Na 15 jaar reparatie 'pensioengat'
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Na 15 jaar reparatie 'pensioengat' Auteur: Jeroen1967 BerichtGeplaatst: za 05 nov 2022 11:47
    —
Een hele vergezochte... Rond 2007 had ik een langlopende discussie (al enkele jaren) over mijn salaris. Uiteindelijk ben ik tegen alle bedrijfsregels in in een hogere functieschaal gezet plus een forse verhoging (+10%) waarmee ik toen ongeveer (!) op hetzelfde niveau kwam als vergelijkbare werknemers. Een duidelijke aanwijzing dat ik gewoon gelijk had.

Die salarisverhoging vond 2 maanden plaats nadat ons pensioenfonds overging van eindloon naar middelloon, had ik dus 2 maanden eerder de verhoging gehad waar ik feitelijk al jaren recht op had, dan had dat fors gescheeld in mijn pensioen. De opbouw was toen nog royaal (boven 2%), maar brokkelt de laatste jaren gestaag af. De periode tot 2007 wordt dus steeds belangrijker voor mijn totale pensioen, en het gat ontstaan door boven beschreven gebeurtenis heeft een steeds grotere invloed. Ik heb dit rond 2007 wel aangekaart (geen bewijs, alles mondeling), maar er viel niet over te spreken dat de salarisverhoging eerder inging om het pensioengat te voorkomen.

Wat zijn mijn opties/kansen om nu nog naar de werkgever te stappen en om een bijstorting in mijn pensioen te vragen, danwel gerechtelijk af te dwingen?

#2: Re: Na 15 jaar reparatie 'pensioengat' Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 13 nov 2022 18:23
    —
Jeroen1967 schreef:
Wat zijn mijn opties/kansen om nu nog naar de werkgever te stappen en om een bijstorting in mijn pensioen te vragen, danwel gerechtelijk af te dwingen?

De kans lijkt mij bijzonder klein.

Als je salaris indertijd met terugwerkende kracht zou zijn aangepast, of als er toen een afspraak zou zijn gemaakt over je pensioenrechten, dan had je wellicht een punt. Maar dat is zoals je zelf aangeeft niet gebeurd.

Alle aanspraken over een onrechtmatige behandeling vóór 2007 zijn nu verjaard (tenzij je gestuit hebt, daar lijkt het niet op), nog afgezien van de vraag of er daadwerkelijk sprake was van onrechtmatigheid.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl