Master in 1 jaar of... ?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken
Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#16:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006 6:34
    —
Ingeborg schreef:
Haha ja dat weet ik, maar ik zou dat extra jaar ook niet alleen om die stage doen maar meer omdat ik nog heel veel vakken wil volgen die ik leuk en interessant vind en die ik anders niet kan doen. Dus vandaar Wink

Ik vraag me af of je die vakken niet als onderdeel van je permanente educatie kunt doen.

#17:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006 7:08
    —
MiriamvL schreef:
Alleen geen recht op stufi/ lening van IBG, dus met een niet betalende studentstage heb je dan alsnog een probleem... Aanwezigheidsplicht tijdens hoorcolleges in een masterfase is wel heel belachelijk...


Na de 4 jaar krijg je toch automatisch een lening? (zie mijn eerdere bericht hierover)

#18:  Auteur: Nemine contradicente BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006 7:48
    —
als je niet ingeschreven staat als (voltijd) student aan een instelling voor hoger onderwijs heb je geen recht op studiefinanciering.
Dit is natuurlijk vrij eenvoudig op te lossen door je gewoon in te schrijven op je Uni.
Een OV jaarkaart is duurder dan een jaar collegegeld, én je krijgt er een jaar basisbeurs (en mogelijk aanvullende beurs, lening en/of huursubsidie).
Daardoor lijkt het me gen moeilijke keuze.

#19:  Auteur: MiriamvL BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006 8:43
    —
Alleen ben je als voltijd-ingeschrevene niet op alle uni's gerechtigd het avondonderwijs te volgen, wat juist zo handig is als je overdag stage loopt... Ik zou lekker voor dat tweede jaar gaan, lekker boeiend dat jaar lening...

#20:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: di 30 mei 2006 11:47
    —
In Utrecht mag je in elk geval als voltijder wél deeltijdvakken volgen, dus dat is het probleem niet. Toch zou ik ook kiezen voor een jaar langer studeren, omdat je dan ook nog extra vakken kunt volgen en het in 4 jaar afronden van je studie voor werkgevers echt geen pré (meer) is, als je kunt laten zien dat je veel relevante dingen (zoals stage en bestuur) gedaan hebt naast je studie en de vertraging dus niet door 'luiheid' of 'te weinig capaciteiten' is ontstaan heb je m.i. echt wat voor.
Daarnaast is stage gewoon hartstikke goed om je te oriënteren op wat je echt wilt gaan doen, daardoor heb ik bijv ontdekt dat ik absoluut de advocatuur in wil. Overigens doe ik mijn master duaal en dat is natuurlijk helemaal ideaal: ik mag 2 jaar over mijn master doen en krijg ook nog 'sn een vergoeding v.d. uni uit een stipendiumregeling. Smile Helaas worden dat soort trajecten maar zeer sporadisch aangeboden...



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Ga naar pagina Vorige  1, 2  Laat alle berichten zien
Pagina 2 van 2

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl