Borg Essent
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: Borg Essent Auteur: paultjuh1980 BerichtGeplaatst: ma 12 dec 2005 16:36
    —
Hallo,

Ik heb bij Essent enkele maanden een achterstand gehad en die heb ik nu betaald. Nu krijg ik te horen dat per januari alsnog het contract wordt beeindigd en dat ik dan een nieuw contract moet aangaan waarbij ik een borg bedrag moet betalen van 500 euro.

Mag dit?? Tenslotte kan gas en electriciteit niet niet kapot gemaakt worden als een fiets of een auto en ten tweede lijkt het mij dat dit een levenbehoefte is en dat je daar geen borg op kan zetten.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 13 dec 2005 1:47
    —
Alsnog beëindigen, dwz ná je betaling (inclusief alle inningskosten?) kan denk ik niet. Het kan anders zijn als ze dit al hadden aangekondigd voordat je betaalde.

Afsluiten kan. Hier doet zelfs de waterleiding er niet moeilijk over om de kraan dicht te draaien als bij verkoop van het huis iets misgaat bij het overnemen van het abonnement (voor mijn gevoel wel zwaar fout, na slechts 1 waarschuwing die nooit gezien is).

#3: Afsluiten Auteur: MiRacle BerichtGeplaatst: vr 23 dec 2005 12:48
    —
De borg garandeert dat je kunt betalen. Ze zullen anders de overeenkomt willen ontbinden wegens wanprestatie. Waarschijnlijk staat dit ook wel in de Algemene Voorwaarden vermeld.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl