Verzoek tot deelname scriptieonderzoek
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: Verzoek tot deelname scriptieonderzoek Auteur: Massimiliano BerichtGeplaatst: zo 04 jun 2017 20:47
    —
Beste leden van het Rechtenforum,

Voor een scriptieonderzoek naar rechterlijke beslissingen onder onzekerheid hebben wij (ik en vier groepsleden) rechtenstudenten nodig die een leuk online spelletje willen spelen. Na een enorme zoektocht komen wij alsnog erg veel respondenten te kort. Wij vroegen ons af of jullie ons zouden kunnen helpen door het spelletje te spelen.

Ik zal een en ander even toelichten. Mijn naam is Massimiliano en ik ben een derdejaarsstudent van zowel Criminologie als Rechtsgeleerdheid. Met vijf andere groepsleden onderzoeken wij welke factoren van invloed zijn op de (on)zekerheid over het veroordelen van de verdachte. Het liefst zouden we rechters hebben die het onderzoek afleggen, maar vanwege de ontoegankelijkheid van deze doelgroep hebben we ons ook gericht op potentiële rechters: rechtenstudenten.

Na het persoonlijk aanspreken, het versturen van persoonlijke berichten via Blackboard en het plaatsen van uitnodigingen in Facebookgroepen van Rechtsgeleerdheid in heel Nederland hebben ongeveer 40 rechtenstudenten het spel gespeeld. Volgens onze begeleider moeten we er eigenlijk 300 hebben... Vanwege onder andere gebrek aan tijd hebben van de 120 benaderde rechters alsnog 15 rechters meegedaan, maar ook dat is volgens onze begeleider veel te weinig. Hebben je toevallig tips om meer respons te kunnen krijgen? Kennen jullie misschien strafrechters(-plaatsvervanger) die we kunnen benaderen ?

Link naar het onderzoek voor rechtenstudenten: http://sandywilcke.nl/onderzoek/onderzoek6/index.html#/

We zouden jullie enorm dankbaar zijn voor jullie hulp. Alvast bedankt voor jullie tijd en aandacht.



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl