Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

WWB + werkende kinderen
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vicky26



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 16:02    Onderwerp: WWB + werkende kinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik leef momenteel van WWB uitkering en heb twee minderjarige kinderen van 15 en 17 jaar. De jongste heeft vanaf november 2010 een bijbaantje genomen ( een wijkkrant). Ik heb tijdig de sociale dienst van de gemeente ingelicht over de verdiensten van mijn kind.
Volgens SVB mag een kind tot 16 jaar onbeperkt bijverdienen. Daarna een bedrag dat boven 800 euro per kwartaal uitkomt moet verplicht gemeld worden bij SVB.
Mijn gemeente denkt anders over. Mijn consulente beweert dat een kind mag niet meer dan de kinderbijslag per kwartal bijverdient worden.
Ik wil eigenlijk niet dat mijn uitkering wordt gekort omdat mijn kinderen bijverdienen.
Weet iemand mij te vertellen wat de wetelijke regels voor zijn?
Tellen de inkomsten van mijn inwonende minderjarige kinderen mee voor de uitkering/ vrijstelling gemeentelijke belastingen etc.

Alvast bedankt voor een antwoord
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 12 jan 2011 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij heeft de consulent van de gemeente GEEN gelijk gelet op artikel 31 lid 2 sub h van de Wet werk en bijstand:

Art. 31. Middelen

1. Tot de middelen worden alle vermogens- en inkomensbestanddelen gerekend waarover de alleenstaande of het gezin beschikt of redelijkerwijs kan beschikken. Tot de middelen worden mede gerekend de middelen die ten behoeve van het levensonderhoud van de belanghebbende door een niet in de bijstand begrepen persoon worden ontvangen. In elk geval behoort tot de middelen de ten aanzien van de alleenstaande of het gezin toepasselijke heffingskorting, bedoeld in hoofdstuk 8 van de Wet inkomstenbelasting 2001.

2. Niet tot de middelen van de belanghebbende worden gerekend:
h. inkomsten uit arbeid van de tot zijn last komende kinderen, alsmede door hen ontvangen uitkeringen inzake werkloosheid en arbeidsongeschiktheid, tenzij het de verlening van bijzondere bijstand betreft voor bijzondere noodzakelijke kosten van het bestaan van die kinderen;[/b]
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Vicky26



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: zo 16 jan 2011 23:17    Onderwerp: WWB + werkende kinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi, bedankt voor u antwoord. Hopelijk komt mijn uitkering niet in gevaar zolang ik nog geen baan heb gevonden. Mocht ik onterecht gekort worden op mijn uitkering hoe moet ik vervolgens handelen? Bezwaar indienen?
Behoud ik het recht op kwijtschelding voor de gemeentelijke belastingen, bijzondere bijstand b.v. vergoeding voor sociaal-culturele uitgaven, waar vrij iedere gezin met minimum inkomen recht op heeft en bijdrage voor kinderen die voorgezet/beroeponderwijs volgen?

Bij voorbaat dank
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2011 0:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je schrijft dat je om en nabij november 2010 de gemeente al hebt ingelicht over deze verandering. Als er nu nog niet gekort is dan lijkt het me dat jullie niet over hetzelfde hebben gesproken. Immers dat zou dan al in de uitkeringshoogte verwerkt moeten zijn.

Vraag anders even schriftelijk aan de gemeente op basis van welke gegevens de huidige uitkering wordt uitbetaald.

Het gegeven van de SVB ziet volgens mij op iets anders en is vergelijkbaar met het gegeven dat een student ook niet onbeperkt bij mag verdienen als die studiefinanciering krijgt.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Vicky26



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: ma 17 jan 2011 20:41    Onderwerp: WWB + werkende kinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goede avond,

Ik denk dat er sprake van een verrekening is pas als drie maanden vanaf november om zijn. In februari a.s. merk ik pas of ze dat geld van mijn uitkering hebben afgehaald. Na elke uitbetaling krijg ik een paar dagen later de specificatie toegezonden, dus ik hoef voorlopig niets aan hun te vragen. Zoals mijn consulente zei een tijdje geleden, dat zolang de verdiensten niet hoger dan de kinderbijslag voor het kind zijn, is er niets aan de hand. Dus ze willen de loon binnen de grenzen houden.
Maar de wet zegt volgens u, dat inkomsten van kinderen niet meetellen met de uitkering.
Wat SVB betreft, mag een kind onder 18 jaar sowieso 800 per kwartaal verdienen zonder meldingsplicht. Voor de 18 jarige en ouder gelden andere regels, en daar heb ik me nog niet in verdiept. Maar wat u zegt is waar, dat een student mag niet onbeperkt bijverdienen.
Dus de leeftijd in dit geval speelt een belangrijke rol.
Maar ik wacht nog even af wat er gaat gebeuren. In februari ga ik aan de uitkeringsspecificatie merken of ik verlies loop door mijn kinderen wat eigenlijk onlogisch lijkt. Ik wou eerst voor mezelf uitzoeken of de baantjes van mijn kinderen een gevolg hebben op de bijstandsuitkering en andere regelingen.

groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds