Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 8:29
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Meer keuzevakken volgen??
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 18:55    Onderwerp: Meer keuzevakken volgen?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

In Leiden moet je in je eerste jaar 1 gebonden keuzevak volgen. Ik vroeg me af of het ook mogelijk is om meer keuzevakken te volgen, aangezien ik zowel het vak Criminologie als Belastingrecht zou willen volgen??

Zijn er verder nog mogelijkheden om mijn rechtenstudie uit te breiden? Ik heb volgend jaar maar 8 tot 16 contacturen en zou er best graag nog wat bij doen. Zouden die extra vakken die ik eventueel in het eerste jaar volg ook op de propedeuse komen te staan?

Alvast bedankt!!
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 20:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij mag je alles doen wat je wilt. Maar baseer de verwachte inspanning niet op het aantal contacturen. Ik ben voor sommige vakken bijv. al snel 5 uur per week aan het lezen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Patricia20

Patricia20

Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 554


BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Volgens mij mag je alles doen wat je wilt. Maar baseer de verwachte inspanning niet op het aantal contacturen. Ik ben voor sommige vakken bijv. al snel 5 uur per week aan het lezen.


Dat zal ik zeker niet doen. Ik weet dat er nog behoorlijk wat zelfstudie bij komt kijken. Daarom vind ik 2 studies naast elkaar wat veel. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met een paar extra vakken.
_________________
Waar rechtspraak ophoudt, begint de oorlog.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Nemine contradicente
Moderator
Nemine contradicente

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 2250


BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 21:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe het in Leiden geregeld is weet ik niet, in Tilburg wordt bijvoorbeeld al een aantal jaren geen propedeuse meer uitgereikt, maar in het geval van de Bachelor krijg je in ieder geval in Tilburg een (extra) vel met de vakken en resultaten die je hebt afgerond naast het verplichte curriculum.
Als je extra vakken aankunt kan ik het je zeker aanraden.
Ik heb vorig jaar ook 108 ECTS gedaan (en dit jaar waarschijnlijk 98 ) en het loont zeker.
Je toekomstige werkgever zal naast je cijfers zeker ook geïnteresseerd zijn in de extra vakken die je gevolgd hebt.
Het volgen en met succes afronden van extra vakken getuigt van een brede(re) interesse en bewijst dat je niet huiverig staat tegenover aanpoten.
_________________
Legere Iudicare Reparare
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 25 apr 2007 23:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

108?!?!?!? Slaap jij wel eens? Hoe past dat nou allemaal in 1 hoofd?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 26 apr 2007 15:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je mag van de gebonden keuzevakken volgens mij best twee volgen.. Je kan ook gewoon andere keuzevakken volgen, maar de keuzevakken zijn meestal wel gericht op tweede- of derdejaars studenten... Ook interessant is de collegeserie "Fundamentele Mensenrechten" georganiseerd door ELSA (geen ECTS, wel certificaat).. Je kan natuurlijk ook een vak volgen bij een andere faculteit... of zelfs een andere universiteit... het is best interessant om eens te kijken wat er zoal voor interessants bij andere faculteiten/uni's aangeboden wordt... Trouwens ook interessant zijn lezingen en uitstapjes door de verschillende studieverenigingen georganiseerd.. Veel plezier! Good
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: do 26 apr 2007 20:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Patricia20 schreef:
tikSimone schreef:
Volgens mij mag je alles doen wat je wilt. Maar baseer de verwachte inspanning niet op het aantal contacturen. Ik ben voor sommige vakken bijv. al snel 5 uur per week aan het lezen.


Dat zal ik zeker niet doen. Ik weet dat er nog behoorlijk wat zelfstudie bij komt kijken. Daarom vind ik 2 studies naast elkaar wat veel. Eerst maar eens kijken hoe het gaat met een paar extra vakken.
Ik heb wel 2 studies gedaan (in de bachelor in elk geval): Nederlands recht dus & Taal- en Cultuurstudies, en dat valt best mee, omdat je verplichte vakken van de ene studie vaak in de vrije ruimte van de andere kunt 'stoppen'. Op die manier boek je met 1 vak dus 2x resultaat...
Ik ben in het 2e blok van m'n 1e jaar met die letterenstudie begonnen, toen ik ontdekte dat ik 'tijd overhield'. Dat is ook mijn advies: begin het 1e blok gewoon met je rechtenstudie, kijk hoe dat loopt en dan kun je altijd beslissen in het 2e blok of later, in het 2e semester, meer (keuze)vakken te volgen of een 2e studie te gaan doen.
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds