Bezwaar maken tegen boete?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Bezwaar maken tegen boete? Auteur: Pluto501 BerichtGeplaatst: zo 24 sep 2017 19:21
    —
Beste,

Vorige week is het volgende voorgevallen:

Na een borrel op de universiteit kwamen we thuis met een stel vrienden met wat lawaai en onrust waarna een van onze buurtbewoners de politie gebeld heeft (rond 21:00). Toen wij van huis vertrokken om iets te gaan eten kwam deze net aangereden en constateerde ze dat we door rood liepen. We werden staanden gehouden en moesten allemaal onze identiteitskaart inleveren, waarna we een waarschuwing kregen voor geluidsoverlast op het adres waar de melding op gemaakt was. Hij begon onze gegevens te noteren en vermeldde daarna pas dat we ook nog een proces verbaal kregen voor door rood lopen, ondanks dat we daarvoor al gevraagd hadden waarom hij onze ID's noteerde. Hierop antwoordde hij: "Die sturen we op naar Syrië voor dubbele paspoorten".

Nu zegt een vriend van me dat we bezwaar moeten maken tegen de boete omdat de agent verkeerd gehandeld heeft, volgens hem: ons staande houden voor geluidsoverlast en daarna pas vermelden dat we een proces verbaal krijgen. Zelf ben ik er niet van overtuigd dat we kans maken omdat het volgens mij niet zo veel uit maakt in welke volgorde dat uitgelegd wordt, en hetgeen waar we de boete voor krijgen wel daadwerkelijk gebeurd is.

Ik zou graag willen weten wat jullie hier over denken/weten!

Met vriendelijke groet



Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl