Overstappen na de bachelorfase
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: Overstappen na de bachelorfase Auteur: Lars142 BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005 13:46
    —
Ik studeer nu Nederlands Recht aan de Universiteit van Maastricht. Maar na het afronden van mijn bachelor wil ik misschien Notarieel Recht gaan studeren, alleen wordt dit in Maastricht niet aangeboden.

Zou je dan gewoon met een bachelor Nederlands Recht over kunnen stappen naar bijv Amsterdam om daar de Master Notarieel Recht te gaan doen? Of gaat dit niet zomaar?

Of kan ik wel nadat ik mijn Master Nederlands Recht heb gehaald overstappen naar A'dam / Nijmegen voor de master Notarieel Recht?

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Alvast bedankt

#2: Re: Vraagje ivm Master Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005 14:01
    —
Lars142 schreef:
Ik studeer nu Nederlands Recht aan de Universiteit van Maastricht. Maar na het afronden van mijn bachelor wil ik misschien Notarieel Recht gaan studeren, alleen wordt dit in Maastricht niet aangeboden.

Zou je dan gewoon met een bachelor Nederlands Recht over kunnen stappen naar bijv Amsterdam om daar de Master Notarieel Recht te gaan doen? Of gaat dit niet zomaar?

Of kan ik wel nadat ik mijn Master Nederlands Recht heb gehaald overstappen naar A'dam / Nijmegen voor de master Notarieel Recht?

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Alvast bedankt

Er gelden afaik bijzondere toelatingseisen en je kunt dus het beste zorgen dat je in het 3e jaar van bachelor je deficiënties wegwerkt.

#3:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 15:28
    —
Even een oud topic leven inblazen. Wink

Zijn er hier toevallig meer mensen die ervaring hebben met overstappen na de bachelor?

Zelf ben ik dit kersverse semester gestart in Tilburg, terwijl ik mijn bachelor in Utrecht gedaan heb.
Mijn ervaring is dat er niet zo heel moeilijk gedaan werd over deficiënties e.d. Ik heb een BA Ned. Recht gedaan en voor mijn huidige master (Sociaal Recht) moest je met zo'n algemene BA 'iets' gedaan hebben op het gebied van Arbeidsrecht. Nu bleek dat ik meer arbeidsrecht (profileringsvak, bachelorscriptie op dat gebied en in het vak Recht en Gender) gehad heb dan de meeste Tilburgers die ik sprak...

't Is wel even wennen allemaal, je hebt natuurlijk geen eerstejaarsvoorlichtingsrondje over de campus of een introductie o.i.d, dus je moet veel zelf uitzoeken - waar zit die collegezaal, welke elektronische leeromgeving wordt hier gebruikt, etc. Nu ja, zoals mijn vroegere hospita zou zeggen: "Je hebt een gezonde Hollandse mond, dus vragen maar." Smile

#4:  Auteur: cognition BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 1:26
    —
Hallo,

Ik doe nu mijn eerste jaar bij de OU, maar ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik de Masters het liefst aan de RUG doe. Kan iemand me vertellen of er dingen zijn waar ik nu al op zou moeten letten, zodat ik later niet nog eens denk: "Verdorie, had ik dat maar in mijn eerste of tweede jaar geweten".

bedankt alvast

#5:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 8:33
    —
cognition schreef:
Hallo,

Ik doe nu mijn eerste jaar bij de OU, maar ik weet eigenlijk nu al zeker dat ik de Masters het liefst aan de RUG doe. Kan iemand me vertellen of er dingen zijn waar ik nu al op zou moeten letten, zodat ik later niet nog eens denk: "Verdorie, had ik dat maar in mijn eerste of tweede jaar geweten".

bedankt alvast

Daarover zou je eens contact op moeten nemen met Hendrik Gommer; hij is bezig (of gaat daar binnenkort mee beginnen) met een promotieonderzoek aan de RUG en heeft overwogen om na de bachelor over te stappen maar uiteindelijk heeft hij toch ook zijn master aan de OU gedaan.

#6:  Auteur: cognition BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 9:40
    —
Bedankt voor de Tip, maar ik lijk geen Hendrik Gommer te kunnen vinden: niet op Studienet van de OU en ook niet via Google. Heb je enig idee in welke richting ik zou moeten zoeken.

Alvast bedankt..

#7:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2006 9:54
    —
cognition schreef:
Bedankt voor de Tip, maar ik lijk geen Hendrik Gommer te kunnen vinden: niet op Studienet van de OU en ook niet via Google. Heb je enig idee in welke richting ik zou moeten zoeken.

Alvast bedankt..

Zie PM



Rechtenforum.nl -> Juridische masters

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl