Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 17:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

makelaar huis niet verkocht
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 25 jan 2008 19:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie de eerste reacties in deze draad.

Je gaat niet echt in op mijn vragen, zoals of het contract iets bepaalt over het intrekken van de opdracht. Dan wordt het moeilijk.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maantjezon



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 47


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In het contract staat alleen als ik de intrekking doe, dan moeten er bepaalde kosten betaald worden maar ik heb aangegeven dit sowieso 6 maanden te laten wachten ivm het vorige maar dit willen ze niet.

In het contract staat dus niet hoe het zit met de makelaar die het contract intrekt.

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd???
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 28 jan 2008 19:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ah interessant.

Als jij had ingetrokken en die "bepaalde kosten" had betaald, zou je je aan het contract hebben gehouden.

Maar nu trok je niet zelf in (en betaalde je niet), maar je vraagt het contract gedurende 6 maanden te bevriezen. De makelaar redeneert dan wellicht: jij pleegt wanprestatie, dan kan ik ontbinden en ben jij schadeplichtig. Op grond daarvan vordert hij alle kosten.

Tenminste, zo begrijp ik het nu.

Tja, lastig. Het lijkt mij redelijker als de makelaar alleen die bepaalde kosten vordert, maar ik sluit niet helemaal uit dat hij in zijn recht staat. Maar ik sluit ook niet helemaal uit dat jij (deels) in je recht staat door te vragen om het contract gedurende 6 maanden te bevriezen.

Heeft de makelaar je in gebreke gesteld?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
maantjezon



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 47


BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 16:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je conclusie klopt idd.

Nee, het enige wat me is meegedeeld telefonisch is wat ik hier ook al aankaartte.

Per e- mail heb ik te horen gekregen wat ik moet betalen maar ik krijg geen antwoord op de uitleg waar ik naar vraag.

Bovendien zou vorige week woensdag de nota per normale post verstuurd worden en deze heb ik nog niet gekregen. (neem aan dat ze deze niet naar het adres welke te koop staat gestuurd hebben). Ik woon al maanden op een ander adres en dat adres heb ik doorgegeven.

Dus ik vind het maar vreemd en ik weet niet wat ik moet doen. Ik ga overmorgen langs mijn appartement om de meterstanden te noteren dus ik zal eens kijken of ze de nota naar dat adres gestuurd hebben. Lijkt me wel vreemd als je maanden geleden al hebt aangegeven verhuisd te zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 30 jan 2008 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is het al verhuurd?

Als je niet van rechtswege in verzuim bent en er geen ingebrekestelling heeft plaatsgevonden, dan was ontbinding niet mogelijk. In dat geval kun jij zelf alsnog intrekken op de wijze voorgeschreven in het contract, en ben je slechts de kosten volgens het contract verschuldigd.

Althans, zo lijkt het mij juridisch in elkaar te zitten en dat is vooral van belang als het geschil ooit voor de rechter zou komen. Alleen kan ik niet garanderen dat het is zoals ik denk dat het is, want voor mij is het lastig te beoordelen.

Sowieso is het natuurlijk wenselijk om in onderling overleg tot een voor beide partijen aanvaardbare oplossing te komen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds