Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 13:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Huurcontract Discotheek
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
VLD_Rico



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): HHs

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 23:58    Onderwerp: Huurcontract Discotheek Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik ben van plan binnenkort een groot feest in een discotheek te organiseren. De discotheek heeft mij een contract aangeboden waar eigenlijk niks instaat. Ja de discotheek is verantwoordelijk voor de beveliging, maar er staat niet bij hoe en wat.

Stel er komt een steek partij wie is dan waar verantwoordelijk voor. Ik wil het in een net contractvorm zetten.

Kan iemand me op de goede weg helpen? Hoe kan ik het huurcontract zo opstellen dat ik wettelijk net aanspraakbaar ben voor eventuele calamiteiten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: za 15 jan 2011 14:04    Onderwerp: Huurcontract discotheek Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dag,*
* Aan dit advies kunt u geen rechten ontlenen.

Ik heb geen ervaring hiermee. Toch enkele opmerkingen:

- Het gaat hier om twee vormen van aansprakelijkheid: aansprakelijkheid jegens de verhuurder van de discotheek wegens eventuele schade aan de discotheek enerzijds
en aansprakelijkheid jegens de bezoekers van de discotheek wegens eventuele letsel- en/of zaakschade.
Over de vergoedingsverplichting wegens schade aan de discotheek kunt u afspraken maken in het huurcontract. Daarbij zal het denk ik niet zo zijn dat de verhuurder akkoord zal gaan met gehele uitsluiting van aansprakelijkheid aan uw zijde.

- Voor zaak- en/of letselschade aan bezoekers zou u als organisator aansprakelijk kunnen zijn wegens wanprestatie (art. 6:74 van het Burgerlijk Wetboek), of onvoldoende toezicht (art. 6:162 van het Burgerlijk Wetboek). Vaak worden bij evenementen, bij wijze van algemene voorwaarde, bordjes neergehangen met een zogenaamde exoneratieclausule, bijv. ‘de organisatie is niet aansprakelijk voor vermissing en diefstal’, of ‘De organisatie is niet aansprakelijk voor enige schade tengevolge van een ongeval of andere incidenten.’ Dit soort aansprakelijkheidsuitsluitingen worden echter vaak als onredelijk bezwarend aangemerkt en zijn daarom vernietigbaar (art. 6:233 sub a en art. 6:237 sub f van het Burgerlijk Wetboek), zodat de organisatie niet onder aansprakelijkheid uit kan komen.

Ik hoop u hiermee enigszins op weg geholpen te hebben.

Met vriendelijke groet,

Marja Verstralen
---------------------------
Mat. 7:7-8 Ha Mashiach Yeshua: “Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden.”
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lexM



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: ma 07 feb 2011 16:10    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het helemaal uitsluiten van je aansprakelijkheid gaat je niet lukken.
Je kunt je aansprakelijkheid wel zoveel mogelijk beperken.
Ik begrijp uit je verhaal dat je een discotheek gaat afhuren en zelf niet bezit?
In dit geval heeft de discotheek als ze verstandig is een aansprakelijkheidsverzekering.
Hier kan jij ook gebruik van maken mocht er iets gebeuren.

De discotheek draagt zorg voor de beveiliging, dit betekent dat zij verantwoordelijkheid zijn voor de veiligheid.
Mocht er zich een steek of schietpartij voortdoen dan ben jij hier niet verantwoordelijk voor, dit spreekt voor zich.
De dader is in eerste plaats verantwoordelijk en schadeplichtig.
Mocht de beveiliging ernstig tekort zijn geschoten dan kunnen zij wel aansprakelijk worden gesteld voor de schade.
Maar ook hier heb jij niks mee te maken want dit wordt vanuit de discotheek geregeld.
Stel in ieder geval voor dat er gefouilleerd wordt en laat niet teveel mensen binnen.
Maak je niet te druk de discotheek zal goed willen zorgdragen voor zijn klanten want zij riskeren immers ook een sluiting bij een steek of schietpartij.
Voor jou gaat het om een eenmalig of maandelijks feest. Je huurt de locatie alleen maar.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds