Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 4:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

afrekening huurcontract
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Yaske



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 23:08    Onderwerp: afrekening huurcontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vandaag heb ik van een incassobureau een brief gehad met een afrekening van mijn kamer.

heb nog afrekeningen van hem persoonlijk ontvangen en krijg nu opeens een incassobureu, raar, maar nog vreemder is het volgende;

een aantal dingen kloppen niet in de specificatie van de verhuurder die is toegevoegd.

er staat nog een maand huur op, alleen het bedrag klopt niet met wat het moet zijn, wat in het huurcontract staat, het is hoger.

een afrekening van gas water licht, zonder specificatie, heb opgezocht dat dit verplicht is. verhuurder heeft aan andere bewoners aan gegeven dat hij die pas in Oktober dit jaar kan opvragen terwijl het over de periode juni-december 2008 gaat.

er staan opruimingskosten op vermeld die nooit uitgevoerd zijn.

Aangezien de bedragen niet kloppen EN de afrekeing gwl waarvan hij niet eens kan weten hoeveel het is aangezien hij de specificatie nog niet heeft en dan ook nog een de opruimingskosten, naar mijn idee is dit afpersing? kan ik hier iets tegen doen?

Zowieso bel ik morgen het bureau op voor opheldering, maar handig om te weten of ik al iets kan doen en wat handig is op te weten...

Ik dank u!!! Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Yaske



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 17


BerichtGeplaatst: di 03 mrt 2009 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de brief staat nog opeisbare vordering, maar boven die brief als onderwerp; buitengerechtelijke sommatie.

ofwel een dreigbrief?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: wo 04 mrt 2009 0:38    Onderwerp: buitengerechtelijk Reageer met quote Naar onder Naar boven

De rechter kan een volgende stap zijn, op dit moment gaat het om de nog buitengerechtelijke fase. De taal in dergelijke brieven wordt geregeld als dreigend ervaren. Zo is deze ook bedoeld, als je alsnog gaat betalen is de schuldeiser blij (en het incassobureau ook).
Wat betreft het verbruik van energie heb je op grond van de wet het recht om inzage te verlangen in de stukken waarop de factuur gebaseerd is. 7:259 BW

Betreffende de overige punten zou ik zo veel mogelijk gegevens verzamelen om e.e.a tegen te kunnen spreken: huurovereenkomst, betalingen, afschrift eindopname mocht die geweest zijn. Schrijf een verweerbrief met een kopie van genoemde stukken bijgevoegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dunn0w



Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: vr 06 mrt 2009 3:35    Onderwerp: Re: buitengerechtelijk Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zeemeeuw schreef:

Wat betreft het verbruik van energie heb je op grond van de wet het recht om inzage te verlangen in de stukken waarop de factuur gebaseerd is. 7:259 BW
.

Hoi

Ik heb ook in dat zelfde huis gewoond, mijn ouders hebben toevallig al die kosten van gwl betaald omdat er bij mij ook een incasso brief binnen was gekomen..

Als het nu blijkt uit de specificatie dat ik te veel heb betaald? is dat dan nog terug te vragen? ( miijn ouders hebben het betaald om geen gezeik te krijgen)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
komodo

komodo

Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 312


BerichtGeplaatst: vr 06 mrt 2009 14:28    Onderwerp: Re: buitengerechtelijk Reageer met quote Naar onder Naar boven

dunn0w schreef:
Zeemeeuw schreef:

Wat betreft het verbruik van energie heb je op grond van de wet het recht om inzage te verlangen in de stukken waarop de factuur gebaseerd is. 7:259 BW
.

Hoi

Ik heb ook in dat zelfde huis gewoond, mijn ouders hebben toevallig al die kosten van gwl betaald omdat er bij mij ook een incasso brief binnen was gekomen..

Als het nu blijkt uit de specificatie dat ik te veel heb betaald? is dat dan nog terug te vragen? ( miijn ouders hebben het betaald om geen gezeik te krijgen)


Het teveel betaalde is onverschuldigd betaald en dat kun je dus terugverlangen, op grond van artikel 6:203, lid 2 BW.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds