Eigendom revindiceren
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Eigendom revindiceren Auteur: Caverie BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2017 9:46
    —
Beste mede-juristen,

Ik ben door een kennis benaderd om haar te helpen met de situatie waarin zij momenteel verkeert. Haar spullen werden voor haar gehouden door een familielid die zelf niet meer in haar eigen huis woont (waar de spullen van mijn kennis nog wel steeds zijn geborgen). Nu mijn kennis de spullen wil terugkrijgen weigert een ánder familielid haar de toegang en verschaffing tot haar spullen en weigert deze dus aan mijn kennis terug te geven. Ze heeft wel de toestemming van het familielid die de spullen voor haar in beginsel heeft gehouden, om de spullen weer in haar bezit te nemen.

Nu heeft ze mij om hulp en advies gevraagd, en ik denk dat haar eigendom terugvorderen (op grond van revindicatie, art. 5:2 BW) de juiste oplossing is. Zijn er ergens krachtige voorbeeldbrieven die op dit juridisch onderwerp terugzien (eigendom op eisen)? Ik kon na een uurtje zoeken namelijk geen passende (voorbeeld)brieven vinden.

Zit ik met het onderwerp "eigendom op eisen middels revindicatie, art. 5:2 BW" bij de goede oplossing voor dit vraagstuk? En zo ja, kennen jullie websites/platformen waar goede voorbeeldbrieven over dit onderwerp te vinden zijn? Dit mogen ook speciale (betaalde) platformen voor juristen zijn. Via mijn Tilburg University-account heb ik namelijk tot de meeste platformen gewoon toegang.

Alvast bedankt voor jullie hulp!



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl