Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 18 apr 2024 6:36
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

hongarije
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
beni



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 14:37    Onderwerp: hongarije Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zes jaar geleden heb ik gereageerd op een advertententie in de telegraaf met de mogelijkheid op in baan in hongarije. Ik heb deze baan gekregen en vertrokken naar hongarije. Het bedrijf was niet legaal dus naar 6 maanden opgepakt door interpol 2 jaar in voorarrest gezeten in hongarije en reeds 4 jaar wacht ik op een vonnis. Ik mag hongarije niet verlaten en krijg geen werkverguning. Ik wordt niet financieel ondersteund door de hongaarse regering en het nederlands consulaat zeg dat ze niks voor mij kunnen doen.

Ik heb hier een vrouw leren kennen we kennen elkaar 2 jaar en ze is op dit moment 6 maanden zwanger. Ik heb angst voor de toekomst. Ik kan de dokter kosten niet betalen laat staan brood op tafel krijgen voor een gezin. Is er iemand die mij advies kan geven wat ik kan doen. Na 6 jaar vechten zijn mijn krachten vergeven

bij voorbaat dank.

Moderatie: interpunctie en hoofdletters toegevoegd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 0:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beni, ik benijd je niet. Helaas heb ik geen pasklare oplossing voor je., want daarvoor schiet m'n kennis tekort. Wel probeer ik even met je mee te denken en dan kom ik tot de volgende vragen:

Heb je daar destijds een advocaat gehad en heb je daar nog contact mee? Het lijkt mij namelijk toe dat die het beste voor jou in actie kan komen. De termijn van berechting is namelijk echt heel erg onredelijk. Zoiets zal ongetwijfeld eerst in Hongarije moeten worden voorgelegd, maar daarna kun je naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Wat het Hof doet en wanneer het kan wordt wel goed uitgelegd op deze Wikipedia-pagina. Alleen .... dat duurt ook weer lang en het kost je wellicht geld.

Wat is de straf op het wel verlaten van Hongarije? En hoe wordt gecontroleerd dat je daar bent en blijft? (Let wel:ik adviseer je niet om nu maar even het land te verlaten hoor!! Je hebt al problemen genoeg, lijkt me.)

Geeft het consulaat ook een reden waarom men niets voor je kan doen?

Kan je familie hier je wellicht ondersteunen met het vinden van adequate rechtsbijstand?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 0:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je zou zeggen dat de rechter de zaak niet-ontvankelijk zou moeten verklaren wegens overschrijding van de redelijke termijn. Of hij dat ook zal doen is natuurlijk afwachten. Zorg er in ieder geval voor dat je advocaat dit tijdens de zitting aanvoert.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 22 sep 2006 10:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het punt is hier echt dat de zaak echt zo spoedig mogelijk voor de rechter moeten komen, maar dat het daar juist op steekt. Ik heb geen idee hoe het Hongaarse strafrecht in elkaar steekt en hoe je daar een spoedige behandeling van de zaak kunt afdwingen. Misschien is er ook iets via het civiele recht te bereiken? In Nederland heb je de onrechtmatige daad en wie weet is in Hongarije ook zoiets. Het gedrag van de Hongaarse overheid leidt tot grote schade aan jouw kant, dus zo'n soort actie zou misschien ook denkbaar zijn.

Beni, wellicht is er ook schadevergoeding te vragen voor het nadeel dat jij ondervindt van deze onredelijke termijn.

Als men op no cure no pay basis mag werken in Hongarije, dan zou je (vanwege de financiele positie) kunnen proberen af te spreken dat de advocaat bij het toekennen van een schadevergoeding een deel daarvan krijgt. Moet je wel even heel goed opletten hoe dat verwoord zou worden.

Het vervelende is, dat je nu echt weinig kunt. Je kunt bijvoorbeeld ook niet een uitleveringsprocedure naar Nederland starten, want daarvoor moet er eerst een veroordeling zijn.

Beni, ga niet op het verhaal van 1 advocaat af, maar probeer even bij tenminste 2 mensen na te vragen wat ze voor je zouden kunnen ondernemen. Ik vrees er geen bureaus voor Rechtshulp zijn, maar wie weet ....?

Heb je overigens ook al contact opgenomen met Amnesty International?
En ander ideetje dat me zo door het hoofd schiet: je zou contact kunnen leggen met de plaatselijke Rotary.Daar zit altijd wel een advocaat tussen en wie weet wil die je in het kader van een goede doelen project helpen?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
beni



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 14:14    Onderwerp: hongarije Reageer met quote Naar onder Naar boven

laat ik op de eerste plaats jullie alle bedanken voor het meedenken bij mijn probleem zoveel menseelijkheid heb ik in 6 jaar al niet meer gehad ik al zo vaak aangeklopt bij het consulaat de consul geeft als antwoordt dat mijn problemen niet de zijne zijn het probleem van de advocaat is het geld ik heb simpel niet het geld om wat te doen op dit niveau ik heb ook al alle mogelijke instanties geschreven amnestyrode kruis alle vormen van kerken maar steeds hetzelfde we wensen je veel sterkte en je aanstaande vrouw en kind ook maar helaas kunnen we niks voor je doen ik zal nog eens proberen om met jullie tips aan het werk te gaan maar vrees het ergste
vriendelijke groet beni
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hier in Nederland hoef je je niet voor alle procedures te laten bijstaan door een advocaat. Als dat in Hongarije ook zo is, dan scheelt dat alweer in de kosten.

Nog een ideetje:misschien kun je contact leggen met een universiteit daar of daar een briefje ophangen met de vraag of een van de (gevorderde) studenten je wil adviseren wat je allemaal kunt doen nu. Iets is beter dan niets en wij kunnen alleen maar zeggen wat je in Nederland kunt doen, omdat de kennis over het Hongaarse recht ontbreekt. Maar goed, door wat dingen die hier mogelijk zijn aan te dragen heb je misschien een handvat om het daar na te vragen.

ELSA (de European Law Students' Association) meldt op haar website (www.elsa.org) dat ze speciale aandcht geeft aan de mensenrechten. Ze hebben een afdeling in Hongarije. Ik kan daar op de website de details niet van vinden, maar je kunt er ongetwijfeld achterkomen door te mailen naar het centrale mailadres: elsa@brutele.be

Hou je ons op de hoogte?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2006 22:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan dat ook Hongarije een vorm kent van kosteloze rechtsbijstand in strafzaken? Het is een expliciet vereiste van het EVRM, zie art 6 lid 3 sub c.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 25 sep 2006 7:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wellicht wel, maar je kunt hier tegen het gegeven aanlopen dat Beni daar wellicht niet voor in aanmerking komt. Hij is voor daar een buitenlander en hij heeft nu niet echt een officiele positie...... Ik hoopte het ook al voor hem en het is de moeite waard het uit te zoeken.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds