Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 18:22
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verkeerde brandstof getankt
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tegelmaker



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 14:00    Onderwerp: Verkeerde brandstof getankt Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste allemaal,

Ik werk bij een taxi bedrijf en daarbij heeft een collega van mij de verkeerde brandstof getankt. Nu wilt mijn werkgever de benzine kosten verhalen op die collega. Naar mijn mening kan en mag dit niet ?
Wie kan mij helpen ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kippius



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 16:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op grond van artikel 7:661 lid 1 BW is de werknemer die bij de uitvoering van zijn arbeidsovereenkomst schade toebrengt aan de werkgever niet verplicht om de schade te vergoeden. Dit kan anders zijn als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid.

Dit wordt niet snel aangenomen en het is dus niet mogelijk om de schade die ontstaan is door het tanken van de verkeerde brandstof te verhalen op uw collega.

---
Aan dit advies kunnen geen rechten worden ontleend
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 16:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat gaat over de schade. TS had het over de benzine kosten.
Ik neem aan dat er benzine getankt is ipv diesel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarijnP



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 321


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 17:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:
Dat gaat over de schade. TS had het over de benzine kosten.
Ik neem aan dat er benzine getankt is ipv diesel.


Dat is schade.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 17:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MarijnP schreef:
Jet schreef:
Dat gaat over de schade. TS had het over de benzine kosten.
Ik neem aan dat er benzine getankt is ipv diesel.


Dat is schade.


Ah... financiële schade. Ik dacht niet verder dan materiële schade. Neem me niet kwalijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tegelmaker



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 17:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou ze had 50 euro aan benzine getankt maar inderdaad dit had dus diesel moeten wezen.

Uit de reactie mag ik aannemen dat deze kosten dus niet betaald hoeven te worden ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kippius



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 21 feb 2011 22:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat klopt, er zal niet betaald hoeven te worden. Er is namelijk sprake van financiële schade en dat wordt gedekt door het betreffende artikel.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 22 feb 2011 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Opmerkelijk dat enkel de kosten voor de brandstof in rekening worden gebracht. Was er niet ook schade aan de auto? Al was het maar de kosten voor het leegpompen?

Niet dat deze kosten verhaald hadden mogen worden op de werknemer, maar ik vind het een opmerkelijke stap van de werkgever.

Wat is er eigenlijk gebeurd met de verkeerd getankte brandstof? Weggegooid, of vervolgens toch gebruikt in de privé auto van de werknemer? Dat zou namelijk wel eens van invloed kunnen zijn op een definitief advies.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Evil-cliniclown



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 117


BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 3:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie volgend bericht. Ging niet zo goed met de Quote.

Laatst aangepast door Evil-cliniclown op do 24 feb 2011 3:28, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Evil-cliniclown



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 117


BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 3:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Wat is er eigenlijk gebeurd met de verkeerd getankte brandstof? Weggegooid, of vervolgens toch gebruikt in de privé auto van de werknemer? Dat zou namelijk wel eens van invloed kunnen zijn op een definitief advies.


Dit is niet van invloed, want de opzet van de werknemer kan niet worden bewezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Laurens02



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 467


BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 10:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evil-cliniclown schreef:
Quote:
Wat is er eigenlijk gebeurd met de verkeerd getankte brandstof? Weggegooid, of vervolgens toch gebruikt in de privé auto van de werknemer? Dat zou namelijk wel eens van invloed kunnen zijn op een definitief advies.


Dit is niet van invloed, want de opzet van de werknemer kan niet worden bewezen.


Als de benzine is overgedragen (in enige mate vrijwillig) aan de werknemer, zou je kunnen zeggen dat er sprake is van een koopovereenkomst - althans is het redelijk dat de werknemer betaalt voor wat hij krijgt. Dan heb je het niet meer over opzet of bewuste roekeloosheid, maar over een verbintenis uit hoofde van koop danwel ongerechtvaardigde verrijking.

Uit de formulering van TS krijg ik niet direct de indruk dat dit is gebeurd trouwens.
_________________
È meglio una mano dal giudice, che un abbraccio dall'avvocato.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: do 24 feb 2011 15:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Evil-cliniclown schreef:
Dit is niet van invloed, want de opzet van de werknemer kan niet worden bewezen.


Zie reactie van Laurens. Ik doel dan inderdaad op ongerechtvaardigde verrijking.

Laurens02 schreef:
Uit de formulering van TS krijg ik niet direct de indruk dat dit is gebeurd trouwens.


Daar heb je ook gelijk in.

Mijn opmerking was ook niet zozeer relevant voor de beantwoording van de juridische vraag. Wat mij intrigeerde ging meer over het verhaal dat mogelijk achter de vraag schuil gaat.

De medewerker in kwestie zou namelijk niet de eerste zijn die met de tankpas van de baas zijn privé auto "volgooit". De smoes "verkeerde brandstof getankt" is vervolgens een van de meer gebruikelijke.

De reden waarom ik deze "evil" gedachte heb, is dat het op zijn minst bijzonder te noemen is, dat de werkgever in kwestie WEL de brandstof gaat verhalen op de werknemer, maar NIET de kosten van het leegpompen of alvast aansprakelijk stelt voor mogelijke schade aan de taxi.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Evil-cliniclown



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 117


BerichtGeplaatst: vr 25 feb 2011 20:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo had ik het dus nog niet bekeken...........
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds