bewindvoerder en mentor
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: bewindvoerder en mentor Auteur: Victor V BerichtGeplaatst: zo 12 mrt 2006 19:19
    —
Mijn zwager beweert mentor en bewindsvoerder te zijn van mijn comateuze zus. Echter ik heb begrepen dat aanstelling van een mentor en bewindvoerder alleen kan als alle naaste familie-leden daarmee instemmen. Kan het ook met bijv. 1 naast familielid?

#2: Re: bewindvoerder en mentor Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 12 mrt 2006 20:26
    —
Victor V schreef:
Mijn zwager beweert mentor en bewindsvoerder te zijn van mijn comateuze zus. Echter ik heb begrepen dat aanstelling van een mentor en bewindvoerder alleen kan als alle naaste familie-leden daarmee instemmen. Kan het ook met bijv. 1 naast familielid?

Zie artikel 450 en verder van het eerste boek van het Burgerlijk Wetboek. O.a. de echtgenoot kan een mentorschap en bewind verzoeken.

#3: Re: bewindvoerder en mentor Auteur: Victor V BerichtGeplaatst: zo 12 mrt 2006 21:48
    —
StevenK schreef:

Zie artikel 450 en verder van het eerste boek van het Burgerlijk Wetboek. O.a. de echtgenoot kan een mentorschap en bewind verzoeken.

dat was bekend maar kan hij dat ook zonder medeweten van naaste familieleden?

#4: Re: bewindvoerder en mentor Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 12 mrt 2006 22:13
    —
Victor V schreef:
StevenK schreef:

Zie artikel 450 en verder van het eerste boek van het Burgerlijk Wetboek. O.a. de echtgenoot kan een mentorschap en bewind verzoeken.

dat was bekend maar kan hij dat ook zonder medeweten van naaste familieleden?

Waarom zou dat niet kunnen ? Het staat toch duidelijk in de wet wie een verzoek in mag dienen ? Daar staat geen 'je moet het eerst vriendelijk aan de rest van de familie vragen' bepaling bij.

#5:  Auteur: tikSimone BerichtGeplaatst: zo 12 mrt 2006 22:34
    —
Quote:
Daar staat geen 'je moet het eerst vriendelijk aan de rest van de familie vragen' bepaling bij.
Valt dat niet onder het ongeschreven recht? Wink

#6:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 12 mrt 2006 22:55
    —
tikSimone schreef:
Quote:
Daar staat geen 'je moet het eerst vriendelijk aan de rest van de familie vragen' bepaling bij.
Valt dat niet onder het ongeschreven recht? Wink

Mores != recht.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl