Beslistermijn bezwaarprocedure
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Beslistermijn bezwaarprocedure Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: ma 18 jul 2022 11:57
    —
Bestuursorgaan geeft bij de ontvangstbevestiging aan dat er een commissie (7:13 Awb) zal worden ingeschakeld en de beslistermijn daarmee 12 weken is. Hangende de procedure, waarbij ook een aanvraag VoVo is ingediend en toegekend, wordt de behandeling door de commissie afgeblazen. M.i gaat de beslistermijn nu terug naar 6 weken, of zie ik het fout?

Hoor graag jullie standpunt.

#2:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: do 21 jul 2022 11:10
    —
Snap dat het een lastige vraag is, kan er zo 123 in de jurisprudentie ook niets over vinden.

#3: Re: Beslistermijn bezwaarprocedure Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 24 jul 2022 20:51
    —
RB_1969 schreef:
Bestuursorgaan geeft bij de ontvangstbevestiging aan dat er een commissie (7:13 Awb) zal worden ingeschakeld en de beslistermijn daarmee 12 weken is. Hangende de procedure, waarbij ook een aanvraag VoVo is ingediend en toegekend, wordt de behandeling door de commissie afgeblazen. M.i gaat de beslistermijn nu terug naar 6 weken, of zie ik het fout?

Dat lijkt mij ook.

Maar het het "uitstellen" van een reeds ingestelde adviescommissie vind ik wel een merkwaardige en twijfelachtige stap.

#4:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: di 26 jul 2022 11:21
    —
BO heeft in de vovo procedure al erkend dat het bestreden besluit onzorgvuldig, ondeugdelijk gemotiveerd en in strijd met de (eigen)richtlijnen tot stand is gekomen. Dan heeft die commissie niet zoveel zin meer ..... het wordt een gegrond bezwaar. Alleen denk ik niet dat ze van het horen "an sich" af kunnen zien, omdat er een derde belanghebbende is, het gaat om een omgevingsvergunning.

Ze zijn inmiddels in gebreke gesteld en dan zien we daarna wel verder hoe het BO over de beslistermijn denkt, ik krijg nu geen duidelijk antwoord van ze. Dan vechten we prematuur of niet prematuur wel uit na de beslissing als er een dwangsom aan de orde zou zijn.

#5:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: wo 27 jul 2022 15:50
    —
Situatie is gewijzigd en adviescommissie is niet "buiten spel". BO denkt dat de instemming met opschorting van een beslistermijn - in verband met het drie weken verplaatsen van een hoorzitting (die tussentijds door het BO weer wordt afgeblazen) - bij de beslistermijn opgeteld mag worden.

Mijn mening is dat die opschorting dan niet meer van toepassing is en de oorspronkelijke beslistermijn gehandhaafd dient te worden. De reden voor het instemmen met opschorting is komen te vervallen.



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl