Bezwaarbrief namens buren zonder toestemming
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Bezwaarbrief namens buren zonder toestemming Auteur: ralphnieuwboer BerichtGeplaatst: di 02 jul 2019 22:03
    —
Goedendag,

Ik heb een vraag of het toegestaan is zonder vooraf toestemming gegeven te hebben uit naam van anderen bezwaar te maken? In mijn straat is een issue aan de hand, een dubbele woning welke eigendom is van een organisatie voor mensen met een beperking wordt verkocht. Buren zijn bezorgd dat er bij verkoop in huidige staat er wederom een groepbewoning gaat plaatsvinden. En hier overlast van gaat komen.

Vandaag vond ik een briefje in de brievenbus waarin wordt gesteld dat er uit naam van alle buren een bezwaarschrift wordt verstuurd waarin wordt aangegeven dat verkoop van de dubbele woning niet wordt gewaardeerd. Er wordt aangegeven dat men het kenbaar moet maken als men NIET wil dat dit uit zijn/haar naam wordt gedaan. Hoe zit dit juridisch? Mag men zonder mijn toestemming uit mijn naam bezwaar maken?

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: wo 03 jul 2019 23:48
    —
De eerste vraag is wat hier precies wordt bedoeld met het maken van "bezwaar" tegen de verkoop van een woning. De eigenaar van een woning mag zelf weten aan wie hij zijn woning verkoopt. De buren hebben daar niets over te zeggen. Je kunt dus wel "bezwaar maken" door op een stuk papier te schrijven dat je bezwaar maakt, maar dat heeft verder geen juridische betekenis.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl