Kinderrechten
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Kinderrechten Auteur: eriktheman BerichtGeplaatst: wo 08 feb 2017 12:35
    —
is het zo dat de Nl overheid verantwoordelijk is voor een kind dat hier asiel heeft aangevraagd (ook als het afgewezen is)? Dus met andere woorden dat de IND niet kan zeggen dat een ander overheid daar verantwoordelijk voor is, of dat de verantwoordelijkheid bij de ouder(s) ligt?


het betreft hier een jong meisje met haar moeder die mss terug moeten naar Afghanistan.

#2:  Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017 2:25
    —
Ik weet niet wat je met "verantwoordelijk" bedoelt. Het is nogal een brede term.

Ik ben geen expert in migratierecht, maar een kind heeft zeker niet automatisch een verblijfsrecht. Maar het is niet duidelijk waar je precies heen wilt met je vraag (of het kind in Nederland mag blijven?).

#3:  Auteur: eriktheman BerichtGeplaatst: do 09 feb 2017 15:38
    —
bona fides schreef:
Ik weet niet wat je met "verantwoordelijk" bedoelt. Het is nogal een brede term.

Ik ben geen expert in migratierecht, maar een kind heeft zeker niet automatisch een verblijfsrecht. Maar het is niet duidelijk waar je precies heen wilt met je vraag (of het kind in Nederland mag blijven?).


Ja, klopt! Of het kind in NL mag blijven. Het kind is een jong meisje en loopt in principe gevaar in afghanistan. Moeder is gescheiden en vind nooit werk.

Ze hebben mij gevraagd om een juridisch advies te schrijven. Ik ben info aan het zoeken mbt iVRK en dergelijke.

#4:  Auteur: Regin BerichtGeplaatst: vr 10 feb 2017 10:15
    —
Het lijkt mij onverantwoord om (kennelijk) zonder kennis van zaken juridisch advies te geven over zo een wezenlijke kwestie. Wellicht kan je contact zoeken met een ervaren asieladvocaat. Voor zover ik weet is het asiel- en migratierecht niet eenvoudig te doorgronden.



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl