Deeltijd rechten en nieuwe regeling DUO.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: Deeltijd rechten en nieuwe regeling DUO. Auteur: Jeroen19851985 BerichtGeplaatst: do 04 mei 2017 10:19
    —
Goedendag,

Ik lees al een tijdje mee en heb een vraag voor de kenners hier.

Ik heb een afgeronde financiële wo studie. Nu werk ik in een totaal andere sector omdat het werk dat aansluit bij mijn studie mij totaal niet bleek te liggen. Tijdens mijn stages is mijn interesse voor het recht steeds groter geworden.

Nu las ik op de site van DUO dat het mogelijk is om per juni 2017 een leven lang leren krediet aan te vragen voor mensen die niet in aanmerking komen voor een reguliere stufi. Ik ben namelijk 32. Ik heb hier wel oren na. Nu kan ik enkel deeltijd en het liefst op afstand studeren ivm mijn werk. Mijn voorkeur gaat uit naar de OU en ik twijfel nu tussen hbo en wo rechten. Bij hbo recht is het noodzakelijk dat je een aantal uren in een jurdidische omgeving werkt.

Mijn vragen: is het haalbaar om een (onbetaalde) stage te vinden als 32 jarige hbo rechten student aan de ou? Is het verschil qua niveau hbo/ wo erg groot? Mijn wo studie accountancy moest ik enorm aan trekken en ik probeer een beetje in te schatten waar ik hbo versus wo rechten moet plaatsen.

#2:  Auteur: 1e_jaars_fiscaal_recht BerichtGeplaatst: vr 11 aug 2017 19:14
    —
Ligt er een beetje aan hoe graag je het wilt.

Iemand zat bij ons en had een 9,2 HBO voor bestuursrecht, deed hetzelfde tentamen voor hetzelfde vak op de uni en had een 5,5 met veel leren en bijles. Veel ook die ermee kappen. Je zult in jezelf moeten investeren en niet onderschatten, maar als je je best doet is het te doen. OU is simpeler dan reguliere unies je hebt al snel een 6 als je de oefententamens stampt. Dat lukt bij een UvT of een Erasmus niet.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl