Zwart werker niet uitbetalen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Zwart werker niet uitbetalen Auteur: Doodle BerichtGeplaatst: za 26 sep 2020 14:17
    —
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik heb een maand geleden iemand zwart een schutting en poort laten maken. (heel stom...daar ben ik inmiddels achter) ik zou deze meneer in 2 delen betalen. Hij deed er in eerste instantie al een hele maand over ipv de afgesproken 2 dagen waar hij in eerste instantie zei het af te hebben. Maar op het einde bleek dat hij de schutting en poort heel erg slecht in elkaar heeft gezet.
Dit heb ik tegen hem gezegd, hem 2 keer de kans geboden om alsnog de schutting en poort af te komen maken onder duidelijke afspraken en dat hij dan alsnog zijn 2e helft van het geld zou krijgen. Hij wilde hierover niet in discussie en wilde gewoon zijn geld anders zou hij een advocaat onder de arm nemen.. Ik gaf hem nogmaals de laatste kans dat hij de schutting af kon komen maken en dan al zijn geld zou krijgen maar hier reageerde hij niet op waarop ik hem na een week kenbaar maakte dat ik geen contact meer met hem wilde, en als hij dat wel wilde, hij alsnog met zijn advocaat mocht komen.

Daarop kreeg ik een aantal dagen later (er was inmiddels 1,5 week verstreken) ineens wel bericht dat hij TOCH de schutting af wilde komen maken en anders alsnog met een advocaat zou komen.

Mijn vraag is, ben ik hem nu verplicht het alsnog af te laten maken? En heeft hij uberhaubt kans van slagen met een advocaat erbij?

Ik wil hem eigenlijk geen kans meer geven omdat het inmiddels al een maand geleden is dat hij alles netjes af had moeten hebben. Maar wat er nu staat is gewoon echt niet oke. En ik had hem al zoveel kansen gegeven om het af te komen maken.

Wat denken jullie?

#2:  Auteur: jpst BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2020 8:11
    —
Uitgangspunt is dat je iemand de kans moet geven zijn rotzooi te herstellen. Dat voelt natuurlijk niet altijd fijn als het vertrouwen inmiddels weg is.

Je zult iemand dus eerst moeten uitleggen wat er niet goed is en dan termijnen stellen voor nakoming. Pas daarna is er de optie om er mee te kappen (en op zijn kosten herstel door een derde te laten doen en dat bv te verrekenen met wat er nog betaald had moeten worden).

Wat betreft een advocaat, mag ik even lachen? Haha. 2 dagen zwart werken.... Zonder de exacte bedragen daarvan te weten, kost een briefje van een advocaat je op basis van uurtarief waarschijnlijk al meer dan waar we het hier over hebben.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl