Overstappen na de bachelorfase
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Juridische masters

#1: Overstappen na de bachelorfase Auteur: Lars142 BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005 13:46
    —
Ik studeer nu Nederlands Recht aan de Universiteit van Maastricht. Maar na het afronden van mijn bachelor wil ik misschien Notarieel Recht gaan studeren, alleen wordt dit in Maastricht niet aangeboden.

Zou je dan gewoon met een bachelor Nederlands Recht over kunnen stappen naar bijv Amsterdam om daar de Master Notarieel Recht te gaan doen? Of gaat dit niet zomaar?

Of kan ik wel nadat ik mijn Master Nederlands Recht heb gehaald overstappen naar A'dam / Nijmegen voor de master Notarieel Recht?

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Alvast bedankt

#2: Re: Vraagje ivm Master Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: do 29 sep 2005 14:01
    —
Lars142 schreef:
Ik studeer nu Nederlands Recht aan de Universiteit van Maastricht. Maar na het afronden van mijn bachelor wil ik misschien Notarieel Recht gaan studeren, alleen wordt dit in Maastricht niet aangeboden.

Zou je dan gewoon met een bachelor Nederlands Recht over kunnen stappen naar bijv Amsterdam om daar de Master Notarieel Recht te gaan doen? Of gaat dit niet zomaar?

Of kan ik wel nadat ik mijn Master Nederlands Recht heb gehaald overstappen naar A'dam / Nijmegen voor de master Notarieel Recht?

Wie kan mij duidelijkheid verschaffen?

Alvast bedankt

Er gelden afaik bijzondere toelatingseisen en je kunt dus het beste zorgen dat je in het 3e jaar van bachelor je deficiënties wegwerkt.

#3:  Auteur: LeChat BerichtGeplaatst: do 02 feb 2006 15:28
    —
Even een oud topic leven inblazen. Wink

Zijn er hier toevallig meer mensen die ervaring hebben met overstappen na de bachelor?

Zelf ben ik dit kersverse semester gestart in Tilburg, terwijl ik mijn bachelor in Utrecht gedaan heb.