volledig wettelijk erfgenaam - niet t volledige testament
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

#1: volledig wettelijk erfgenaam - niet t volledige testament Auteur: mariska789 BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2016 12:43
    —
graag wil ik t volgende weten :
Ik ben volledig erfgenaam - volgens mijn moeders testament; toch krijg ik van de notaris een "uittreksel"van het testament waaruit passages geschrapt zijn, dus geen kopie van het origineel. de notaris zegt allerlei smoesjes als reden hiervoor.
1. heeft notaris t recht mij het origineel te onthouden ?
2. mijn vader+moeder in gem.goederen getrouwd, vader nog niet overleden, heeft vader recht om mijn moeders origineel te onthouden ?
3. hoe krijg ik mijn recht - is er een wet waarmee ik dit in een brief kan aanhalen ?
4. of kan dit alleen door een klacht in te dienen bij de KNB (koninklijke Notariele Beroepsorganisatie), wat me natuurlijk heel veel tijd gaat kosten.
graag iedereen die me hier meer over kan vertellen info, alvast bedankt !

#2: volledig wettelijk erfgenaam - niet t volledige testament Auteur: barbier BerichtGeplaatst: ma 28 nov 2016 21:49
    —
Beste Mariska789,

U zegt dat U volledig wettelijk erfgename bent, maar hoe weet U dat want een erfgenaam heeft recht op het volledige testament.
Het beste is voor het moment de notaris om een schriftelijk antwoord te vragen, waarin hij duidelijk maakt waarom hij U de toegang tot het complete testament weigert.

Gaat U naar de site www.vervalsttestament.nl als U contact met mij wilt opnemen.

Met vriendelijke groet,

Barbier.



Rechtenforum.nl -> Burgerlijk recht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl