Aannemer wil niet opleveren?
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Civiel recht

#1: Aannemer wil niet opleveren? Auteur: abel008 BerichtGeplaatst: ma 13 mrt 2017 20:06
    —
Ik ben nieuw hier op het forum, en ik wil graag een vraag stellen. In verband met een opdracht waar ik mee bezig ben voor mijn opleiding loop ik tegen de volgende casus aan. Ik kan geen enkel aanknopingspunt vinden in het recht, ik ben blijkbaar onvoldoende op de hoogte.

Een aannemer weigert om een woning op te leveren nadat hij de verbouwing heeft uitgevoerd omdat hij niet alle termijnen (betalingen) heeft ontvangen. Mag hij weigeren op te leveren?

Ik begrijp dat hij o.b.v. retentierecht de woning onder zich kan houden, maar de vraag is dus iets venijniger: mag hij weigeren op te leveren omdat er, kortgezegd, niet betaald is?

Welk wetsartikel of rechtsregel is in deze situatie van toepassing? Dan kan ik verder met een analyse...

#2:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: ma 13 mrt 2017 22:40
    —
Aanneming van werk is een aparte titel in Boek 7. Verder moet je kijken bij de opschortingsrechten in Boek 6.

#3:  Auteur: abel008 BerichtGeplaatst: wo 15 mrt 2017 15:31
    —
Regin schreef:
Aanneming van werk is een aparte titel in Boek 7. Verder moet je kijken bij de opschortingsrechten in Boek 6.


Bedankt! Ik ben inmiddels inderdaad bezig met de opschortingsrechten, de aannemer geeft 'het goed', de woning die hij onder zich heeft op grond van (titel) de aannemersovereenkomst. Dank.



Rechtenforum.nl -> Civiel recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl