Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Beëindiging arbeids overeenkomst na ca. 8 jaar dienst
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Pantagruel



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 1:31    Onderwerp: Beëindiging arbeids overeenkomst na ca. 8 jaar dienst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Allen,

Bij voorbaat dank voor het doorlezen van deze lap tekst.

Eerst wat tekst en uitleg:

In mei 2000 ben ik bij mijn huidige dagelijkse baas begonnen welke toen werkte binnen de muren van non-profit instituut. De totale duur van de aanstelling was drie jaar. opzegtermijn 1 maand.

In 2001 is het grootste deel van de werkgroep naar een Academische instelling verhuisd ivm het hoogleraarschap van de groepleider (de baas van mijn baas). Mijn contract is toen door een soortiment van 'uitzendbureau' binnen het Academische instituut overgenomen en het contract zou in mei 2003 zijn einde vinden. (het 'uitzendbureau' is een constructie bedacht om o.a. de wachtgeld regeling te omzeilen onderzoeks werknemers en promovenda krijgen via dit bureau hun contract, maar worden te werkgesteldt bij de groep/persoon die het geld/beurs heeft verworven.) opzegtermijn 1 maand.

In 2003 was mijn direct leidinggevende echter succesvol in het vinden van financiering en vond er een verlenging van mijn aanstelling plaats voor wederom een periode van ca 3 jaar (eind datum 09-2006). Met deze verlenging werd dus de termijn mbt de Flexwet overschreden (36 maanden aan eengesloten, etc). De bijlage bij de arbeidsovereenkomst vermelden ook de overschrijding van de flexwet termijn. opzegtermijn 1 maand.

In 2006 liet mijn direct leidinggevende me weten bezig te zijn met het vinden van financiering vanuit de industrie en dat er een kort lopend contract zou komen van ca 6 maanden. Dit werden uiteindelijk twee mini periodes van ieder 3 maanden (07-2006 t/m 09-2006 en 10-2006 t/m 12-2006) (opzegtermijn 1 maand).

In november 2006 was de financiering rond en is het contract aangepast met als einddatum november 2007 (opzegtermijn 1 maand). Mijn direct leidinggevende liet me weten dat er in principe voor twee jaar geld zou zijn voor mijn positie, maar dat het bedrijf enkel per jaar wenste uit te keren. De contract papieren heb ik wel na moeten jagen.

In oktober 2007 kreeg ik vervolgens het schrijven dat er wederom een nieuwe/verlengt contract ter tekening lag voor de periode november 2007 ~ november 2008 (opzegtermijn 1 maand). Dit heb ik getekend en zodoende zijn we nu in oktober 2008 belandt, met dus ca 8 jaar lang dezelfde direct leidinggevende en dezelfde contract verstrekker. Wederom heb ik danwel mijn direct leidinggevende de contract papieren na moeten jagen.

Begin september kreeg ik van mijn direct leidinggevende te horen dat een evt. verlenging van uit de industrie onder revisie lag (het bedrijf in kwestie was twee jaar eerder overgenomen en onderging nu een herrangschikking) en medio september werdt duidelijk dat er geen verlenging uit deze hoek zou komen. Oftewel, er zou geen geld zijn om mijn functie in stand te houden. In principe zou ik dus per november 2008 niet langer binnen dezelfde groep werken, maar met wat geschraap bleek er toch nog wel wat geld te zijn om tot en met december 2008 te kunnen blijven.

Op dat moment ben ik dus actief gaan rondkijken/solliciteren.

Tot mijn verbazing (maar eigenlijk ook niet gezien het tempo waarmee het 'uitzendbureau' in het verleden al handelde) lag er voor 31 oktober geen ontslag aanzegging op mijn mat. De opzegtermijn van 1 maand aan mijn adres kon dus niet meer gehaald worden (laat staan de ontslagaanvraag bij t CWI).
[Arbeidsrecht is niet mijn ding, maar ik geloof dat er op dat moment dus een stilzwijgende verlenging in gaat gelijk aan de eerder voorafgaande overeengekomen contractperiode, klopt deze bewering??? ]

Uiteindelijk heb ik vandaag een email gekregen (van het 'uitzendbureau') met de mededeling dat de arbeidsovereenkomst op 1 november 2008 af loopt, maar dat deze nog 1 maal zal worden verlengd tot 1 januari 2009.

Zij vermelden ook dat mijn projectleiding hen te kennen heeft gegeven dat er na 1 januari 2009 geen mogelijkheden meer zijn voor een verlenging

Mijn arbeidsovereenkomst loopt op 1 januari 2009 niet meer van rechtswege af. Wat volgens hen inhoudt dat het dienstverband in principe alleen beeindigd kan worden via een ontslagprocedure via het Centrum Werk en Inkomen, of als alternatief een ontbindigingsovereenkomst

Het laatste komt er op neer dat, werkgever en werknemer een overeenkomst sluiten dan het dienstverband vanwege bedrijfseconomische redenen met wederzijds
goedvinden eindigt.
Met voor mij, in vergelijking met de ontslagprocedure geen nadelen.
Ik behoudt mijn recht op een evt WW uitkering.

Vervolgens het verzoek of ik voor vrijdag a.s. wil laten weten of ik zo'n overeenkomst zou willen tekenen. [mijn eerste impuls is nee]

En ter informatie is er een concept van de beëindigingsovereenkomst aangehangen (ik zal deze niet knippen plakken, mocht er toch behoefte aan zijn dan volgt deze als nog).

Mijn vragen zijn (wellicht voor de hand liggend).

Is het slim om deze laatste mini verlenging te ondertekenen om hen voldoende ruimte te geven alsnog binnen de gestelde opzegtermijn bij t CWI ontslag voor mij aan te vragen. Mij lijkt van niet.
(Stel ik doe dit wel, welke rechten verspeel ik dan?)

Heb ik daadwerkelijk een verlenging met de duur van 1 jaar verkregen gezien het feit dat zij te laat zijn met hun ontslag aanzegging.
Zo ja, moet ik dan na 1 november gewoon vrolijk op de werkvloer (huidige wel te verstaan) verschijnen om evt. bij een latere procedure aan te tonen dat ik werkwillig ben geweest? Of is de mondelinge toezegging van mijn direct leidinggevende voldoende om als geldende overeenkomst te fungeren?

Het heeft er dus alle schijn van dat zij zich niet als goed contract verstrekker gaan gedragen en mij op de goedkoopste manier aan de kant willen zetten (zij geven zelf de gang naar t CWI aan).

Wat zijn mijn opties, middels een advocaat laten dreigen met een kanton procedure in de hoop er een 'handdruk' aan over te houden? (zonder de gang naar t kanton)

In t geval dat t op een kanton procedure uitloopt, wat zijn de minimale kosten waar ik me op moet voorbereiden? (deze eigenwijze knaap heeft geen rechtsbijstand verzekering trouwens, ja ik weet t was wellicht handig geweest)

Of is de kool t sop niet waard en resulteert dit in lang touwgetrek waar je onder de streep niets wijzer van wordt (als er daadwerkelijk een kanton procedure aan te pas komt) ook ivm t traief van een evt. ' no cure- no pay' advocaat.

Om alles vervolgens nog moeilijker te maken, heb ik in september een ongelukkige val gemaakt en de banden in een schouder afgescheurdt. Erg pijnlijk, rontgen foto verder en twee weken thuis stil zitten, arm in de mitella. Ik ben begin oktober bij de bedrijfsarts geweest welke me arbeidsgeschikt heeft bevonden met een beperkte belastbaarheid van ca 6 uur per dag. Bij een later bezoek aan de orthopedie is me vooral gezegd t rustig aan te doen ,dat t voorlopig nog pijnlijk zou zijn en ik moest waken voor overbelasting. Het zou helen, maar me tijd.
Het volgende bezoek aan de bedrijfsarts staat voor 30 oktober in de boeken. Dus zit ik ook nog eens gedeeltelijk in de ziektewet.

Dank jullie hartelijk


Laatst aangepast door Pantagruel op wo 15 okt 2008 1:52, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pantagruel



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 1:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de beëindigingsovereenkomst ontdaan van details mbt wie, wat, waar en hoe.

Bij deze:

BEËINDIGINGSOVEREENKOMST

Ondergetekenden:

1. De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid contractverstrekker BV, gevestigd te X, hierna te noemen CV;

en

2. de heer ********, geboren op ****** en wonende ******* te Y, hierna te noemen werknemer

Nemen het navolgende in aanmerking:

- De CV voert door derden gesubsidieerd medisch wetenschappelijk onderzoek uit. De salariskosten van de in dienst genomen onderzoeksmedewerkers komen ten laste van de ter beschikking gestelde subsidie. Medewerkers worden in principe voor de duur van enig project in dienst genomen.
- Werknemer is sinds 1 januari 2001 bij CV in dienst, laatstelijk als ******
- Werknemer is aangenomen teneinde werkzaam te zijn in het door de ******* gefinancierde project “***********” zulks aanvankelijk op basis van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd tot 1 januari 2003 doch inmiddels, als gevolg van het sindsdien overschrijden van het maximum aantal dienstverbanden door uitloop van het onderhavige project, onbedoeld op basis van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd;
- De externe financiering voor het betreffende project is geëindigd. CV beschikt niet over de mogelijkheid alternatieve financiering aan te trekken, zodat het project is geëindigd.
- CV heeft niet de mogelijkheid werknemer op enig ander thans lopend of op korte termijn te starten project in te zetten.
- De basis voor de arbeidsovereenkomst is daarmee weggevallen. CV streeft derhalve naar beëindiging van deze overeenkomst.
- Werknemer erkent dat het project is geëindigd en er geen mogelijkheden zijn hem te herplaatsen.
- CV onderkent dat werknemer van deze situatie geen enkel verwijt treft.en verklaren te zijn overeengekomen als volgt:

1. de tussen partijen bestaande arbeidsovereenkomst zal met wederzijds goedvinden worden beëindigd per 1 januari 2009

2. per 1 januari 2009 zal door CV een eindafrekening worden opgesteld terzake vakantietoeslag, opgebouwde niet-genoten vakantiedagen;

3. per 1 januari 2009 zal werknemer de hem in het kader van het dienstverband ter beschikking gestelde zaken hebben ingeleverd.

4. CV zal desgevraagd aan werknemer een positief getuigschrift verstrekken;

5. Na uitvoering van het bovenstaande verlenen partijen elkaar over en weer finale kwijting.

Aldus in tweevoud ondertekend te X op: ********

CV: Werknemer:


Mr I.E. mandsnaam, directeur *******


Laatst aangepast door Pantagruel op do 16 okt 2008 23:19, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 6:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er een CAO van toepassing?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Pantagruel



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 15 okt 2008 7:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Is er een CAO van toepassing?


Huidige opdrachtgever/contract verstrekker maakt deel uit van een academisch ziekenhuis (AZUA) dus CAO-UMC. Maar ik kan t altijd voor de zekerheid navragen wat er specifiek van toepassing is.

extra info, de contract verstrekker is een besloten vennootschap.

En bij navraag was het antwoord:

Contractverstrekker heeft eigen arbeidsvoorwaarden die overigens bijna volledig zijn afgeleid van de CAO UMC's. Er zijn slechts enkele verschillen en die zitten vooral in de ambtelijke bepalingen die bij ons niet van toepassing zijn.

Ik zal toch maar even de voorwaarden ophalen/opvragen, kan geen kwaad lijkt mij.

Update:
HR was zo vriendelijk om me de .pdf te mailen en daar komt de volgende passage in voor:

Hoewel de algemene arbeidsvoorwaarden van 'contract verstrekker' BV zoveel mogelijk analoog aan de CAO-UMC zij opgesteld, is er geen sprake van een CAO. De voorwaarden maken deel uit van de individuele arbeidsovereenkomst, die met iedere werknemer afzonderlijk wordt aangegaan.

Hieruit maak ik dus op dat er geen CAO van toepassing is. In hoeverre veranderd dit de zaak??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pantagruel



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: do 16 okt 2008 23:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ivm het verzoek van HR om uiterlijk vrijdag de 17e oktober te reageren op hun email, heb ik het volgende antwoord in gedachten:

-------------------------
Geachte heer Q,

Ter uwer informatie.

Na de aangehechte concept beëindigingsovereenkomst doorgenomen te hebben, moet ik tot de conclusie komen dat ik dit concept, danwel een beëindigingsovereenkomst in de strekking van dit concept niet kan ondertekenen.

Verder wil ik u mededelen dat ik niet akkoord ga met het aangezegde ontslag en deel ik u mee dat ik kan en wil blijven werken. Ik zal zodoende mijn werkzaamheden blijven uitvoeren binnen de afdeling waar ik op dit moment mijn werk verricht.

Met vriendelijke groet,

-------------------------

Kan dit volgens jullie door de beugel??
Nogmaals bedankt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 0:22    Onderwerp: Re: Beëindiging arbeids overeenkomst na ca. 8 jaar dienst Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pantagruel schreef:
Mijn arbeidsovereenkomst loopt op 1 januari 2009 niet meer van rechtswege af. Wat volgens hen inhoudt dat het dienstverband in principe alleen beeindigd kan worden via een ontslagprocedure via het Centrum Werk en Inkomen, of als alternatief een ontbindigingsovereenkomst

Het laatste komt er op neer dat, werkgever en werknemer een overeenkomst sluiten dan het dienstverband vanwege bedrijfseconomische redenen met wederzijds
goedvinden eindigt.
Met voor mij, in vergelijking met de ontslagprocedure geen nadelen.
Ik behoudt mijn recht op een evt WW uitkering.

Geen nadelen? Krijg je een mooie vertrekpremie mee?

Quote:
Vervolgens het verzoek of ik voor vrijdag a.s. wil laten weten of ik zo'n overeenkomst zou willen tekenen. [mijn eerste impuls is nee]

Tenzij je een mooie vertrekpremie meekrijgt zie ik ook geen enkele reden om overhaast te tekenen.

Quote:
Is het slim om deze laatste mini verlenging te ondertekenen om hen voldoende ruimte te geven alsnog binnen de gestelde opzegtermijn bij t CWI ontslag voor mij aan te vragen. Mij lijkt van niet.
(Stel ik doe dit wel, welke rechten verspeel ik dan?)

Ah, de verlenging van 1 november 2008 tot 1 januari 2009. Het lijkt mij dat je allang een vaste baan hebt, dus wat valt er te verlengen?

Quote:
Heb ik daadwerkelijk een verlenging met de duur van 1 jaar verkregen gezien het feit dat zij te laat zijn met hun ontslag aanzegging.

Een vaste baan is een vaste baan. Dat er 8 jaar lang steeds opnieuw is verlengd maakt dat volgens mij niet anders, gelet op de Flexwet.

Quote:
Zo ja, moet ik dan na 1 november gewoon vrolijk op de werkvloer (huidige wel te verstaan) verschijnen om evt. bij een latere procedure aan te tonen dat ik werkwillig ben geweest? Of is de mondelinge toezegging van mijn direct leidinggevende voldoende om als geldende overeenkomst te fungeren?

Je moet altijd bereid zijn om werkzaamheden te verrichten.

Quote:
Wat zijn mijn opties, middels een advocaat laten dreigen met een kanton procedure in de hoop er een 'handdruk' aan over te houden? (zonder de gang naar t kanton)

Ligt eraan wat je wilt. Als je een bepaald bedrag in je hoofd hebt, zou je daar ook zelf om kunnen vragen. Je bent bereid te tekenen, als ...

Quote:
Huidige opdrachtgever/contract verstrekker maakt deel uit van een academisch ziekenhuis (AZUA) dus CAO-UMC. Maar ik kan t altijd voor de zekerheid navragen wat er specifiek van toepassing is.

Als ik het goed begrijp is CV (je werkgever) een uitzend-/detacheringsbureau en val je dus niet direct onder de ambtenarenrechtspositieregeling CAO-UMC (blijkt ook uit wat je verder schrijft). Wel is de CAO-UMC analoog van toepassing verklaard op je arbeidsovereenkomst, dus die regels hebben wel "CAO-status". Van de Flexwet (art. 7:668a BW) kan dus door de analoog toepasselijke CAO-UMC worden afgeweken (art. 7:668a lid 5 BW). Alleen ben ik er redelijk zeker van dat de CAO-UMC daar niet van afwijkt. Dus heb je voor zover ik kan beoordelen een vast dienstverband.

Je brief lijkt me ok.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pantagruel



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: vr 17 okt 2008 17:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank Bona Fides voor je antwoorden en aanvullende info.

Inmiddels heb ik de contractverstrekker laten weten geen been te zien in de beëindigingsovereenkomst in haar huidige vorm.

Hun antwoord:

Goedemorgen Y,

Dank voor je bericht. Uiteraard vind ik het jammer dat je de beëindigingsovereenkomst niet wilt tekenen. Ik zal de ontslagprocedure thans opstarten. Tevens zullen wij je proberen te herplaatsen door het aanbieden van vacatures. Bijgaand tref je 3 mogelijk relevante vacatures aan. Mocht je geinteresseerd zijn dan kun je op de aangegeven wijze solliciteren.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Dhr. X

Ik hen vervolgens t volgende gemaild:


Dank voor uw bevestiging.

Jammer genoeg biedt de beëindigingsovereenkomst in haar huidige
vorm/concept vorm voor mij geen voordelen ten op zichte van een
ontslagprocedure.
Ik ben eventueel wel van willen om over een beëindigingsovereenkomst
na te denken als er rekening wordt gehouden met het feit dat ik inmiddels
ruim zeven jaar in dienst ben.

Jammer genoeg doen ze alsof het niet snappen, gezien hun antwoord op mijn hint:

Beste Y,

Het is mij niet geheel duidelijk wat je hiermee bedoelt. Misschien kun je even langskomen om hier verder over te spreken.

Met vriendelijke groet,
X

Ivm mijn werk ben ik niet bij de persoon in kwestie langsgegaan.
Ik ga maandag maar eens helderheid scheppen en ronduit zeggen wat ik graag wil/verwacht.

Nogmaals bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pantagruel



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: di 21 okt 2008 23:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Update:

Vandaag de papieren van het CWI ontvangen. De contractverstrekker vraagt inderdaad op basis van economische gronden ontslag aan.

De volgende stap is bedenken hoe ik het beste mijn bezwaar kan maken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pantagruel



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: ma 27 okt 2008 21:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na lang nadenken en meerdere versies ben ik op t volgende bezwaarschrift uitgekomen mbt de ontslagaanvraag bij t CWI.

--------------------

CWI
Jansweg 15
Postbus 1165
2001 BD Haarlem
Betreft: Bezwaar ontslag aanvraag CV, uw kenmerk 12345-ZZ

Weledelgestrenge mevrouw ZZ,

Bij deze teken ik bezwaar aan tegen het verzoek tot beëindiging van de arbeidsovereenkomst vanwege bedrijfseconomische redenen, welke mijn huidige werkgever, CV bij het CWI heeft ingediend.

De redenen voor dit bezwaar zijn:

-1 Het CV streeft er klaarblijkelijk na om een werknemer niet langer dan 36 maanden in dienst te houden, dit om de flex wet te omzeilen. Mocht deze termijn echter worden overschreden en de werknemer in de zin van de flexwet een vaste aanstelling verkrijgen is men opgericht om o.a. onder het voorwendsel van bedrijfseconomische redenen de arbeidsovereenkomst met een werknemer beëindigd te krijgen. Dit door dat men contract en financieringsbron van elkaar scheidt. Het CV geeft zelf aan geen fondsen voor onderzoeksprojecten te werven, maar laat dit aan de direct leidinggevende over, echter als contractverstrekker en contractbeheerder brengt men wel overhead kosten in rekening op het onderzoeksproject/contract dat bij hen is ondergebracht. De constructie is er overduidelijk opgericht om de werknemer een redelijke ontslagvergoeding danwel wachtgeld te ontzeggen en tegelijkertijd zelf de inspanningen van andere benutten.

-2 Op het moment van de ontslag aanvraag en tevens tot en met de aangezegde ontslagdatum geniet ik onbetaald ouderschapsverlof (4 uur per week, zie bijgevoegde aanvragen/verklaringen direct leidinggevende en CV)

-3 Op het moment van de ontslag aanvraag ben(/was) ik verminderd belastbaar (6 uur per dag, zie verklaring Arbo dienst), dit i.v.m. een blessure. Ik heb 31 oktober wederom een controle bij de Arbo dienst.


In antwoord op de drie aangeboden vacatures kan ik zeggen dat:

Vacature nr. 1
Deze vacature vraagt ervaring met A of relevante B ervaring, beide heb ik nauwelijks.

Vacature nr. 2
Deze vacature vraagt om het bezit van Art. 12 Wet op de dierproeven. Deze bezit ik niet en maakt de kans dat ik deze vacature kan vervullen zeer klein.

Vacature nr. 3
Deze vacature vermeldt het gebruik van Q technieken waar ik geen ervaring mee heb. Sommige van de ander genoemde technieken heb in de afgelopen 8 jaar danwel daarvoor gebruikt echter de ervaring is zodoende niet altijd even courant. Desalniettemin zal ik een poging wagen om niet als geheel onwillig over te komen.

Ter info: Dit bezwaar zowel middels fax als post verzonden worden.

Mocht er van uw kant de behoefte zijn aan extra informatie verzoek ik u vriendelijk om contact met mij op te nemen.

Als laatste wil ik kwijt dat ik het jammer vindt dat het CV. geen poging heeft gedaan om na bijna 8 jaar dienst op een redelijke wijze tot ontbinding van de arbeidsovereenkomst te komen. Men heeft nog wel getracht mij tot het tekenen van een beëindigingsovereenkomst (zie bijlage concept beëindigingsovereenkomst) over te halen, echter zag ik er weinig in om op deze wijze mijn rechten te verkwanselen en het CV te kwijten van haar plicht en taak.

Hoogachtend en met vriendelijke groet,

Div. bijlagen:

-----------------

Graag jullie reacties opmerkingen/aanvullingen.

Alvast bedankt!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2008 4:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er is gewoon een vast dienstverband gezien de duur van het contract, met voor hen een opzegtermijn van 2 maanden en voor jou van 1 maand (cf. art. 7:672BW) waarbij zij een maand in mindering kunnen brengen nadat ze de procedure bij CWI hebben doorlopen. Dat duurt meestal wel 2 maanden, zodat je effectieve opzegtermijn al gauw op een maand of 3 tot 4 uitkomt. De opzegtermijn gaat namelijk pas lopen aan het eind van de maand. Een redelijke deal zou dus zijn geweest om jou tenminste de zgn. fictieve opzegtermijn te vergoeden, dat wil zeggen, ongeveer 3 maanden. Nadien zou je ook bij een beeïndigingsovereenkomst recht hebben op WW als maar duidelijk is dat het inititatief van werkgever uitgaat.
En voor de duidelijkheid; verlenging met 1 maand is verlenging met 1 maand, dus geen opzegging of iets wat daar op lijkt. (Ja, ze zouden mij moeten inhuren, maar dit geheel terzijde.)
_________________
Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Pantagruel



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 24


BerichtGeplaatst: za 22 nov 2008 22:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Update:

Vandaag de beschikking van t CWI gehad.

Zoals ik eigenlijk al had verwacht verleent het CWI de contract verstrekker toestemming om de arbeidsverhouding op te zeggen.

....
Het CWI vindt dat de contractverstrekker voldoende aannemelijk heeft gemaakt dat er uit bedrijfseconomische/bedrijfsorganisatorische oogpunt de arbeidsplaats dient te vervallen. (Dit alles op aangeven van de Ontslagadviescommissie).

Hun overwegingen en conclusie:
Zij vinden dat er op basis van de door de werkgever verstrekte data in voldoende mate is vast komen te staan dat de arbeidsplek om bedrijfseconomische redenen komt te vervallen.

In tegenstelling tot de werknemer zijn zijj van oordeel dat voldoende vast staat dat het project waarop de werknemer werkzaam was per 01-01-09 afgerond is. (In mijn ogen zijn zij niet in staat om dit in te schatten, de door mij gegenereerde data/zaken gaan gewoon de ijskast in totdat er geld is voor mijn opvolger/ster, in de wetenschap is een project nooit afgerond).
Verder vinden zij dat de contractverstrekker en het academisch instituut waarbinnen zij inpandig zijn twee verschillende rechtspersonen zijn. Zij weigeren dus in te zien dat de constructie 'uitzend bv' enkel en alleen is opgericht om wachtgeld te omzeilen en ontbinding op basis van bedrijfseconomische redenen mogelijk te maken.
Vervolgens vindt het CWI dat de de contractverstrekker aan haar inspanningsverplichting heeft gedaan door 2 niet relevante en 1 mild relevante vacature naar voren te schuiven. Opnieuw betwijfel ik of zij wel in staat zijn om de vacatures te interpreteren, in mijn ogen duidelijk niet.
Daarna blijkt dat het genieten van ouderschapsverlof geen beschermingsgrond is (ze verwijzen naar ex art 7:760 lid 7 BW welke bescherming zou inhouden bij ontslag wegens geldend maken van ouderschapsverlof)).
...

Zoals al blijkt uit de bevindingen van de Nationale Ombudsman
(www.ombudsman.nl/rapporten/grote_onderzoeken/2007CWI/index.asp)

is de keuze van het CWI en de Ontslagadviescommissie in het voordeel van de werkgever en blijkt uit hun motivatie duidelijk dat ze weinig geven om de werknemer. Voor het CWI is de werkgever duidelijk de 'klant' en de werknemer niet meer dan een voetveeg. Ook in mijn geval heeft het CWI geen extra info ingewonnen. Gezien de snelheid waarmee het CWI tot een beslissing heeft kunnen komen kan ik slechts een conclusie trekken.

Het CWI heeft nooit de intentie gehad om op faire wijze de werknemer te horen en heeft op voorhand al in voordeel van de werkgever beslist. De bezwaarprocedure is een farce welke voor moet wenden dat de werknemer enige invloed zou kunnen uitoefenen.
Het zou me dan ook niet verbazen als ze iedere keer een mild aangepaste 'pro forma' brief sturen welke bij het CWI is opgeslagen onder de naam van de contract verstrekker.

Mijn geluk is dat ik niet heb afgewacht totdat deze beschikking op de mat zou vallen en in de tussentijd heb ik een andere baan gevonden.
Echter door de gehele behandeling (zowel door werkgever als t CWI) ga ik me wel eens goed laten informeren wat de te verwachten kosten zijn van een kantonprocedure, ik voel me behoorlijk in de pis gezet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds