Onterecht beschuldigd voor doorrijden na aanrijding.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Strafrecht

#1: Onterecht beschuldigd voor doorrijden na aanrijding. Auteur: aagje2013 BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2016 19:42
    —
Een maat van ons heeft vandaag de politie op de stoep gehad met een dagvaarding wegens doorrijden na een ongeval.
Nu is mijn vraag wel of geen advocaat meenemen.

Feit:
* ongeval tussen 2 motorrijders tijdens baksteensgewijs rijden tijdens een motorrit.
* slachtoffer wist 20 minuten lang totaal niet waar ze was, wie ze was, en waarom ze lag. is erna afgevoerd naar het ziekenhuis.
* partner slachtoffer is agent en was niet aanwezig tijdens de rit.
* er is beeldmateriaal genoeg aanwezig. foto en film
* persoon die nu aangeklaagd is reed achter ons, ongeveer 50 a 100 meter achter het ongeval.
* slachtoffer heeft de persoon aangewezen omdat ze bij het zien van hem kippenvel op haar armen kreeg en blijft dit nu herhalen.

* slachtoffer woont in: locatie A
* partner slachtoffer werkt in lokatie B. en woont in lokatie C.
* ongeluk is gebeurd in locatie D
* politie lokatie B behandelt de zaak. Collega's van de partner van het slachtoffer hebben de zaak in behandeling.

Na het ongeval is er direct eerste hulp verleend. Mijn partner heeft de motor van het slachtoffer op een veilige plek gezet en na de rit bij haar partner in de tuin gezet.
De gedaagde heeft naast mij in de middenberm staan wachten met zijn motor op mijn partner die de motor veilig wegzette. Om hierna de rit te vervolgen.

We hebben 4 getuigen die verklaren dat de gedaagde niet de dader kan zijn.
Mag ik aanwezig zijn bij het gesprek van gedaagde met agenten? Of is het verstandiger dat gedaagde in deze situatie een advocaat neemt?

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

#2:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2016 19:55
    —
Advocaat inschakelen.

#3:  Auteur: aagje2013 BerichtGeplaatst: zo 07 aug 2016 20:10
    —
Vermoeden had ik al.
Dan gaan we dat regelen.

Bedankt voor de reaktie.
Als er meer duidelijkheid en uitkomst in de zaak is, laat ik het weten.

#4:  Auteur: aagje2013 BerichtGeplaatst: ma 08 aug 2016 20:04
    —
En dan neem je contact op met een advokaat...

die vind het niet nodig hierbij aanwezig te zijn...

we zijn er inmiddels ook achter gekomen dat de politie van de lokatie (D) van het ongeval een proces verbaal heeft opgemaakt.
Mag de gedaagde deze opvragen en inzien?

en waarom wordt de zaak niet op lokatie D behandelt?
mag dat zomaar?

#5:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: di 09 aug 2016 10:34
    —
aagje2013 schreef:
En dan neem je contact op met een advokaat...

die vind het niet nodig hierbij aanwezig te zijn...

Dan zoek je een andere advocaat.

#6:  Auteur: aagje2013 BerichtGeplaatst: di 09 aug 2016 22:18
    —
morgen op zoek naar een andere advokaat.
donderdag gesprek...

#7:  Auteur: aagje2013 BerichtGeplaatst: wo 17 aug 2016 6:12
    —
Heel verassend...

Politie van lokatie B heet de gedaagde gebeld met de mededeling dat hij niet meer op gesprek hoefde te komen.

De reden hiervoor was dat poliiebureau van lokatie D de zaak verder in behandeling nam.

Hij kon nog wel worden opgeroepen door lokatie D, maar we verwachten dat dit wel los zal lopen.

Nu maar afwachten hoe het verder afloopt. En wellicht nog kijken voor een schadevergoeding of iets dergelijks.

Bedankt voor jullie meedenken en hulp.



Rechtenforum.nl -> Strafrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl