Finale kwijting in vaststellingsovereenkomst
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Finale kwijting in vaststellingsovereenkomst Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 7:48
    —
In de vaststellingsovereenkomst (VSO) is een artikel opgenomen over finale kwijting. Deze finale kwijting ziet op alle vorderingen die niet in de VSO zijn opgenomen. Nu is na het ondertekenen van de VSO een extra vergoeding toegezegd (voor een aantal extra werkzaamheden tot einde dienstverband). Kan de finale kwijting clausule ook zien op deze later overeengekomen vergoeding en moet dit schriftelijk vastgelegd worden (dat dat niet zo is)?

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 8:59
    —
Dit is niet goed te beoordelen zonder de inhoud van de vaststellingsovereenkomst te kennen.
Maar om enig risico te vermijden is het wijs om dit goed vast te leggen inclusief ondertekening door beide partijen.

#3:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 9:06
    —
Tussen Partijen is alles besproken en uitonderhandeld. Er zijn geen verdere onderwerpen die Partijen, al dan niet in de onderhandelingen naar voren gebracht door een van hen, buiten deze Overeenkomst wensen te laten. Eén en ander betekent dat Partijen verklaren, ter zake van de (collectieve) arbeidsovereenkomst, de beëindiging daarvan en anderszins, niets meer van elkaar te vorderen te hebben en elkaar, na afhandeling van alle zaken als vastgelegd in deze Overeenkomst, elkaar over en weer finale kwijting verlenen.

#4:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 9:08
    —
Er staat dat het niet alleen het einde van het dienstverband (en wat daar mee te maken heeft) betreft.
Daarom moet het zeker worden vastgelegd.

#5:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 9:16
    —
Hartelijk dank, ik ga dit even mooi formuleren.

Een nieuwe VSO is in dit geval geen optie, ivm een onoverbrugbare standplaatswijziging.

#6:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 20:33
    —
In een latere overeenkomst kun je natuurlijk weer afwijken van de eerdere (voor zover dat noodzakelijk is). Maar het lijkt me inderdaad verstandig om dat dan wel duidelijk op papier te zetten.

#7:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 20:39
    —
Maar ik denk niet dat een finale kwijting kan zien op vorderingen uit een afspraak die na de ondertekening van de vaststellingsovereenkomst is gemaakt.

#8:  Auteur: RB_1969 BerichtGeplaatst: di 12 jun 2018 22:07
    —
Dat idee had ik ook, maar het leek mij in dit geval (het gaat om mijn vrouw en haar gemoedstoestand) beter dit even 100% uit te sluiten.

Gesteld dat op de extra overeengekomen vergoeding de VSO niet van toepassing is en (voor de volledigheid) artikel x en y (i.c. de artikelen die zien op vergoedingen en finale kwijting) geen werking hebben. Daarnaast nog eens de garantstelling voor betaling opgenomen.

(is binnen 10 minuten ondertekend)



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl