk als gas/electriciteit maar het is zeker ook niet meer een luxe zoals het in het begin was. ik vind het dan ook vreemd dat er nog nergens een uitspraak is te vinden over een tegemoetkoming hierin, terwijl je wel heel veel ongemak hebt van nalatigheid en misleiding door telecomproviders. (ook internet) echte kosten kun je ook niet verhalen als schade, want een rekening voor gemiste afspraken, verjaardagen, belangrijke mededelingen of het gemakt van de weg vinden met navigatie ipv zonder waardoor je 3 uur eerder op bestemming bent is er niet. ook kun je moeilijk rekeningen krijgen van gesprekken die je op iemand anders zijn telefoon moet voeren etc.. weet iemand iets?


Wat een warrig verhaal. Wat is nu precies je vraag? Hoe een vordering wegens wanprestatie uit hoofde van een overeenkomst werkt?

Alles is verhaalbaar, zolang je het maar goed genoeg weet te onderbouwen aan de hand van wet en jurisprudentie.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mattjeu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb inmiddels via uitspraken van de geschillencommissie telecommunicatie vernomen dat een bedrag van 25 gulden per dag (ongeveer 11,50) vergoed wordt bij onterechte afsluiting
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 15:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

maar er is hier toch geen sprake van afsluiting?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 17:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vergooi je tijd niet aan zulke dingen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 18:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Vergooi je tijd niet aan zulke dingen.

+1
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
mattjeu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Vergooi je tijd niet aan zulke dingen.


kheb toch niks beters te doen dan malafide telecombedrijven voor de rechter te dagen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: zo 18 mrt 2012 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan moet je wel op zoek naar jurisprudentie die te maken heeft met de situatie die je aangeeft. Niet naar jurisprudentie die op totaal iets anders slaat.

(onrechtmatige afsluiting is iets anders als geen bereik in buitenland)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 8:14    Onderwerp: Re: tegemoetkoming voor ongemak, geen netwerkbereik Reageer met quote Naar onder Naar boven

mattjeu schreef:
Door misleiding van een telecomprovider heb ik geen ontvangst in het buitenland, en ik wil hier een schadevergoeding voor. nu kan ik geen smartengeld eisen, maar wel een tegemoetkoming voor het ongemak. nu is hier echter zeer weinig over bekend, en lijkt de vergoeding in de meeste gevallen nergens op. bijvoorbeeld; als je 4 uur zonder gas/electriciteit zit krijg je 35 euro, en dat loopt door voor elke volgende 4 uur. (ook in de luchtvaart is nu een vaste vergoeding voorzien, en er zijn nog meer voorbeelden, zoals ns geld terug bij vertraging) nu is telefonie niet zo belangrijk als gas/electriciteit...
Het verschil is, lijkt me, dat er in de genoemde voorbeelden afspraken zijn gemaakt voor provider-falen in tegenstelling tot in het geval van TS.
Volgens hem is hier m.i. sprake van een onrechtmatige daad, waarvoor de rechter, net zoals Hilde12 zegt, pas in aktie kan komen, nadat TS relevante jurisprudentie heeft aangereikt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mattjeu



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 128


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 8:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo

misschien dat ik nog niet duidelijk genoeg ben geweest.
het gaat niet om geen bereik omdat er iets mis is, het gaat om doelbewust alle services in het buitenland blokkeren.
later ook in nederland, zonder voorafgaande waarschuwing of aankondiging. men wil alleen deblokkeren indien een borg van 200 euro wordt betaald. een reden hiervoor zou in het contract staan maar dat is niet zo.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: ma 19 mrt 2012 10:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mattjeu schreef:
hallo,
misschien dat ik nog niet duidelijk genoeg ben geweest.
het gaat niet om geen bereik omdat er iets mis is, het gaat om doelbewust alle services in het buitenland blokkeren.
later ook in nederland, zonder voorafgaande waarschuwing of aankondiging. men wil alleen deblokkeren indien een borg van 200 euro wordt betaald. een reden hiervoor zou in het contract staan maar dat is niet zo.
Geen 'provider-falen'?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds