Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 9:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 6 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jewel



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 98


BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 16:30    Onderwerp: zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ex-partner heeft ongevraagd (zowel aan mij, alleengezag, als mijn minderjarige dochter van 13 jaar) de naam van onze dochter geplaatst in de rouwadvertentie als in de rouwkaart van zijn moeder. Mijn dochter heeft slecht contact met vader als met zijn familie. Ook met zijn overleden moeder heeft mijn dochter geen contact gehad in het verleden.
Mijn dochter kan al helemaal niet opschieten met de "wicked stepmother" en haar kinderen. Nu staat haar naam tussen die namen van die kinderen. Mijn dochter is furieus en vraagt mij of ik aktie kan ondernemen naar haar vader toe? Kan dat eigenlijk? Contact met ex is absoluut onmogelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
arizona



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 721


BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 19:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me lastig hieraan iets te doen. Je kunt wel een vordering instellen uit onrechtmatige daad, maar er valt niet veel te vorderen: er is geen financiële schade geleden (althans, dat neem ik aan), dus schadevergoeding vorderen kan niet. Je kunt hooguit vorderen dat dit niet nog een keer wordt gedaan, op straffe van een dwangsom, maar dat heeft alleen zin als je denkt dat de kans erin zit (even een beetje cru gezegd) dat er nog meer familieleden zullen overlijden waarbij zich dezelfde situatie zou kunnen voordoen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 22:28    Onderwerp: Re: zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Nu staat haar naam tussen die namen van die kinderen. Mijn dochter is furieus en vraagt mij of ik aktie kan ondernemen naar haar vader toe? Kan dat eigenlijk? Contact met ex is absoluut onmogelijk.
Mij is iets dergelijks gebeurd; ook ik had dergelijk volstrekt lomp gedrag niet voor mogelijk gehouden.
Dochter ziet het goed: zij had gewoon gevraagd moeten worden; nu wordt ze expliciet neergezet als eigendom van die familie, althans voor de andere familie-leden op die kaart.
Daar is m.i. echter niets aan te doen; zo lang het niet de spuigaten uitloopt, heeft de rechter helemaal geen boodschap aan toestanden tussen familie-leden; zie dit bericht.


Laatst aangepast door cvb op vr 15 mei 2009 23:07, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jewel



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 98


BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 22:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil geen vordering. Ik wil een rectificatie. De naam van mijn dochter is ongevraagd hierin geplaatst. Waar blijft de privacyrecht van een kind?
Kan ik staan op een rectificatie?
Zal waarschijnlijk niet, maar ik wil dit niet zonder slag of stoot zomaar laten gaan. Nogmaals geldvordering wil ik niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: vr 15 mei 2009 23:40    Onderwerp: Re: zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
en vraagt mij of ik aktie kan ondernemen naar haar vader toe?
Die advertentie moet m.i. worden verondersteld te zijn opgesteld door alle daarin voorkomende, althans tenminste meerderjarige?, leden van die familie gezamenlijk.
Quote:
Kan dat eigenlijk? Contact met ex is absoluut onmogelijk.?
Natuurlijk, b.v. door ze, idem, te laten dagvaarden (met een voor de rechter ontvankelijke vordering, al dan niet van financiële aard).
Zie echter eerdere post van arizona.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jewel



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 98


BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 10:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp dat er gewoon niets aan te doen valt. Ik heb hedenochtend ex een mail gestuurd met de mededeling dat dochter, in de toekomst, gevraagd gaat worden of haar naam publiekelijk geplaatst mag worden op kaarten (zowel rouw, huwelijk, jubilea of i.d.) of advertenties is plaatselijke couranten. En dat zolang dochter nog minderjarig is ook toestemming gevraagd gaat worden aan de gezaghebbende ouder.

De familie en hij weten nu hoe dochter er over denkt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: za 16 mei 2009 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Ik begrijp dat er gewoon niets aan te doen valt. Ik heb hedenochtend ex een mail gestuurd met de mededeling dat dochter, in de toekomst, gevraagd gaat worden of haar naam publiekelijk geplaatst mag worden op kaarten (zowel rouw, huwelijk, jubilea of i.d.) of advertenties is plaatselijke couranten. En dat zolang dochter nog minderjarig is ook toestemming gevraagd gaat worden aan de gezaghebbende ouder.

De familie en hij weten nu hoe dochter er over denkt.
Waarom dan alleen aan ex en niet ook aan de anderen in die advertentie??; dochter had immers niet alleen door ex moeten worden gevraagd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 7:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Ik begrijp dat er gewoon niets aan te doen valt.
Denkbaar is, dat ex op enig moment de kontakten met zijn dochter wil normaliseren; hoe dan deze kwestie af te wikkelen?
Ze heeft op dat moment m.i. de mogelijkheid van haar vader te verlangen, dat die deze samen met de andere genoemden in de advertentie, inklusief haarzelf (al dan niet vertegenwoordigd door haar moeder) voor de civiele rechter brengt ter beslechting.
Daarbij kan ze b.v. verlangen, dat haar eigen kosten, inklusief die voor juridisch advies, niet voor haar eigen rekening komen en dat ze zelf wordt aangewezen als uitvoerster van de vonnissen.
Daarna kan ze dat al dan niet onderhands doen.
Dit is natuurlijk geen advies, maar een optie; ten overvloede: dochter mag het zelf weten (een term, die bona fides op dit forum eerder gebruikte).

Quote:
Waar blijft de privacyrecht van een kind?
Denk (als niet-jurist), dat het er hier eerder om gaat, dat dochter binnen de familie geen dingen opgedrongen wil krijgen; althans zou ik dat zelf absoluut niet willen.

Laatst aangepast door cvb op zo 17 mei 2009 16:24, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jewel



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 98


BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb vandaag alle leden van de familie een kopie van de mail die ik ex gestuud heb, gestuurd.
Zij zijn nu op de hoogte dat in de toekomst, mijn dochter gevraagd moet worden en zolang zij nog minderjarig is, toestemming moeten vragen aan de ouder met het gezag.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Ik heb vandaag alle leden van de familie een kopie van de mail die ik ex gestuud heb, gestuurd.
Zij zijn nu op de hoogte dat in de toekomst, mijn dochter gevraagd moet worden en zolang zij nog minderjarig is, toestemming moeten vragen aan de ouder met het gezag.


Dat lijkt me een goede, zo niet de beste, oplossing.

Als je dochter aan alle betrokkenen haar mening geeft over het voorgevallene dan kan het bijna niet anders of daar wordt een volgende keer rekening mee gehouden.
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jewel



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 98


BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 19:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

HenkR schreef:

Als je dochter aan alle betrokkenen haar mening geeft over het voorgevallene dan kan het bijna niet anders of daar wordt een volgende keer rekening mee gehouden.


Nou dat is nou het grote probleem en de onbeschoftheid van dit alles. Mijn dochter heeft helemaal geen contact met die familieleden en met haar toen nog in leven zijnde grootmoeder. Je weet wel de koude kant heeft het altijd gedaan en het is op zo'n vieze manier gebeurd, dat mijn dochter besloten heeft helemaal contact meer met hun te hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 20:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Nou dat is nou het grote probleem en de onbeschoftheid van dit alles
Het spreekwoord luidt niet voor niets: 'Tegen domheid is geen kruid gewassen'!
Duitsers gebruiken dan het woord 'dämlichkeit': trieste, verschrikkelijke, ontstellende, moedeloos makende, hopeloze domheid; bedoel je die misschien?? Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jewel



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 98


BerichtGeplaatst: zo 17 mei 2009 21:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

[quote="cvb[/quote]Het spreekwoord luidt niet voor niets: 'Tegen domheid is geen kruid gewassen'!
Duitsers gebruiken dan het woord 'dämlichkeit': trieste, verschrikkelijke, ontstellende, moedeloos makende, hopeloze domheid; bedoel je die misschien?? Cool[/quote]

CVB: Jij bent een man naar mijn hart. Precies goed geformuleerd.

Het ergste van dit alles is, dat je je ex-schoonfamilie nog op (bijna dan) op handen heb gedragen en dat jij (vroeger toen alles goed was) de liefste schoonzus was. Zelfs mijn dochter werd op handen gedragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: wo 20 mei 2009 9:25    Onderwerp: Re: zonder toestemming plaatsen van naam in rouwadvertentie Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jewel schreef:
Contact met ex is absoluut onmogelijk.
Binnen de famile weigeren een ander te woord te staan, betekent jezelf stellen boven de ander.
M.n. bij voorkomende familie-bijeenkomsten moeten de anderen daarin een opstelling kiezen.
In plaats van tegen dit gedrag op te komen, wordt dat doorgaans gemakshalve getolereerd en daarmee in feite ondersteund en geïmiteerd; 'de lieve vrede'.
Elke meerderjarige mag m.i. verondersteld worden, dat zelf ook te kunnen bedenken.
Is daarmee een bewuste gezamenlijke aanslag op iemands positie in de familie en daarom m.i. niet af te doen met een exkuus.

Heb zelf een zwager, die weigerde mij te woord te staan (betreffende een kwestie met een zakelijke komponent).
Nadat ik hem dat per mail bevestigd had en hij niet binnen een maand reageerde, heb ik hem dat, b.v. voor het geval ik hem nog eens ter zake wil laten dagvaarden, per aangetekende brief bevestigd; althans mijn vergeefse pogingen zus en zo om met hem in gesprek te komen; het probleem zelf natuurlijk niet, dat wilde ik immers mondeling oplossen.
Ik stuurde die aangetekende brief ook om hier bij gelegenheid geen misverstand over te hoeven hebben.
Ook in dit geval wil ik in principe normalisering van de betrekkingen door de kwestie 'met de hele (in dit geval schoon)familie' vóór laten komen'; wil ook geen scheve gezichten; iedereen mag daar bij de rechter tegen protesteren; moet bij afwijzing van het protest verschijnen; de rechter geeft een deskundig en onafhankelijk oordeel, etc.

B.v. in deze draad speelt m.i. iets vergelijkbaars; immers, BJZ zou hier de funktie hebben moeten vervullen, die m.i. binnen de familie door broers en zusters moet worden ingevuld.
Zie ook filmpje en deze web-pagina.
Maakte ook aan de warme kant zoiets mee: de advokate van een zus dagvaardde ons allemaal.

Dochter werd en wordt dus ook te kort gedaan bij alle gezamenlijke familie-aktiviteiten, waarin met haar anders wordt omgegaan dan met de andere kinderen, al dan niet via de gezaghebbende ouder; als er 'problemen' zijn, behoren m.i. b.v. broers en zusters van ex zo nodig tenminste moeite te doen om die te helpen oplossen, immers 'grote mensen'-zaken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jewel



Leeftijd: 64
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 98


BerichtGeplaatst: vr 22 mei 2009 8:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb geschreven aan ex en zijn familieleden. Ik laat de zaak maar zoals het is. Ik ga er van uit, dat ex en zijn familieleden nog eens een keer krijgen wat hun toekomt.
Resultaat is nu wel, dat mijn dochter haar vader een mail heeft gestuurd met daarin vermeld dat zij haar en vader en zijn familie niet meer vertrouwen kan. Dit lijkt mij als vader al uiterst pijnlijk genoeg. En het is aan hem en zijn familie hoe hij dit in de toekomst oplossen zal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 6 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds