Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 24 apr 2024 16:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Oma en bezoekregeling kleinkinderen
Moderators: Nemine contradicente, Flash, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 10:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben inderdaad niet op de hoogte met verzoekschriftprocedures.
Vraag: dient men daarbij aan te geven, waarom voor deze route wordt gekozen in plaats van dat b.v. te doen in onderling overleg??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 12:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Ben inderdaad niet op de hoogte met verzoekschriftprocedures.
Vraag: dient men daarbij aan te geven, waarom voor deze route wordt gekozen in plaats van dat b.v. te doen in onderling overleg??


Nee. Al wordt er over het algemeen vanuit gegaan dat men het eerst onderling heeft geprobeerd (gezien de hoge kosten en het ingrijpende karakter van een rechtszaak), maar het hoeft niet.
Soms geeft de rechter nog een kans het onderling op te lossen (eventueel via mediation) voordat hij uitspraak doet, maar dat gebeurt vaker niet dan wel denk ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 15:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Chantalle,
Heb de procedure inmiddels op wikipedia.nl gevonden.
Dank voor je reaktie, waarvan ik de inhoud begrijp, terwijl die mij toch redelijk verbijstert.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
claudia2



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 81


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 0:42    Onderwerp: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

De schoonouders van mijn vriendin zijn mijn buren en de andere oma [ die om de hoek woont bij haar] de ex van mijn buurman. Het is een hele gevoelige en lastige situatie die nu is ontstaan. Mijn buurman neemt het altijd op voor zijn ex, terecht of ontrecht dat kan ik niet beoordelen. Maar als je zoals mijn vriendin altijd de deur heb open gezet , nooit heb gezegd da tde kinderen omas en opa te mogen zien? Hoe werkt het dan?
Mijn vriendin heeft eenmalig [ nadat ze vervelende brieven heeft ontvangen] schriftelijk gevraagd of ze haar en de kinderen TIJDELIJK met rust wil laten om samen het verdriet te kunnen verwerken. Dit hele voorval gaat mijn inziens om misverstanden en roddels verspreid door oma om de hoek. Ik dank jullie voor je antwoorden tot zover en blijf jullie zoals altijd op de hoogte houden
claudia 2
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2009 13:53    Onderwerp: Re: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

claudia2 schreef:
Hoi,

De schoonouders van mijn vriendin zijn mijn buren en de andere oma [ die om de hoek woont bij haar] de ex van mijn buurman. Het is een hele gevoelige en lastige situatie die nu is ontstaan. Mijn buurman neemt het altijd op voor zijn ex, terecht of ontrecht dat kan ik niet beoordelen. Maar als je zoals mijn vriendin altijd de deur heb open gezet , nooit heb gezegd da tde kinderen omas en opa te mogen zien? Hoe werkt het dan?
Mijn vriendin heeft eenmalig [ nadat ze vervelende brieven heeft ontvangen] schriftelijk gevraagd of ze haar en de kinderen TIJDELIJK met rust wil laten om samen het verdriet te kunnen verwerken. Dit hele voorval gaat mijn inziens om misverstanden en roddels verspreid door oma om de hoek. Ik dank jullie voor je antwoorden tot zover en blijf jullie zoals altijd op de hoogte houden
claudia 2

Brief van advokaat is blijkbaar n a v bovengenoemde brief van vriendin.
Zou z s m bellen naar advokaat om aan te bieden de door hem (m/v) aangemelde kwestie te bespreken.
Bij een negatieve reaktie(, inklusief een nieuwe brief van advokaat of een andere toepasselijke instantie) of uitblijven van een positieve reaktie binnen b.v. 6 weken zou ik hem het aanbod aangetekend bevestigen.
In een gesprek zou ik de zelf geschreven brief terugnemen.
Daarmee is de 'zaak' van ex-schoonmoeder m.i. kapot.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Chantalle

Chantalle

Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 552


BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2009 21:08    Onderwerp: Re: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

cvb schreef:
Brief van advokaat is blijkbaar n a v bovengenoemde brief van vriendin.
Zou z s m bellen naar advokaat om aan te bieden de door hem (m/v) aangemelde kwestie te bespreken.
Bij een negatieve reaktie(, inklusief een nieuwe brief van advokaat of een andere toepasselijke instantie) of uitblijven van een positieve reaktie binnen b.v. 6 weken zou ik hem het aanbod aangetekend bevestigen.
In een gesprek zou ik de zelf geschreven brief terugnemen.
Daarmee is de 'zaak' van ex-schoonmoeder m.i. kapot.


Zo makkelijk is dat niet. De (advocaat van de) oma kan voet bij stuk houden en een verzoekschrift indienen bij de rechtbank, omdat zij nu eenmaal een wettelijk recht heeft op omgang met haar kleinkinderen (artikel 1:377f BW). Dat zo'n verzoek waarschijnlijk niet zal slagen, doet niks af aan het feit dat vriendin een advocaat moet inhuren om tegen dit verzoek verweer in te dienen... Dat is één van de redenen waarom je zoveel mogelijk moet proberen er onderling uit te komen, zeker als dit allemaal gebaseerd is op misverstanden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2009 21:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals wel vaker wordt vergeten: de advocaat is in principe slechts een juridisch verlengstuk van zijn cliënt. Het is de cliënt die beslist, niet de advocaat. Er zijn wel grenzen aan de ongein waarin een advocaat zich door zijn cliënt mag laten meetrekken, maar daar is hier voor zover ik het begrijp helemaal geen sprake van.

De gedachte dat je een zaak kapot kunt maken door de advocaat van je wederpartij te overtuigen van je gelijk is dus onjuist.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 13:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
De gedachte dat je een zaak kapot kunt maken door de advocaat van je wederpartij te overtuigen van je gelijk is dus onjuist.

Eens, maar het lijkt me ook handig om daar tenminste zo spoedig mogelijk opheldering te gaan verlangen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
claudia2



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 81


BerichtGeplaatst: zo 08 feb 2009 23:05    Onderwerp: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

Beide partijen hebben nu en advocaat dus het is even afwachten.
Ik zal jullie op de hoogte houden. Ben zelf ook erg benieuwd wat hier uit komt.
groetjes claudia
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
claudia2



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 81


BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 12:32    Onderwerp: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,

zo als gezegd zou ik jullieop de hoogte houden. Oma een krijgt via de advocaat een keer in de drie weken een uurtje met de kleinkinderen onder toezicht. En Opa en Oma twee niets..? Dat laatste snap ik niet helemaal maar deze Opa had dan ook nogal stevige brieven geschreven wat niet goed viel bij alle partijen.
Bedankt voor het meedenken
claudia
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 14:59    Onderwerp: Re: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

claudia2 schreef:
Nu heeft mijn vriendin nooit gezegd dat ze de kinderen niet mag zien en dat de kinderen gewoon naar haar toe mogen


Is dat van: 'jullie mogen er gewoon heen hoor, niks aan de hand' of van 'jullie mogen naar oma maar dan pak je je spullen maar mee en dan blijf je daar maar' ?
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
claudia2



Leeftijd: 56
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 81


BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 16:17    Onderwerp: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee gewoon gezegd dat het iets is tussen grote mensen en dat ze zelf mochte weten of ze er heen willen. Of in geval van de andere opa en oma die verder wonen dat mijn vriendin ze heen zal brengen en halen . Dus geen druk op de kinderen van mijn vriendin uit
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
HenkR

HenkR

Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1146


BerichtGeplaatst: wo 25 mrt 2009 16:29    Onderwerp: Re: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

claudia2 schreef:
Nee gewoon gezegd dat het iets is tussen grote mensen en dat ze zelf mochte weten of ze er heen willen. Of in geval van de andere opa en oma die verder wonen dat mijn vriendin ze heen zal brengen en halen . Dus geen druk op de kinderen van mijn vriendin uit


Gelukkig maar Smile
_________________
'Justice is supposed to be blind. But must it be stupid too?'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: vr 27 mrt 2009 7:42    Onderwerp: Re: Oma en bezoekregeling kleinkinderen Reageer met quote Naar onder Naar boven

claudia2 schreef:
wat niet goed viel bij alle partijen
Denk, dat het nooit handig is om in de partikuliere sfeer kontroversiële brieven te schrijven.

Komplimenten voor de opstelling van vriendin, de uitkomst van het verhaal en de presentatie door TS.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds