Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 14:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie kan mij helpen ivm inbeslagname hond en intervieuw krant
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
diesel1



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: ma 27 nov 2006 22:31    Onderwerp: Wie kan mij helpen ivm inbeslagname hond en intervieuw krant Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn hond is in beslag genomen en nu heeft degene die al 1 jaar heeft lopen klagen ook nog eens leugens in de krant gezet. Morgen komt de krant mij interviewen en ik wil graag wat hulp hierbij. Graag zsm iemand die mij kan helpen en mij de regels en wetten kan uitleggen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mirjam28



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 70


BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 10:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Om te kunnen helpen moet je iets meer over de situatie vertellen:

- waarom en door wie is de hond in beslag genomen
- wat waren de leugens van de buren precies? (waar ging het over)
- over welke wetten en regels wil je wat weten? Over het in beslag nemen van je hond, of over wat de buren doen?

Succes alvast met het interview!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
diesel1



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 10:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat ik wil weten is hoe het komt dat de politie, burg en dierenartsen mijn hond als am. staff zien en dat 1 persoon van de AID zegt dat het een pitbull is. Mijn hond is uit huis gehaald nadat er 1 persoon is gaan bellen naar de AID terwijl de politie heeft aangegeven dat mijn hond niet gevaarlijk is en geen pitbull maar mr vond het nodig om te winnen en heeft de AID ingeschakeld. Deze hebben totaal geen verstand van honden en namen hem dus mee met 6 mensen. Nu ben ik aan het vechten voor mijn hond en komt mijn dochter thuis met een krant waarin deze mr gewoon zijn verhaal heeft gedaan en mij als agressief heeft neergezet en zich zelf als held beschouwt. Ik vind het nogal inbreuk op mijn privage daar iedereen in Woerden weet dat het om mijn gezin gaat. Kan iemand zomaar dit doen en wat kan ik doen om mijn hond terug te krijgen want waarom luistert iedereen naar het AID terwijl er zoveel mensen mijn hond hebben geschouwt en getest en hebben gezegd dat hij niet gevaarlijk is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mirjam28



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 70


BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 12:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan je alleen wat tips geven over de hond. De buurman die onterechte dingen schrijft in de krant is een ander verhaal, daar weet ik te weinig van af. Er zijn vast anderen op dit forum die hier wel verstand van hebben.

Wat ik wel weet is het volgende: als je hond een stamboom heeft (de stamboom van de Amerikaanse Stafford) dan is er geen enkel probleem. Tenzij je hond uiteraard iemand heeft aangevallen.
Als je niet kan bewijzen (met een stamboom) dat je hond een echte rashond is, dan wordt het een moeilijker verhaal. De niet rashonden, de pitbulls zijn voor zover ik weet verboden, en een rechter kan beslissen dat de hond een spuitje krijgt. Het is dus van belang dat je aantoont dat je hond een rashond is. Dus zorg voor een schriftelijke verklaring van je dierenarts, en eventuele andere bewijzen.

Verder zou ik in het interview met de krant oppassen met beweringen over je buurman. Je kan naar mijn idee best zeggen dat er 1 persoon was die naar de AID heeft gebeld, maar ik zou het niet op de persoon gaan spelen.
Laat de feiten voor zich spreken: De dierenarts zegt dat het hier gaat om een legaal ras, de politie denkt dit ook! Dat is belangrijk om duidelijk te maken. Dat de hond nu in beslag is genomen is volgens jou een misverstand. Waarschijnlijk komt dit omdat het soms moeilijk is om het verschil tussen de beide rassen te zien.

Ik raad je aan om even bij een advocaat langs te gaan. Als je wat minder geld hebt zijn er regelingen zodat er een advocaat voor je wordt betaald.

@ medeforummers: laat het even weten als ik verkeerd geadviseerd heb! Alvast bedankt!

Veel succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 28 nov 2006 16:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Laat de feiten voor zich spreken: De dierenarts zegt dat het hier gaat om een legaal ras, de politie denkt dit ook! Dat is belangrijk om duidelijk te maken. Dat de hond nu in beslag is genomen is volgens jou een misverstand. Waarschijnlijk komt dit omdat het soms moeilijk is om het verschil tussen de beide rassen te zien.

Vind ik een prima advies. Niet over de buurman praten en verder gewoon niets zeggen. "Wil er graag meer over vertellen als er meer duidelijk is, maar niet nu", zoiets.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
not important



Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 6:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

U zou zich meer moeten richten op het feit van de inbeslagname,dan
de 'buurman'.
Helaas maakt het geen verschil of u bij de dierenarts een verklaring verkrijgt over het ras.Zonder stamboom valt u hond onder de zogenaamde pitbullwet.
Het belangrijkste is dat uw dier uit de zogenaamde Laserasiel word gehaald.Er gaan enkele geruchten dat de dieren die daar verblijven,niet goed verzorgd worden.Dat is zeer triest.
Wat ik u alleen kan aanraden is,zorgen dat het dier een soort certificaat verkrijgt van de rechter.Helaas gebeurt het in Nl dat de dieren voor de rechtspraak worden ingeslapen.Zorg dat het dier een Mag test verkrijgt,en niet door de a.i.d.Door een erkende raskenner.De a.i.d zal alles uit de kast halen om uw dier te laten inslapen,wees voorbereid.Omdat u het dier niet mag zien,moet u vragen om bewijs van het leven van het dier,door middel van foto's.
Dit zijn een enkele tips.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
diesel1



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 11:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor uw reactie helaas moet ik mededelen dat mijn hond al een maand geleden is dood gemaakt en niemand mij hierover heeft geinformeerd. De officier vond het te duur om mijn hond te onderhouden en heeft besloten gelijk zonder mijn toestemming hem te laten inslapen. Mr denkt dat hij hiermee weg komt maar dat is natuurlijk niet zo want nu zal ik zeker een zaak gaan beginnen tegen aid, politie en justitie. Mocht u tips hebben verneem ik die graag
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mirjam28



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 70


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 12:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat verschrikkelijk dat je hond is afgemaakt! Sterkte ermee.
Ik kan me voorstellen dat je hier werk van wil maken. Succes.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
diesel1



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 4


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 12:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het interview is goed gedaan het staat op internet bij het ad. toets bij zoek dan pitbull in en u ziet het verhaal van de buurman (pitbull van de straat) en mijn verhaal (diesel is geen pitbull) ik vind zelf dat ik een net interview heb gegeven en geen negatieve dingen heb aangegeven naar de persoon toe.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 30 nov 2006 15:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat vind ik ook.

En wat verschrikkelijk dat jullie hond is afgemaakt zonder dat men nog eens een derde naar de kwestie heeft laten kijken of zonder jullie de mogelijkheid te bieden afscheid te nemen van de hond. Tjeemig zeg!

Ik zou het eens moeten nazoeken, maar normaal gesproken kun je na inbeslagname een bezwaarschrift indienen en vragen om teruggave. Ik weet niet of dat in zo'n AID-procedure kan. Maar als de hond direct is doodgemaakt, dan biedt de overheid je niet eens de mogelijkheid om te protesteren en een rechter zich nog eens over de kwestie te laten buiten.

Het rotst is nog dat je misschien wel een vordering tot vergoeding van de schade zou kunnen indienen, maar daar heb je de hond niet meer terug.

Hm, eens even over peinzen.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
not important



Leeftijd: 62
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 4:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De normale procedure is dat u voor de rechtbank verschijnt voor de uitspraak.U had dan de kans om uw tegendeel te bewijzen.Mocht u niet de kans gekregen hebben,om op de rechtbank u tegendeel te bewijzen,dan zou u zeker een zaak moeten aanspannen.Het moest maar eens afgelopen zijn met dit dierenleed.Triest dat nog kan in deze tijd,onschuldige dieren laten inslapen.In ieder geval nog gecondoleerd met het verlies van uw hond.En wens u nog veel kracht en sterkte toe.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 03 dec 2006 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens het krantenbericht had de hond inderdaad geen stamboom. Ik ben bang dat de hond daarom inderdaad onder de Regeling agressieve dieren (pitbullwet) valt, zoals hierboven al is opgemerkt. Wel vind ik het vreemd dat de hond zonder stamboom (als in art 3 lid 3 van de regeling) door het leven ging, want die regeling is bepaald niet nieuw meer.

Het houden van een pitbull-achtig dier zonder stamboom is overigens niet verboden onder de voorwaarden a, b en c van art 3 lid 1 van de regeling: dierenpaspoort of geldig ontvangstbewijs, identificatiemerk via tatoeage, muilkorf bij uitlaten.

Volgens art 74 van de Gezondheids- en welzijnswet voor dieren wordt het besluit om een verboden dier te doden genomen door de burgemeester. Dit besluit moet wel bekend worden gemaakt aan de houder van het dier, waarop deze binnen 6 weken bezwaar kan maken en bij de bestuursrecht om een voorlopige voorziening kan vragen.

Is het besluit om het dier te doden schriftelijk bekend gemaakt? Voor zover ik uit de beschikbare gegevens kan opmaken zijn hier eigenlijk alle procedureregels overtreden.

Wel lijkt de hond onder de wet te vallen, dus dat een probleem is ontstaan is niet zo heel vreemd. Alleen had die anonieme persoon zijn recht m.i. via een bezwaarschriftprocedure moeten zien te halen (dat kan weliswaar niet anoniem). Dat het uiteindelijke laten inslapen wellicht onvermijdelijk was, betekent beslist niet dat de overheid zomaar je recht om je te verdedigen mag negeren.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 14:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Hennie-devlin: je spamt dus die berichten worden verwijderd

@ Tom84: jij spamt niet maar je reactie had daarop betrekking en kon dus beter mee verwijderd.

_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Tom84

Tom84

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HInh

Berichten: 184


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 14:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ok begrijpelijk..

[klein verzoekje] zou je het de volgende keer aub willen vermelden..? schrok me kapot over wat ik gedaan zou kunnen hebben Shocked
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: do 22 mrt 2007 14:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Excuus, normaal is dat ook de gang van zaken.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds