Product via internet besteld. Niet geleverd. Wel aanmaningen
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Product via internet besteld. Niet geleverd. Wel aanmaningen Auteur: eriktheman BerichtGeplaatst: ma 26 feb 2018 20:54
    —
Ik heb via een webshop een product besteld maar niet gekregen. Ze dreigen met een incassobureau. Ook heb ik meerdere aanmaningen gekregen. Ik heb het product nooit gekregen. 20 keer gebeld. Geen reactie. Ik kreeg een brief dat ik binnen 5 dagen . wat moet ik doen?

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: wo 28 feb 2018 13:01
    —
Niet bellen maar schrijven.

#3:  Auteur: Legalblond BerichtGeplaatst: za 03 mrt 2018 19:41
    —
Je zou ook kunnen opschorten. Ik neem aan dat je wel een email-addres van de wederpartij hebt of kunt vinden. Doe dit dus wel schriftelijk of in ieder geval via de mail, zodat je later kunt aantonen dat je hebt opgeschort.
Maar als ik eerlijk ben, denk ik niet dat ze verder zullen gaan dan dreigen met incasso en rechterlijke procedures. Dit komt erg vaak voor in de praktijk.

#4:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: ma 05 mrt 2018 16:54
    —
Zolang die webshop niet kan bewijzen dat het product ook daadwerkelijk is aangekomen (Dus een aangetekend pakket met jouw handtekening, of dat ze het persoonlijk hebben afgeleverd (met een handtekening of anderszins bewijs), hebben ze geen poot om op te staan.

Voor jouw is het wat lastiger bewijzen dat je het niet gehad hebt. Het kan ook verduisterd zijn door je buren bijvoorbeeld.

Maargoed, jij besteld en wederpartij moet leveren dus die draagt de bewijslast van levering.

Je zult daar echter wel goed over moeten communiceren. Een 'geen gehoor' telefoontje 20x plegen is niet echt een goed argument dat je er 'alles' aan gedaan zou hebben.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl