Gewoon een vraag, over verhuurder die woning verkocht.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

#1: Gewoon een vraag, over verhuurder die woning verkocht. Auteur: CreeperNL BerichtGeplaatst: zo 12 mrt 2017 22:01
    —
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag, nadat ik in geschil ben gekomen met mijn nieuwe verhuurder, dat nu inmiddels is opgelost!

Verhaal in het kort:
Ik huurde eerst mijn woning via een woningbouw Vereniging.
Deze moest, zo vertelde ze ons een aantal woningen in de verkoop gaan zetten om zo met dat geld, het onderhoud voor de komende jaren van hun andere huizen te kunnen bekostigen...

Nu is mijn huurwoning, al langer tijd geleden verkocht aan een Makelaar.
Deze heeft het huis voor 1 ton gekocht. bij verkoop word de prijs bijna 3 ton.
Mooie win win situatie uiteraard voor de koper/makelaar.

Nu kreeg ik in het begin stadium een brief, met daarin het verhaal van verkoop, het waarom en hoe dit zou gaan verlopen. ik zou daar als huurder niets van mee krijgen, enkel dat mijn aanspreek punt en betalingen zouden veranderen van naam. ook stond er in dat er juridisch niks zou veranderen en alles het zelfde zou blijven.

Nu is mijn vraag:
Kan ik, mits ik dat zou willen natuurlijk gewoon nog woningruil kunnen doen met een ander? ben erg benieuwd, of dit nu nog kan. nu mijn woning bij verlaten van de woning een koophuis word. dit is natuurlijk niet het geval wanneer ik hem "Ruil"

Iemand een idee? of beter nog ervaring hier mee?
Nooit zo iets mee gemaakt, maar wel voor mij een vraag die belangrijk is. niet dat ik weg wil, maar stel dat!

Alvast bedankt!

#2:  Auteur: UwJurist.nl BerichtGeplaatst: ma 13 mrt 2017 9:51
    —
Daar zal de nieuwe verhuurder zeer waarschijnlijk niet aan mee werken. Dat hoeft hij in ieder geval niet.

#3:  Auteur: CreeperNL BerichtGeplaatst: di 21 mrt 2017 17:27
    —
Duidelijk!
Dank u wel.



Rechtenforum.nl -> Rechtshulp

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl