wet normalisering rechtspositie ambtenaren: korter contract
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: wet normalisering rechtspositie ambtenaren: korter contract Auteur: AvanBuren BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 14:42
    —
Hoi allemaal,

Ik heb een baan gekregen bij de rijksoverheid. Het gaat om een tijdelijk contract. Normalitier krijg je een tijdelijk contract voor 3 a 4 jaar bij deze overheidsorganisatie.

Nu heeft de personeelsdirectie mij medegeeld dat ik een tijdelijk contract krijg tot de inwerkingstreding WNRA. Ik krijg nu dus (maar) een contract van 2 jaar en 2 maanden. Mogelijk krijg ik daarna een nieuw contract. Ik word nu dus eigenlijk benadeeld voor een flink aantal maanden.

Hoe kan dit het beste aankaarten? Heb ik een onderhandelingspositie?

#2:  Auteur: Vermeulen_J BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 15:09
    —
Van waaruit ontleen je het recht te hebben op een tijdelijk contract van 3-4 jaar, anders dan dat het 'normaliter' zo zou zijn?

#3:  Auteur: AvanBuren BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 16:19
    —
Hoi!

Ik heb natuurlijk nergens 'recht' op. Maar ik vergelijk mijn situatie met die van mensen in soortgelijke situaties. Collega's die, recentelijk, voor de aanname van de wet in dienst zijn gekomen, hebben een 3 of 4 jarig contract gekregen dat in 2020 wordt omgezet. Ik kom daarna en krijg een contract tot 2020 en een mogelijke belofte.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om nu alvast te bedingen dat ik contract krijg tot 2020 en dan vanaf dan een tijdelijk contract van 1 jaar en 10 maand.

Ik vind het krom dat de wrna wordt gebruikt om kortere tijdelijke contracten te bedingen.

#4:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2017 23:11
    —
AvanBuren schreef:
Collega's die, recentelijk, voor de aanname van de wet in dienst zijn gekomen, hebben een 3 of 4 jarig contract gekregen dat in 2020 wordt omgezet.

Maar nu is de wet aangenomen, dus is het redelijk om op de inwerkingtreding ervan te anticiperen. Van ongelijke behandeling van gelijke gevallen is geen sprake.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl