Arbeidsovereenkomst & eenmanszaak wordt vof
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

#1: Arbeidsovereenkomst & eenmanszaak wordt vof Auteur: dsh-roy BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2016 10:21
    —
Hallo,

Momenteel heb ik een arbeidsovereenkomst voor een jaar met mijn werkgever, op dat moment nog een eenmanszaak. Nu bestaat de eenmanszaak niet meer omdat dit een VOF is geworden (eenmanszaak is ook uitgeschreven bij de kvk).
Nu ben ik benieuwd of mijn arbeidsovereenkomst nog wel geldig is, omdat ik in wezen een contract heb met de eenmanszaak en niet met de VOF.
Dat de eenmanszaak een VOF is geworden is pas aan het licht gekomen toen er problemen ontstonden tussen de vennoten, en het personeel opheldering wilde hebben over de stand van zaken.

Nu is het zo dat ik een aanbod het gekregen bij een andere bedrijf, en deze beweert ik dat eigenlijk per direct bij hem zou kunnen beginnen omdat een geen contract meer zou hebben met mijn werkgever.

Wie kan mij over meer duidelijkheid geven?

#2: Re: Arbeidsovereenkomst & eenmanszaak wordt vof Auteur: DENNIS79 BerichtGeplaatst: ma 24 okt 2016 11:12
    —
dsh-roy schreef:
Nu is het zo dat ik een aanbod het gekregen bij een andere bedrijf, en deze beweert ik dat eigenlijk per direct bij hem zou kunnen beginnen omdat een geen contract meer zou hebben met mijn werkgever.


Stel dat je onder mededeling van voorgaande reden deze maand geen salaris meer zou hebben gekregen. Was je het er dan ook mee eens geweest?

Natuurlijk niet. Je hebt gewoon een arbeidsovereenkomst. In hoeverre de onderneming werkelijk is overgedragen aan een andere eigenaar kan ik moeilijk beoordelen, maar zelfs al zou daarvan sprake zijn, dan bestaat er in het arbeidsrecht zoiets als overgang van onderneming dat borgt dat jouw rechten ook door de overnemende partij geborgd worden. Hetzelfde geldt echter ook voor jouw plichten ten aanzien van die partij.



Rechtenforum.nl -> Arbeidsrecht & Sociale zekerheidsrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl